کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی >>> یکشنبه // 5 مهر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی >>> یکشنبه // 5 مهر 94

 


  وب سایت بورس نگار -   جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی را در روز یکشنبه با خبرهایی از نمادهای «مرقام»، «اعتلا»، «قلرست» و همچنین «دماوند» و «پخش» دنبال می کنیم ...


افزایش سودآوری آتی «مرقام»
 «مرقام» از نمادهای زیرمجموعه گروه رایانه اولین پیش‌بینی سود برای سال مالی منتهی به شهریور 95 (حسابرسی شده) را ارائه داده است. بر این اساس، شرکت ایران ارقام سود هر سهم خود برای سال مالی آتی را 378 ریال عنوان کرده است (بدون تغییر نسبت به‌صورت‌های حسابرسی نشده). این در حالی است که در این صورت‌ها آخرین سود سال مالی جاری، 325 ریال به ازای هر سهم منعکس شده است. بر اساس شفاف‌سازی این شرکت که در هفته‌های اخیر منتشر شده است، با وجود افزایش 7 درصدی بهای تمام شده، مبلغ فروش و درآمد حاصل از ادامه خدمات به ترتیب رشد 5/ 7 و 5/ 13 درصدی داشته است؛ این موضوع باعث ایجاد حاشیه سود 22 درصدی شده است. در این‌خصوص، همچنین به کاهش هزینه‌های مالی به مقدار 17درصد به دلیل استفاده بهینه از تسهیلات بانکی و پیش‌بینی استفاده از تسهیلات با نرخ مناسب اشاره شده است.


 سودآوری «اعتلا» در نیمه ابتدایی سال
 شرکت سرمایه‌گذاری اعتلای البرز صورت‌های مالی منتهی به شهریور 94 را منتشر کرده است. «اعتلا» در نیمه ابتدایی سال 298 ریال سود را محقق ساخته است اما در مقایسه سود حاصل شده با مدت مشابه سال قبل کاهش 25 درصدی سود را شاهد هستیم. در 6 ماه ابتدایی سال 93 این شرکت 396 ریال سود به‌دست آورده بود. همچنین در سال مالی منتهی به اسفند 93 سود 508 ریالی در صورت‌های مالی محقق شده است.


 کاهش سود «قلرست»
 شرکت قند لرستان که در آخرین پیش‌بینی سود سال مالی منتهی به تیر 94 (بر اساس صورت‌های اولین پیش‌بینی سود هر سهم منتهی به تیر 95) سود 345 ریالی را به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده بود، در صورت‌های سال مالی حسابرسی نشده، 290 ریال سود به ازای هر سهم را محقق ساخته، در حالی که سود هر سهم در سال مالی قبل معادل 409 ریال بوده است. با وجود رشد فروش خالص «قلرست» نسبت به سال مالی منتهی به تیر 93 (رشد 82 درصدی)، افزایش بیش از 130 درصدی بهای تمام شده کالا و همچنین افزایش هزینه‌های اداری و همچنین مالی سودآوری این شرکت را کاهش داده است.


 انتشار اولین صورت مالی «دماوند»
 نماد شرکت تولید نیروی برق دماوند در ماه گذشته با نماد «دماوند» در فرابورس ثبت شده است. این شرکت 460 میلیارد ریالی در صورت‌های مالی منتهی به اسفند سال گذشته، 5392 ریال سود را به ازای هر سهم محقق ساخته است. این شرکت در سال مالی پیشین 3048 ریال سود را محقق ساخته بود.


 افزایش سرمایه «پخش»
 شرکت پخش البرز برنامه افزایش سرمایه 30 درصدی را در برنامه کار خود قرار داده است. بر اساس اطلاعیه منتشرشده روی سامانه «کدال» هیات‌مدیره این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 400 میلیارد ریال به 520 میلیارد ریال افزایش دهد. محل تامین افزایش سرمایه «پخش»، مطالبات حال شده و آورده نقدی عنوان شده که مبلغ جهت احداث مرکز توزیع جدید کرمانشاه قرار است مورد استفاده قرار گیرد.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان