کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

سرانجام نرخ خوراک پتروشیمیهای گازی همان ١٣ سنت تصویب شد>>>واکنش دبیر انجمن پتروشیمی به خبر چه بود؟ // 21 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


سرانجام نرخ خوراک پتروشیمیهای گازی همان ١٣ سنت تصویب شد

>>> واکنش دبیر انجمن پتروشیمی به خبر چه بود؟ // 21 شهریور 94


 نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی گازی همان ١٣ سنت تصویب شد

معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی گفت: بر اساس آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها که به ۳ وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده نرخ خوراک پتروشیمی های فعال در کشور ١٣ سنت و نرخ سوخت به ازای هر مترمکعب ٣ تا ٤ سنت خواهد بود.

 

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عباس شعری مقدم با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها با امضای اسحاق جهانگیری به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس این آیین نامه نرخ خوراک را وزرات نفت بر اساس میانگین قیمت فروش داخلی و صادراتی خوراک تعیین می کند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها که به 3 وزارتخانه نفت، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده نرخ خوراک پتروشیمی های فعال در کشور ١٣ سنت و نرخ سوخت به ازای هر مترمکعب ٣ تا ٤ سنت خواهد بود.

معاون وزیرنفت با تاکید بر این که نحوه محاسبه قیمت خوراک پتروشیمی و سوخت در مجتمع‌های مختلف یکسان است، گفت: اما بر حسب نوع مصرف گاز میانگین قیمت تمام شده گاز در مجموع در مجتمعهای مختلف متفاوت است، به عنوان مثال مجتمع پتروشیمی مبین یا فجر که همه خوراک گاز تحویلی به آنها به عنوان سوخت مصرف می شود برای تولید یوتیلیتی و یا در برخی دیگر از مجتمعها ٩٠ درصد گاز تحویلی به عنوان خوراک و ١٠ درصد به عنوان سوخت مصرف می شود.

شعری مقدم  افزود: نرخ خوراک و سوخت مجتمعهای گازی به ازای هر مترمکعب  به ترتیب ١٣  و ٤ سنت برای نیمه نخست امسال محاسبه می شود.

وی گفت: تخفیف‌های در نظر گرفته شده در زمینه خوراک برای طرح‌های جدید پتروشیمی، آن هم در مناطق محروم است.

 

واکنش دبیر انجمن پتروشیمی به خبر معاون وزیر نفت و نرخ ۱۳ سنتی خوراک
دبیر انجمن پتروشیمی به خبر معاون وزیر نفت و نرخ ۱۳ سنتی خوراک واکنش نشان داد و گفت: در تلاشم تا در اولین فرصت با این مقام مسئول صحبت کنم.


 احمد مهدوی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، به خبر معاون وزیر نفت مبنی بر تصویب نرخ خوراک 13 سنتی گاز پتروشیمی‌ها  و نرخ سوخت ٣ تا ٤ سنت در آیین نامه خوراک گاز پتروشیمی‌ها که به ۳ وزارتخانه نفت، صنعت و اقتصاد ابلاغ شده، اظهار داشت: در هیچ بندی از آیین نامه ابلاغی سخنی از رقم به میان نیامده و فقط فرمول قیمت گذاری اعلام شده است.

 وی ادامه داد: بنابراین این امکان وجود دارد که ارقام اعلامی از سوی معاون وزیر براساس قیمت های جاری و فعلی باشد و یا اینکه دولتن چنین ارقامی را اعلام کرده که ما از آن مطلع نباشیم.

 این مقام مسئول با بیان اینکه در قانون ابلاغی چنین روالی دیده نشده ، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر به فرض تعیین چنین قیمت هایی ، ارقام اعلامی باید برای یک سال باشد نه بیشتر.

 مهدوی افزود: بنابراین بعد از انتشار این خبر در تلاشم تا معاون محترم وزیر نفت صبحت کرده و از اصل موضوع مطلع شوم.

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان