کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس سه شنبه؛ // 10 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس؛ // سه شنبه 10 شهریور 94

 

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.06.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 1 واحد افزایش به رقم 45487 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 143 واحد افزایش عدد 137659 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 10 واحد افزایش به رقم 25399 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپنا" با 15 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "رانفور" با 26 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت. شاخص فرابورس نیز با 0.3 واحد افزایش به رقم 730 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 863 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 466 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری با رشدی 25 واحدی توانست موقعیت خود در مدار 64 هزار واحدی را تثبیت کند و این اتفاق در حالی رخ داد که در معاملات امروز گروه های پالایشی، خودرویی و بانکی با روندی صعودی و رشد قیمت همراه شدند.

 امروز خبر در یکی از سایت های خبری مبنی بر کاهش یک دلاری نرخ نفت خام برای دو ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شد که توانست این گروه را دستخوش تغییرات مثبت قیمتی در سهام قرار دهد. این خبر در حالی منتشر شد که هنوز هیچ منبع رسمی آن را تأیید نکرده و باید منتظر اعلام نظر رسمی این شرکت ها از طریق سایت کدال بود اما آنچه مسلم است درصورتیکه این تصمیم ادامه دار باشد می تواند با حل بخشی از ابهامات پالایشی ها سود آنها را دستخوش تغییرات قرار دهد.

در گروه بانکی نیز شاهد رشد قیمت اغلب سهام شرکت ها بودیم اگر چه دلیل این روند مشخص نیست اما فعالیت قابل توجه حقوقی ها در قامت خریدار در این نمادها جالب توجه می باشد. در شرایط فعلی بانک ها با یک موضوع و نکته قابل توجه و البته مثبت مواجه هستند که آن تصمیم قطعی وزارت اقتصاد برای افزایش سرمایه بانک ها به جهت قدرتمند کردن آنها می باشد.

از سوی دیگر خودرویی های بورس امروز روندی صعودی را پشت سر گذاشتند که در شرایط ویژه فعلی که اغلب آنها دچار مشکلاتی در فروش محصولات و کمبود نقدینگی هستند قابل تأمل بنظر می رسد.

خودرویی ها در شرایطی از مشکلات مالی رنج می برند که همچنان نکته مثبت حضور سرمایه گذار خارجی در آنها جلب نظر می کند. از سوی دیگر انتشار شایعه ای در خصوص افزایش سرمایه بیش از 200 درصدی زامیاد از محل ارزیابی دارایی ها در ایجاد موج مثبت گروه بی تأثیر نبوده است.

همچنین در گروه سایر محصولات کانی های غیر فلزی شنیده ها حکایت از احتمال تعدیل قابل توجه در نماد "کفپارس" دارد که ظاهراً این موضوع توسط کارشناسان بورس در دست بورسی است هر چند که گفته می شود بنا به برخی دلایل مالی و حسابداری این تعدیل از نگاه مسئولین بورسی دچار اشکالاتی می باشد. اهالی تالار معتقدند نماد "کفپارس" جز آن دسته شرکت هایی می باشد که بنظر می رسید پس از تغییر و تحولات ایجاد شده در سهامداران عمده و مدیریت شرکت با تحولات مالی و سودآوری مواجه شود که تا به این لحظه مدیران شرکت از همان سیستم بسته و چراغ خاموش گذشته پیروی هستند و هنوز هیچ برنامه و چشم اندازی را از آینده شرکت پیش روی سهامداران ترسیم نکرده اند. معمولاً اینگونه مشکلات در شرکت هایی که دارای بیشترین تعداد سهامدار حقیقی در ترکیب هیأت مدیره خود می باشند وجود دارد.

در پایان فارغ از روند شاخص و قیمت سهام شرکت ها نظر مسئولین محترم اقتصادی را به ارزش معاملات بازار سرمایه جلب می کنیم، نکته ای که علی رغم اهمیت و وزنی که دارد اما کمتر مورد توجه مسئولین قرار گرفته.

لطفاً توجه بفرمایید، بازار سرمایه با ارزش 27 هزار میلیارد تومان این روزها حتی به میزان 5 درصد ارزش خود نیز معامله نمی شود.// بورس نیوز

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان