کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی >>> از تایید عرضه خودرو ارزان قیمت رنو در ایران تا شفاف سازی خزامیا، قشرین وسکرد // 4 مهر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی

>>> از تایید عرضه خودرو ارزان قیمت رنو در ایران تا شفاف سازی خزامیا، قشرین وسکرد // 4 مهر 94

 


 وب سایت بورس نگار -  جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی را در روز شنبه با خبرهایی از خودرویی ها، یک قندی و یک سیمانی دنبال کنید...

 

>>> فریدون حمیدی مدیرعامل زامیاد، مهم ترین دغدغه این خودروساز را اعلام کرد

مدیرعامل شرکت زامیاد مهمترین دغدغه شرکت زامیاد را در شرایط کنونی تامین نقدینگی عنوان کرد و گفت: هر چند مشکلات فراوانی وجود دارد اما یکی از دغدغه های مهمنقدینگی است البته با توجه به شناختی که از مشکلاتپيش رو داريم و مسائلی که با آن مواجهیم برنامه ریزی شده تا کلیه برنامه های شرکت در حوزه تولید و تامین محقق شود . فریدون حمیدی در ادامه گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر خودرو افزود : البته بخشی از برنامه ها خارج از اراده شرکت است و به راحتی امکان پذیر نیست اما گزینه ها و مسیرهای مختلفی را در نظر گرفته ایم تا در صورت بروز مشکل از مسیرهای دیگر استفاده نماییم.

وی همچنین در خصوص برنامه این شرکت در حوزه صادرات گفت : در سالهای گذشته در شرکت زامیاد تفکر صادراتی وجود نداشته است و اصولا ساختاری به نام ساختار صادراتی نیز وجود نداشت اما از آنجا که محصولات زامیاد منطبق با خواسته های کشورهای هدف صادراتی نبوده قطعا صادرات هم توانمندی شرکت را بالا خواهد برد و هم در حوزه کیفیت افزایش و رشد را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه زمانی که صادرات شروع می شود به دلیل تیراژ کم، تغییرات روی خودروها بسیار پر هزینه است به همین جهت با تیراژ کم، صادرات توجیه اقتصادی ندارد. اما در سال 92 اصرار برای صادرات موجب شد تا در 5 ماه اواخر سال 92 صادرات در زامیاد ساماندهی شود و در سال 92 حدود 5 دستگاه خودرو صادر کردیم اما در سال 93حدود 55 دستگاه خودرو صادرات داشتیم و حدود هزار درصد رشد صادرات صورت گرفته است اما سیاست شرکت زامیاد برای صادرات این استکه با شرکایی که داریم خط مونتاژ و نهایی در برخی کشورها ایجاد شود و از اینجاCKDتولید کنیم و در آنجا مونتاژ و تولید شود به همین جهت نگاه بلند و خوبی رانسبت به صادرات داریم. صادرات در مجموعه زامیاد با چالش و موانع بسیار زیادی مواجه است اما ما مصمم هستیم تا در سال جاری 300 دستگاه خودرو را صادر نماییم.

وی افزود : امیدواریم با برنامه هایی که داریم بتوانیم حرکت های خوبی را در حوزه صادرات در سال جاری داشته باشیم.

مدیر عامل زامیاد در ادامه به سهم بازار محصولات زامیاد اشاره کرد و گفت : در سال 91 سهم بازار محصولات سبک شرکت زامیاد26 درصد بوده است اما در سال 92 این سهم به 29.7 درصد ارتقاء یافت اما در سال 93این سهم به 19 درصد رسید.

حمیدی افزود : البته در سال 93 به دلیل تصميمات نیروی انتظامی و بدون هیچگونه استدلال محکمی چهار ماه و نیم فروش شرکت متوقف گرديد.به طوری که نزدیک شش هزار خودرو در پایان سال در انبارها باقی ماند و فروش نرفت و به همین جهت سهم بازار شرکت در سال 93 افت کرد.

++++++++++++++++++++++
>>> "سکرد" شفاف سازی کرد
شرکت سیمان کردستان براساس گزارش شفاف سازی اعلام نموده است که پیرو پیش بینی فروش ساختمان شرکت واقع در خیابان قائم مقام در بودجه منتهی به 31/06/1394 به اطلاع سهامداران محترم می رساند فروش ملک مورد نظر تحقق یافت،این موضوع مبلغ 108 ریال در EPS سال مالی منتهی به 31/06/1394 تاثیر داشته که قبلا در بودجه پیش بینی گردیده بود.

++++++++++++
>>> شفاف سازی "قشرین" روی کدال آمد
 شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان براساس گزارش شفاف سازی اعلام نموده که مذاکرات انجام شده در مورد فروش حق انتفاع و اعیانی این شرکت در قسمتی از اراضی استیجاری از آستان قدس رضوی نسبت به 56 هکتار از این اراضی ، با شهرداری مشهد تفاهم حاصل و منجر به عقد تفاهم نامه مورخ 94.06.22 گردیده که اخیرا به این شرکت واصل شده است.قطعیت تفاهم نامه مربوط موکول به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد شده ، که تا به حال نتیجه آن به این شرکت اعلام نگردیده است.  

+++++++++++++++
>>> تایید عرضه خودرو ارزان قیمت رنو در ایران
مدیرعامل رنو- نیسان، در حاشیه نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2015 تایید کرد که رنو Kwid در بازار اروپا به فروش نمی‌رسد.
 کارلوس گون گفت: Kwid اساسا برای بازارهای نوظهور ساخته شده که شامل هند، آفریقا و خاورمیانه است. گمان می‌رود رنو Kwid برای این بازارها در کارخانه رنو نیسان در چنای هند تولید و صادر شود.
 گزارش‌ها حاکی از آن است که Kwid سال آینده در برزیل نیز تولید و عرضه می‌شود و همچنین برای ایران نیز در نظر گرفته شده است.  Kwid در 20 مه‌سال جاری در هند رونمایی شد و احتمالا از این ماه عرضه می‌شود.  رنو هنگام رونمایی این خودرو تایید کرد که قیمت آن در هند بین 4549 تا 6066 دلار خواهد بود.

++++++++++++
>>> "ورنا" هم شفاف سازی کرد //
مدیرعامل جدید سرمایه گذاری رنا دراولین شفاف سازی، درباره انتقال سهام سایپا به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی توضیح داد. سرمایه گذاری رنا درحالی علاوه بر ناکامی سازمان خصوصی سازی در سومین عرضه بلوک 5 درصدی با تغییر مدیرعامل بعد از سه سال مواجه شده که علی شیدایی مدیرعامل جدید این شرکت 300 میلیارد تومانی ( در شرایطی که قیمت سهام به مرز 100 تومان رسیده )، اقدام به اولین شفاف سازی کرد.

 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان