کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

کمپین نخریدن خودرو به کجا رسید؟ >>> آیا انتظار مشتریان بازار خودرو بیهوده است؟ // 12 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


کمپین نخریدن خودرو به کجا رسید؟ >>> آیا انتظار مشتریان بازار خودرو بیهوده است؟ // 12 شهریور 94

 

 پس از کلی انتظار، ایران خودرو قیمت و زمان عرضه محصولات آینده خود را بالاخره اعلام کرد تا به قول مسوولان این شرکت، مشتریان بتوانند بهترین تصمیم را در بازار خودرو کشور گرفته و منطقی‌تر رفتار کنند. این در حالی است که مشتریان انتظار خبرهای بهتری را می‌کشیدند، اما ایران خودرو با نام بردن از محصولات تنها یک خودروساز خارجی، به نوعی آب پاکی را روی دست آنها (مشتریان منتظر) ریخت.

 

 در این اقدام ایران خودرو نکاتی مهم نهفته است و نشان می‌دهد بزرگترین خودروساز ایران یک هدف ویژه را از اعلام قیمت و زمان عرضه محصولات آینده خود دنبال می‌کند. اولین نکته این است که در لیست خودروهای اعلام شده، فقط نام محصولات سوزوکی ژاپن به چشم می‌آید، هر چند ظاهرا ایران خودرو قصد دارد دیگر محصولات شرکت‌های خودروساز طرف قرارداد را به تدریج منتشر کند. این در حالی است که مشتریان ایرانی پس از «توافق هسته‌ای وین»، به آینده بازار خودرو کشور بسیار امیدوارند و منتظر ورود خودروهای با کیفیت آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی هستند. در این بین شاید انتظار می‌رفت که ایران خودرو در ابتدا به معرفی محصولات رنو و پژو بپردازد حال آنکه این شرکت ترجیح داد قیمت و زمان عرضه خودروهای سوزوکی را به اطلاع مشتریان برساند. اما هدف ایران خودرو از اعلام قیمت و زمان عرضه محصولات جدید خود چیست؟ به اعتقاد کارشناسان، آبی‌های جاده مخصوص تنها به یک دلیل این اقدام را انجام داده‌اند و آن، پایان دادن به خوش‌بینی مشتریان به آینده بازار خودرو است. یکی دو ماهی می‌شود که مشتریان، بازار خودرو را به هوای ورود خودروهای جدید، بیش از پیش تحریم کرده‌اند و ایران خودرو نیز با اعلام قیمت و زمان ورود محصولات جدید، اولا تاکید کرده که تا دو سال دیگر خودرو خارجی خوبی روانه خطوط تولید این شرکت نخواهد شد و دوما اینکه خبری از خودروهای ارزان نیز نیست. این یعنی ایران خودرو می‌خواهد به اصطلاح گوشی را دست مشتریان خوش‌بین و به انتظار نشسته اش داده و آنها را به بازار برگرداند تا از رکود دامن‌گیر و گسترده خرید خودرو، رهایی یابد.//دنیای اقتصاد

.........................

لینکهای مرتبط:

داستان دنباله دار کمپین نخریدن خودرو و خودروسازان >>> آیا کمپین، خودرو را ارزان می‌کند؟

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان