کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

اعلام حمایت 3 سناتور دیگر از توافق >>> واکنش کاخ سفید به حمایت 41 سناتور دموکرات از برجام // 18 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


اعلام حمایت 3 سناتور دیگر از توافق

>>> واکنش کاخ سفید به حمایت 41 سناتور دموکرات از برجام // 17 شهریور 94


اعلام حمایت 3 سناتور دیگر از توافق
 
ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در توییتر خود با به اشتراک گذاشتن پستی از حمایت 3 سناتور از برجام خبر داد. با آغاز دوباره بررسی برجام در کنگره آمریکا سه سناتور دیگر هم از توافق هسته ای ایران حمایت کردند. در حالی که طی روزهای اخیر ۳۸ سناتور دموکرات و مستقل حمایت خود را از توافق با ایران علنی کرده بودند، سه سناتور دیگر هم به جمع موافقان پیوستند.

 به گزارش خبرآنلاین ریچارد بلومنتال، ران وایدن و گری پترز سه سناتوری هستند که امروز از برجام حمایت کردند. با این تفاسیر توافق هسته ای با ایران بدون اینکه نیازی به وتوی اوباما داشته باشد از فیلتر کنگره عبور کرده است و دیگر حتی رای گیری هم در این رابطه در سنا صورت نمی گیرد.

 

واکنش کاخ سفید به حمایت 41 سناتور دموکرات از برجام
 
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال درخواست اوباما از سناتورها برای اطاله بررسی برجام و جلوگیری از رأی منفی جمهوری‌خواهان گفت که «انتظار انجام اقدام لازم را داریم.»
 «جاش ارنست» سخنگوی دولت اوباما امروز ساعاتی پس از اعلام خبر حمایت 41 سناتور از برجام، به میان خبرنگاران آمد  وبه سوالات برجامی-کنگره‌ای پاسخ داد.

 به گزارش فارس با حمایت سناتور چهل و یک‌ام، اطاله بررسی و جلوگیری از رأی‌گیری در خصوص توافق هسته‌ای در سنا و ارسال مستقیم برجام برای تصویب اوباما ممکن شده ولی اینکه آیا دموکرات‌ها این کار را می‌کنند یا خیر، در هاله‌ای از ابهام است.

 خبرنگاری از ارنست پرسید که آیا کاخ سفید از دموکرات‌ها خواهد خواست که فیلی‌باستر (اطاله) کنند؟

 سخنگو ابتدا به سابقه مخالفت جمهوری‌خواهان با توافق هسته‌ای پیش از امضای آن اشاره کرد و این امر را «ناامیدکننده» خواند و ادامه داد: «انتظار داریم (سناتورهای دموکرات) برای جلوگیری از تضعیف توافق» اقدام لازم را انجام دهند.

 وی افزود: «خوشحال خواهیم شد که بتوانیم حمایت لازم را برای جلوگیری از خراب کردن توافق توسط سنا، کسب کنیم.»

 در ادامه بحث به نامه ایران-محور 15 فرماندار آمریکایی به اوباما کشید. فرماندارانی که عهد کرده‌اند بی‌توجه به نتیجه بررسی برجام در کنگره، تحریم‌های ایالتی را بر سر جای خود نگاه دارند.

 جاش ارنست در این خصوص گفت که تاکنون جامعه جهانی به دلیل اتخاذ موضع واحد و اتحاد توانسته‌اند ایران را پای میز مذاکره و توافق نگاه دارند و ایران هم باید برای رسیدن به نتایج توافق، تعهدات برجامی خود را انجام دهد.

 سخنگو ادامه داد: «آمریکا هم باید به تعهدات خود پایبند بماند.»

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان