کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد >>> افزایش نرخ سیمان با یک شرط! // 18 مرداد 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان خبر داد >>> افزایش نرخ سیمان با یک شرط! // 18 مرداد 94

 

برنامه انجمن در حال حاضر برقراری تعادل در بازار بین عرضه و تقاضای محصولات این شرکت ها می باشد تا بعد از متعادل شدن آن، بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی، قیمت های واقعی سیمان اعمال شود. بنا بر این تا رسیدن به مرحله تعادل افزایش نرخ اعمال نخواهد شد.

افزایش نرخ سیمان با یک شرط! راه حل داوطلبانه کارخانجات سیمانی در مقابل تعطیلی

با توجه به اینکه قیمت های موجود سیمان در بازار هنوز کمتر از نرخ ابلاغی توسط انجمن در سال 93 می باشد و تا زمانی که این نرخ ها به تعادل نرسد افزایش نرخ های جدید اعمال نخواهد شد.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ضمن بیان این مطلب در رابطه با برنامه انجمن جهت افزایش نرخ محصولات کارخانجات سیمان، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برنامه انجمن در حال حاضر برقراری تعادل در بازار بین عرضه و تقاضای محصولات این شرکت ها می باشد تا بعد از متعادل شدن آن، بر اساس مصوبه ستاد هدفمندی، قیمت های واقعی سیمان اعمال شود. بنا بر این تا رسیدن به مرحله تعادل افزایش نرخ اعمال نخواهد شد.

عبدالرضا شیخان در ادامه افزود: در جمع بندی اخیری که با مدیران کارخانجات سیمان در جهت برقراری این تعادل انجام شده، تصمیم بر کاهش داوطلبانه ظرفیت تولید کارخانه ها بوده است تا این صنعت بتواند سرپا باقی بماند و مجبور به تعطیلی شرکت ها نشویم. سیاستی که با مشورت فعالان این صنعت و انجمن طراحی شده، این است که با پوشش دو ماه موجودی به اندازه نیاز جامعه، سیمان تولید و عرضه کنند.

شیخان در رابطه با تسعیر بدهی ارزی کارخانجات سیمان گفت: در رابطه با حساب ذخیره ارزی، شرکت ها با بانک های عامل بر اساس نرخ های سال 91، مذاکره کرده تا ترتیب پرداخت بدهی آنها داده شود و در رابطه با وام های ارزی نیز که یک سری از شرکت ها بدون استفاده از حساب ذخیره ارزی از سیستم بانکی تأمین مالی کردند، طبق صحبت رییس بانک مرکزی اگر این بدهی ها با نرخ ارز در سال 91 پرداخت شود قطعاً برای شرکت های فعال در این صنعت مناسب بوده و با کاهش بخشی از بدهی آنها به روند سودآوریشان کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول در رابطه با زمان بازگشت دوران رونق به این صنعت گفت: به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی و اجرایی شدن لغو تحریم ها، افزایش صادرات و رشد مصارف داخلی به دلیل خروج از رکود در حوزه عمرانی و ساخت و ساز، افزایش سهم بازار در منطقه را خواهیم داشت چرا که در حال حاضر محصولات کارخانجات سیمان با توجه به کیفیت مناسبی که دارند در قیمت های بسیار کمی عرضه می شوند. با برآورد شخصی من از نیمه دوم سال 95 مشکلات این صنعت نیز رو به بهبود خواهد رفت.

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان