کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی >>> سه شنبه // 31 شهریور 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی >>> سه شنبه // 31 شهریور 94

 


عدم تغییر پیش‌بینی سود «تیپیکو»
 شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به اردیبهشت 95 را بر اساس عملکرد سه‌ماهه منتشر کرد. «تیپیکو» در سه ماه ابتدایی سال مالی (منتهی به مرداد 94)، چهار ریال زیان را محقق ساخته و پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی جاری را 1094 ریال (به ازای هر سهم) عنوان کرده است (بدون تغییر نسبت به اولین پیش‌بینی این شرکت). پرتفوی این شرکت سرمایه‌گذاری را شرکت‌های دارویی تشکیل می‌دهد، در نتیجه انتظار می‌رود پس از مشخص شدن عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه بتوان برآورد بهتری را به دست آورد. در سال مالی قبل نیز این شرکت برای سه‌ماه ابتدایی 3 ریال زیان داشت اما درنهایت سود 1032 ریال به ازای هر سهم، برای سال مالی منتهی به اردیبهشت 94 را محقق ساخت.


 کاهش سودآوری «قمرو»
 قند مرودشت صورت‌های مالی منتهی به خرداد 94 را ارائه داده است. نماد بورسی «قمرو» که به دلیل تعدیل پیش‌بینی هر سهم از روز یکشنبه متوقف شده، برای سال مالی قبلی 338 ریال سود را به ازای هر سهم محقق ساخته است. این در حالی است که این شرکت در پیش‌بینی پیشین بر اساس عملکرد 9ماهه، 453 ریال سود به ازای هر سهم برآورد کرده بود. به این ترتیب، شاهد کاهش 25 درصدی سود این شرکت در سال مالی قبل هستیم. این شرکت همچنین در ماه‌های اخیر، اولین پیش‌بینی سال مالی منتهی به خرداد 95 را 589 ریال زیان عنوان کرده بود.


 اصلاحیه سود «حکشتی»
 نماد «حکشتی» که بزرگ‌ترین‌ نماد از نظر ارزش بازار در گروه حمل و نقل محسوب می‌شود، صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به خرداد 94 را اصلاح کرده است. بر اساس این اصلاحیه این شرکت سود هر سهم محقق شده در این دوره را 158 ریال عنوان کرده است. در نتیجه، رشد یک ریالی سود این شرکت نسبت به‌صورت‌های قبلی مشاهده می‌شود. در این خصوص، در حالی‌که هزینه‌های عمومی و اداری این شرکت افزایش داشته است، اما خالص درآمد متفرقه، رشد را نشان می‌دهد.


 عملکرد شش ماهه «پارسان»
 گسترش نفت و گاز پارسیان سود صورت‌های شش ماهه حسابرسی شده منتهی به اسفند 93 را منتشر کرده است. بر این اساس، «پارسان» در نیمه ابتدایی سال مالی خود 493 ریال سود را به ازای هر سهم محقق ساخته است. بخش زیادی از پرتفوی این شرکت سرمایه‌گذاری را گروه‌های پتروشیمی و پالایشی تشکیل می‌دهد. این شرکت در صورت‌های پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به شهریور 95 سود هر سهم خود را 650 ریال عنوان کرده است. در این صورت مالی آخرین پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به شهریور 94 716 ریال به ازای هر سهم عنوان شده است.


 شفاف‌سازی سود «هرمز»
 شرکت فولاد هرمزگان شفاف‌سازی از روند سودآوری را روی سامانه «کدال» منتشر کرده است. «هرمز» که در آخرین پیش‌بینی بر اساس عملکرد سه ماهه برای سال مالی منتهی به اسفند 94 سود 49 ریالی را پیش‌بینی کرده بود، در سه ماهه ابتدایی سال تنها 6 درصد از سود (معادل با 3 ریال) را محقق ساخته است. بر این اساس و با توجه به درخواست سازمان بورس این شرکت، شفاف‌سازی خود در این خصوص را منتشر کرده است. در این اطلاعیه، رکود و شرایط نامناسب فروش در بازارهای داخلی و خارجی، ‌دلیل کمتر بودن سود محقق شده از حالت انتظاری عنوان شده است. با این حال، با امیدواری نسبت به سیاست‌های در پیش گرفته، مدیریت این شرکت سود خالص خود برای سال مالی جاری را تغییر نداده است.


افزایش سرمایه «کی‌بی‌سی»
 شرکت «کی‌بی‌سی» مجمع عمومی فوق‌العاده را در تاریخ 23/ 6/ 94 برگزار کرد. براساس تصمیمات مجمع این شرکت سرمایه خود را از مبلغ 90 میلیارد ریال به 140 میلیارد ریال معادل 56 درصد افزایش داده است. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تامین می‌شود. افزایش سرمایه مزبور در جهت اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج سرمایه در گردش و افزایش سودآوری صورت گرفته است. همچنین این شرکت سود هر سهم برای سال مالی منتهی به اسفند 94 بر اساس عمکرد سه ماهه را با سرمایه جدید 700 ریال به ازای هر سهم عنوان کرده است.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان