کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی>>> از شفاف‌سازی سه شرکت ساختمانی وبرقی تا اعلام برگزاری مجمع پترول و افزایش سرمایه رکیش// 16 شهریور94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی

>>> از شفاف‌سازی سه شرکت ساختمانی وبرقی تا اعلام برگزاری مجمع پترول و افزایش سرمایه رکیش// 16 شهریور94


 
وب سایت بورس نگار - در این گزارش شفاف‌سازی سود دو شرکت ساختمانی و یک شرکت دستگاه برقی، مجمع عمومی دو شرکت پتروشیمی و همچنین افزایش سرمایه یک شرکت از گروه رایانه بر‌اساس اطلاعیه‌های منتشر شده روی سامانه «کدال» بررسی شده است.


شفاف‌سازی سود «ثاخت»
 شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان دلایل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 از مبلغ 286 ریال به 139 ریال را ارائه داده است. در این میان، افزایش هزینه‌های مالی به دلیل شناسایی هزینه‌های مالی و جرائم مرتبط با تسهیلات بانک صادرات طی سنوات گذشته است.
 مطابق با محاسبات بانک صادرات بابت این هزینه‌ها شناسایی مناسبی در دفاتر شرکت صورت نگرفته است و در سال‌های مالی منتهی به شهریور 92 و 93 هیچ‌گونه هزینه مالی از این قبال ثبت نشده است. کاهش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها به میزان 11 درصد نیز به دلیل تعدیل سود هر سهم و محقق نشدن سود تا پایان سال مالی 1394 شرکت‌های زیرمجموعه بوده است.

 شرایط رکودی حاکم بر بازار مسکن نیز در کاهش میزان فروش اثرگذار بوده است. در این میان، دلایل افزایش پیش‌بینی سال مالی نسبت به آخرین پیش‌بینی تعدیل شده سال 94 نیز اعلام شده است. پیش‌بینی افزایش مقدار فروش در سال مالی 95 حاصل از فروش است، همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نیز افزایش داشته است.
  در پیش‌بینی سال 95 افزایش در هزینه‌های اداری و عمومی و همچنین افزایش در هزینه‌های مالی (هزینه‌های مرتبط با تسهیلات اخذشده از بانک صادرات) نیز عنوان شده است. در این صورت مالی همچنین با توجه به قانون اصلاح مالیات مورخ 27/ 5/ 1394، افزایش مالیات بر درآمد برای سال مالی 1395 نسبت به سال مالی 1394 نیز پیش‌بینی شده است.


پیشنهاد سود 300 ریالی «تاپیکو» به مجمع
 شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به اردیبهشت 94 را ارائه داده است. بر این اساس، این شرکت 578 ریال را محقق ساخته است. این صورت‌های مالی، رشد 7 ریالی سود هر سهم را نسبت به‌صورت‌های حسابرسی نشده نشان می‌دهد.
  بر‌اساس گزارش فعالیت هیات‌ مدیره این شرکت قصد دارد در مجمع عمومی سالانه که در تاریخ 19 شهریور برگزار می‌شود، 300 ریال از سود محقق شده را میان سهامداران خود تقسیم کند.


 کاهش سودآوری «بالبر»
 شرکت کابل البرز روز گذشته اطلاعیه اولین پیش‌بینی منتهی به شهریور 95 را روی سامانه «کدال» منتشر کرد. بر این اساس، مقدار سود خالص «بالبر» با افت 43 درصدی نسبت به آخرین پیش‌بینی سال 94 روبه‌رو‌ شده است. در صورت‌های مالی این شرکت کاهش مقدار فروش خالص و همچنین بهای تمام‌شده کالا را شاهد هستیم.
 در نتیجه این موضوع مقدار سود ناخالص شرکت با رشد اندکی مواجه شده است، با این حال افزایش 15 درصدی هزینه‌های اداری، عمومی و فروش مقدار سود عملیاتی این شرکت را در این پیش‌بینی کاهش داده است. این شرکت با توجه به تعدیل پیش‌بینی سود در تاریخ 31 تیر متوقف شده است، به این ترتیب، پس از شفاف‌سازی صورت گرفته امکان بازگشایی آن مهیا است.


اصلاحیه مثبت «ثاژن»
 پیش‌تر به اولین پیش‌بینی سود سال منتهی به شهریور 95 اشاره شده بود. روز گذشته «ثاژن» این پیش‌بینی سود را اصلاح کرد. بر این اساس، این شرکت مقدار پیش‌بینی سود را به میزان 18 درصد نسبت به اطلاعیه قبلی خود افزایش داده است.
 در این میان، افزایش فروش کل این شرکت موجب افزایش سود عملیاتی این شرکت شده است. در صورت‌های جدید ارائه شده همچنین کاهش 9 ریالی سود هر سهم این شرکت نسبت به آخرین پیش‌بینی سال 94 نیز مشاهده می‌شود.


افزایش سرمایه چشمگیر «رکیش»
 از دیگر اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت «کدال» می‌توان به پیشنهاد هیات‌مدیره شرکت کارت اعتباری ایران کیش مبنی بر افزایش سرمایه چشمگیر 205 درصدی اشاره کرد. بر این اساس، این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از 655 میلیارد ریال به 2000 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.


دعوت به مجمع «پترول»
 در پایان نیز می‌توان به آگهی دعوت به مجمع عمومی سالانه شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان برای سال مالی منتهی به اردیبهشت 94 اشاره کرد (این مجمع در تاریخ 31 شهریور برگزار می‌شود).

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان