کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

نحوه محاسبه قیمت اعمال برای دارندگان واحدهای صندوق سپاس"صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه" چگونه است؟ // 17 مهر94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


نحوه محاسبه قیمت اعمال برای دارندگان واحدهای صندوق سپاس"صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه" چگونه است؟ // 17 مهر94


 وب سایت بورس نگار -  قیمت اعمال برای تمام دارندگان واحدهای صندوق اعم از افردی که روز عرضه اولیه اقدام به خرید کرده اند یا طی مدت زمان معامله آن در بورس، به مبلغ 1300 تومان می باشد و هر سرمایه گذاری که در روز سر رسید دارنده واحدها باشد مبلغ مذکور به آن تعلق می گیرد.


صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه در 17 اسفند ماه سال 93 در نماد "سپاس" در بازار سرمایه عرضه شد. قیمت اسمی هر واحد از صندوق سپاس مبلغ یک هزار تومان ارزش گذاری شده و دارندگان واحدهای صندوق در سررسید آن یعنی 31 فروردین ماه سال 95 می توانند هر واحد از آن را با قیمت اعمال یعنی 1300 تومان به فروش برسانند و از این محل سود دریافت کنند.

از این رو با گذشت بیش از هفت ماه از زمان عرضه واحدهای صندوق سپاس و معامله آن طی این مدت، این سوال مطرح می شود که در شرایط فعلی در صورتیکه سهامداری بخواهد واحدهای صندوق را خریداری کند، آیا قیمت اعمال آن همان 1300 تومان خواهد بود؟

در همین ارتباط، مدیر عامل مرکز مالی ایران به عنوان موسس و مدیر صندوق سپاس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری دارایی پرتفوی غیر فعال متشکل از سهام 31 شرکت فعال در بازار سرمایه است و تا پایان سر رسید هیچ گونه تغییری در ترکیب پرتفوی آن اعمال نمی شود. علاوه بر نمایش اطلاعات صندوق در سایت اختصاصی آن، NAV صندوق به طور لحظه ای طی ساعات معاملات روزانه بر صفحه معاملاتی آن در سایت مدیریت فناوری بورس نمایش داده می شود. بر این اساس می توان گفت تمام اطلاعات صندوق به طور شفاف در سامانه معاملات بورس اعلام می شود.

علی نقوی درخصوص قیمت اعمال هر واحد از صندوق سپاس در روز سررسید و ساز و کار بازدهی آن به سرمایه گذاران ابراز داشت: قیمت اعمال برای تمام دارندگان واحدهای صندوق اعم از افردی که روز عرضه اولیه اقدام به خرید کرده اند یا طی مدت زمان معامله آن در بورس، به مبلغ 1300 تومان می باشد و هر سرمایه گذاری که در روز سر رسید دارنده واحدها باشد مبلغ مذکور به آن تعلق می گیرد. علاوه بر این، سرمایه گذاران می توانند در صورت تمایل قبل از سر رسید اقدام به فروش کنند که در پی آن بازدهی ای از محل تفاوت قیمت خرید و فروش واحدها نصیب آنها خواهد شد.

وی در خاتمه پیرامون استقبال سهامداران از سرمایه گذاری در صندوق سپاس طی بیش از هفت ماه معامله آن در بازار سرمایه اظهار داشت: اظهار نظر کردن در این خصوص بستگی به دیدگاه افراد دارد و تاکنون حدود 80 میلیارد تومان از مبلغ100 میلیارد تومان متعهد شده، عرضه گردیده است.

مدیرعامل مرکز مالی ایران در پاسخ به این سوال که آیا این مجموعه برنامه ای جهت عرضه صندوق های دیگر همچون سپاس در نظر دارد؟، گفت: این مجموعه در حال حاضر برنامه ای در این خصوص درنظر ندارد و صندوق سپاس گام اولی بود برای معرفی صندوق های با ویژگی های این چنینی به بازار سرمایه تا سایر نهادهای مالی در صورت تمایل اقدام به تأسیس و عرضه آن کنند.//بورس نیوز

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان