کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبری مهم برای سهامداران پارس خودرو >>> آخرین خبرها در مورد همکاری های رنو و "خپارس" // 3 مهر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

 

خبری مهم برای سهامداران پارس خودرو >>> آخرین خبرها در مورد همکاری های رنو و "خپارس" // 3 مهر 94
 

 وب سایت بورس نگار - پیمان کارگر در جریان برنامه نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در مورد آخرین برنامه های برای خرید سهام شرکت بورسی پارس خودرو و نحوه ادامه همکاری با این شرکت و ایران خودرو توضیحاتی ارایه کرد.


وی گفت: در حالی از مگاموتور عاجز شده‌ایم که این گروه داخلی‌سازی موتور تندر 90 را انجام نداده و به دلیل مشکلات مالی تیراژ تولید موتور تندر 90 را افزایش نمی‌دهد. با این حال هر چند کیفیت موتور تولیدی ایران از اسپانیا بالاتر است مجبور به واردات موتور تندر 90 هستیم. در این رابطه به مگاموتور تا پایان سال جاری فرصت داده‌ایم تا اقدام به فروش ساختمان مگا 2 (محل تولید موتور تندر 90 ) به رنو پارس کند. در غیر این صورت در محل دیگری خط تولید موتور تندر 90 را با مدیریت مستقیم راه‌اندازی خواهیم کرد.
 این مقام مسئول با بیان نارضایتی از نحوه خدمات پس از فروش و اعلام نبود قطعات تندر 90 از سوی مسئولان به رغم تامین نیازها،در مورد احتمال کاهش قیمت محصولات توضیح داد: با توجه به تورم حقوق ، نرخ سود و سایر هزینه ها و همچنین ضرر رنو پارس و شریک ایرانی، قیمت تندر 90 کاهش نخواهد یافت .


کارگر قیمت فروش خودرو ساندرو را بین 40 تا 43 میلیون تومان و ساندروی اتوماتیک را 47 تا 49 میلیون تومان اعلام کرد در مورد خرید شرکت پارس خودرو توسط رنو هم گفت : به غیر از دو شریک فعلی خود ایران خودرو و پارس خودرو ، به کارخانه‌های جدید تولید نیاز داریم. این درحالی است که پارس خودرو به دلیل کمبود نقدینگی قطعات را دریافت می کند اما پولی نمی‌ دهد.

وی ادامه داد: بنابراین خرید 20 درصد سهام پارس خودرو و باقی ماندن مدیریت این شرکت در دست دیگران منطقی نیست . برهمین اساس یا کل پارس خودرو را خریداری خواهیم کرد یا اینکه در خطوط تولید این شرکت سرمایه‌گذاری خواهیم کرد تا محصولات جدید رنو تولید شود . با این همه در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی نشده و تا پایان سال جاری میلادی تصمیم‌گیری خواهد شد.


مدیرعامل رنو پارس در مورد زمان عرضه محصول رنوکوئید به عنوان خودروی ارزان به بازار ایران اظهار کرد: هم‌اکنون عرضه این خودرو با 97 درصد داخلی‌سازی در هندوستان آغاز شده است. طراحی این خودرو نیز با همکاری مهندسان هندی، فرانسوی و ژاپنی در هندوستان صورت گرفته و تولید این خودرو در ایران نیز در دستور کار قرار دارد که به دو سال زمان نیاز دارد.

کارگر درباره واردات خودروهای رنو از سوی خودروسازان ایرانی هم گفت: به دلیل عدم فعالیت مناسب شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده واردات محصولات رنو و تحمیل ضرر سه ساله ، واردات کلیوس را از نگین خودرو گرفته و به پارس خودرو دادیم. اما این شرکت هم فعالیت مناسبی نداشت که در حال پس گیری این محصول هستیم.


وی ادامه داد: شرکت ایران خودرو در گذشته اعلام کرده بود حاضر به تولید محصولات رنو است که به دلیل مدیریت ضعیف شرکت نگین خودرو با این پیشنهاد موافقت شد تا ایران خودرو بتواند از پلت‌فرم رنو استفاده و دو خودروی کپچر و کلیوس را تولید کند. با این حال عرضه محصولات رنو از سه کانال مختلف مقداری مشکل‌ساز است و کنترل فروش و خدمات پس از فروش مشکل می‌شود. بنابراین برنامه آینده ما این است که نظارت‌ها را افزایش و استانداردهای رنو را در این زمینه پیاده‌سازی کنیم.
 این مقام مسئول با اشاره به برنامه تغییر نحوه همکاری با شرکای ایرانی رنو ادامه داد: در حال مذاکره بر اساس نحوه جدید همکاری‌ها هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی به نتیجه برسیم تا از ابتدای سال 2016 بتوانیم بر اساس شیوه جدید همکاری کنیم. چرا که رنو تنها خودروساز غیرچینی بود که در زمان تحریم از ایران نرفت.
 کارگر در پاسخ به واکنش به مواضع مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری رنو در ایران با وجود قرارداد، توضیح داد: : وی آزاد است و می‌تواند حرف های خود را بگوید اما به ایشان گفتم عدم سرمایه‌گذاری رنو در ایران صحت ندارد. چرا که ما در بخش اول 80 میلیون دلار در شرکت‌های قطعه‌ساز ایرانی سرمایه‌گذاری کردیم. 12 میلیون یورو هم در شرایط تحریم هزینه شد تا تامین‌کنندگان قطعات تندر 90 تغییر کرده و بتوانیم به ایران قطعه دهیم.برای داخلی‌سازی ساندرو نیز 10 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است. همچنین در شرایط تحریم بسیاری از قطعه‌سازان ایرانی مشکل داشتند که رنوپارس 60 میلیون یورو به قطعه‌سازان ایرانی به عنوان وام کمک کرد.


کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشنهاد رنو برای خرید ایران خودرو خراسان ، گفت: در این زمینه هیچ پیشنهادی نداشتیم. اولویت ما کارخانه تولید ایران خودرو در تهران است تا با همکاری هم بتوانیم محصولات رنو را تولید کنیم. در پارس خودرو نیز می‌خواهیم به جای خودروی چینی، محصول رنو و نیسان را تولید کنیم

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان