کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

آغاز اولین عملیات هوایی آمریکا در سوریه از خاک ترکیه // 14 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه


آغاز اولین عملیات هوایی آمریکا در سوریه از خاک ترکیه // 14 مرداد 94

 

پنتاگون اعلام کرد اولین حمله هوایی را برای حمایت از مخالفان سوری در حریم هوایی این کشور از طریق پایگاههای ترکیه انجام داد.

به گزارش تسنیم ، به نقل از «هیل» وبسایت کنگره آمریکا، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پروازهای پهپادهای نظامی از یک پایگاه هوایی در ترکیه آغاز شده ولی این هواپیماها هنوز هیچ عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش انجام نداده اند.

چهارشنبه گذشته، تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا و واشنگتن رسما توافقنامه ای را برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به امضا رسانده اند تا آمریکا از این پایگاه برای عملیات هوایی علیه داعش استفاده کند.

جف دنیس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: در شرایط کنونی، هیچ حمله هوایی انجام نشده ولی پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است.

ترکیه اخیرا عملیات نظامی را علیه داعش در خاک سوریه آغاز کرده است. این عملیات نظامی پس از آن آغاز شده است که داعش مسئولیت یک بمب‌گذاری انتحاری در شهر سوروچ واقع در مرز سوریه و ترکیه را بر عهده گرفت. در این حمله انتحاری حداقل ۳۲ نفر کشته شدند.

تروریست های تکفیری داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان