کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بازار مسکن در شهریور 94 از نگاه مشاوران املاک >>> بازار رهن و اجاره مسکن در شهریور چگونه است؟ // 9 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


بازار مسکن در شهریور 94 از نگاه مشاوران املاک >>> بازار رهن و اجاره مسکن در شهریور چگونه است؟ // 9 شهریور 94

 
همیشه در فصل تابستان بازار رهن و اجاره رونق می‌گیرد، اما در آخرین ماه از این فصل، بازار رهن و اجاره چگونه است؟ برخی از مشاوران املاک به این سوال پاسخ داده‌اند.

 
یکی از مشاوران املاک در شمال تهران به اقتصادنیوز گفت: میزان تقاضا برای رهن و اجاره املاک در شهریورماه نسبت به دو ماه گذشته حدود 30 درصد کاهش داشته و به طور کلی بازار رهن و اجاره در تابستان 94 نسبت به تابستان 93 کمی افت کرده است.

 
او در ادامه افزود: قیمت رهن و اجاره املاک در تابستان امسال حدود 20 درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزایش پیدا کرد و این افزایش 20 درصدی در آخرین ماه تابستان نیز تغییری نکرده است.

 
یکی دیگر از مشاوران املاک در مرکز تهران گفت: قیمت رهن و اجاره در تابستان 94 نسبت به سال گذشته نهایتاً 10 درصد افزایش یافته و در این ماه آخر تابستان همچنان بازار رهن و اجاره داغ است و قیمت‌ها در مقایسه با ابتدای فصل تابستان تغییری نکرده و هنوز تقاضا برای رهن و اجاره زیاد است.

 
مشاور املاک دیگری در غرب تهران بیان کرد:بازار رهن و اجاره خانه در تابستان 94 نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده و یکی از دلایل این است که بسیاری از مالکان با اضافه کردن 10 تا 15 درصد اجاره، ملک خود را با مستاجران تمدید می‌کنند و این کاهش میزان تقاضا در آخرین ماه از فصل تابستان نیز بیشتر شده است.

 
مشاور املاکی در شرق تهران گفت: بازار رهن و اجاره در سال 94 نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر بوده و اکثر مراجعان ما برای تمدید قرارداد بوده‌اند، اما در شهریورماه نسبت به تیر و مردادماه کمی بازار رونق گرفته است. همچنین قیمت‌ها نیز نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته و گاهی مالکان خانه‌هایشان را با همان قیمت‌های سال پیش اجاره دادند. او خاطرنشان کرد: بیشتر تقاضاها برای رهن و اجاره واحدهای کوچک و نوساز هستند و ملک‌های قدیمی خواهان چندانی ندارد، حتی اگر با قیمت‌ بسیار پایین‌تر اجاره داده شوند.
// اقتصاد نیوز

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان