کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // چهارشنبه 29 مهر 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


>>> جديدترين خبرها از شركتهاي بورسي // چهارشنبه 29 مهر 94  


 


 وب سایت بورس نگار - در ادامه مطابق روزهای گذشته، نگاهی به جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی و فرابورسی خواهیم داشت...

 

قند اصفهان شفاف سازی كرد
شرکت قند اصفهان که طی سه ماه اخیر با رشد ۷۹ درصدی قیمت و صف خرید میلیونی همراه شده برای دومین بار پس از 23 شهریور در مورد سود ۹۴ شفاف سازی کرد که این مرتبه به تاثیر افزایش نرخ فروش شکر اختصاص دارد. بر اين اساس شرکت قند اصفهان گزارش شفاف سازی در خصوص نرخ شکر اعلام نموده که با توجه به تولید وفروش شکر در دو نیمه سال،نرخ های متفاوتی در هر نیم سال در نظر گرفته است و با توجه به نرخ اعلامی مذکور جهت فروش در نیمه دوم و همچنین واردات شکر خام تغییر با اهمیتی در پیش بینی های گذشته نخواهد داشت. "قصفها" در اولین پیش بینی سال مالی 94 سود هر سهم را 242 ریال اعلام کرده و در گزارش میاندوره ای 3 ماهه این رقم را با 19 درصد کاهش به 196 ریال رسانده و  75 ریال معادل 38 درصد را پوشش داده است .


پوشش۴۶درصدی سود "وخاور"
بانک خاورمیانه در گزارش عملکرد شش ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۴ خود توانسته ۴۶ درصد از سود ۳۰۲ ریالی خود را محقق سازد.این بانک در بودجه سال مالی جاری عایدی 302 ریالی به ازای هر سهم  را پیش بینی کرده که در پایان عملکرد 6 ماه امسال مبلغ 140 ریال به ازای هر سهم محقق کرده است. سود محقق شده در گزارش عملکرد 3 ماهه این بانک مبلغ 74 ریال به ازای هر سهم معادل 25 درصد سود برآوردی بودجه بود.


گزارش مثبت 6 ماهه همكاران سیستم  
سیستم در دوره 6 ماهه مبلغ198 ريال سود براي هر سهم شناسايي کرده و به اين ترتيب نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده اما در خصوص بودجه بايد در 6 ماهه دوم بيشتر تلاش کند تا به بودجه برسد. گروه رايانه بدليل عدم وابستگي به قيمت هاي جهاني از ريسک پذيري کمتري نسبت به ساير گروه ها در بورس تهران برخوردار هستند.


گزارش شمواد منتشر شد
شرکت تولیدمواد اولیه‌ و الیاف‌ مصنوعی‌ بعد از اعلام اولین سود هر سهم مالی آینده ، به درخواست سازمان بورس توضیحاتی داد تا نماد این شرکت بعد از حدود دو هفته توقف، آماده بازگشایی شود.
در پی توقف نماد شرکت تولیدمواد اولیه‌ و الیاف‌ مصنوعی‌ در 13 مهر ماه به دلیل تعدیل پیش بینی سود، این شرکت اولین سود هر سهم سال مالی 31 شهریور آینده را 101 ریال اعلام کرد که نسبت به سود 104 ریالی سال مالی 94 تغییر چندانی نداشت.با این رویداد سازمان بورس خواهان ارایه توضیحاتی درباره دلایل افزایش قابل توجه حجم فروش محصولات، قرارداد احتمالی با پتروشیمی فارابی برای تولید پلاستی سایزر DOTP در سال مالی 95 که مرحله آزمایشی آن در مرداد ماه 94 انجام شده و وام ارزی دریافتی از بانک توسعه صادرات شامل مبلغ دریافتی وام، مانده تسویه نشده، نرخ تسویه و برنامه شرکت مبنی بر تسویه وام شد.محسن پورسینا مدیرعامل "شمواد " هم درباره این موارد توضیح زیر را داد تا نماد این شرکت آماده بازگشایی شود.این شرکت از جمله تک سهم های نوسانی بازار است که طی سه ماه گدشته با کاهش 21 درصدی قیمت هر سهم و سپس رشد 13 درصدی مواجه است .


تعديل مثبت "تايرا"
تایرا پیش بینی سود سال 94 خود را بر اساس عملکرد شش ماهه مبلغ 326 ریال اعلام کرد که نسبت به پیش بینی قبلی حدود 15 درصد افزایش نشان می دهد.همچنین شرکت طی شش ماه 98 ریال محقق نموده است که پوششی 30 درصدی را نشان می دهد.


موافقت بورس با افزايش سرمايه 50 درصدي "وغدیر"  
سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۵۰ درصدی سرمایه گذاری غدیر را صادر کرد تا این شرکت در ماه آینده به سومین شرکت بزرگ از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل شود.
سرمایه گذاری غدیر مهر سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی (معادل 1.8 هزار میلیارد تومان) از دو محل مطالبات و آورد نقدی سهامداران و اندوخته قانونی کرد ودارای سرمایه اسمی 3.6 هزار میلیارد تومانی شد.
حال بعد از گذشت یکسال از آن تاریخ بار دیگر برنامه افزایش سرمایه تازه ایی در پیش است و سازمان بورس هم مجوز افزایش سرمایه 50 درصدی "وغدیر" را صادر کرده است. به این ترتیب سرمایه اسمی 3.6 هزار میلیارد تومانی این شرکت از محل مطالبات و آورد نقدی سهامداران به 5.4 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد . در این حالت، سرمایه گذاری غدیر بعد از فولاد مبارکه 7.5 هزار میلیارد تومانی و بانک صادرات 5.7 هزار میلیارد تومانی، سومین شرکت بزرگ بازار سهام ایران از لحاظ سرمایه اسمی تبدیل خواهد شد.این تصمیم در مجمع فوق العاده که ساعت 10 صبح روز پنچ شنبه 7 آبان در پژوهشگاه نیرو برگزار می شود، عملیاتی خواهد شد


پوشش 824 ریالی سود به ازای هر سهم پتروشیمی خراسان
شرکت پتروشیمی خراسان در دوره 6 ماهه نخست سال جاری مبلغ یک هزار و 475 میلیارد و 383 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 824 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.
شرکت پتروشیمی خراسان با انتشار صورت های مالی 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه امسال اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ دو هزار و 696 میلیارد و 132 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت.
 از درآمد این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به یک هزار و 446 میلیارد و 213 میلیون ریال رسید.از سود ناخالص دوره نیز هزینه های اداری، عمومی و هزینه های عملیاتی کسر شد و سود عملیاتی دوره به مبلغ یک هزار و 222 میلیارد و 259 میلیون محاسبه شد.
از سود عملیاتی دوره نیز مالیات کسر و پس از افزوده شدن درآمدهای غیر عملیاتی به آن سود خالص به مبلغ یک هزار ئ 475 میلیارد و 383 میلیون ریال کسب کرد و بر این اساس مبلغ 824 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.
گفتنی است به سود خالص دوره، سود انباشته ابتدای سال افزوده شد و در نهایت مبلغ یک هزار و 696 میلیارد و 865 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.


افزایش سرمایه ۵۰ درصدی پمپ سازی ایران لغو شد
امروز مجمع فوق العاده پمپ سازی ایران برای افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از سود انباشته برگزار شد اما به دلیل عدم صدور مجوز سازمان بورس به زمان دیگری موکول شد.
طبق اعلام قبلی ، صبح امروز مجمع فوق العاده شرکت کوچک پمپ سازی ایران با حضور 70 درصد سهامداران برای افزایش سرمایه 50 درصدی از سود انباشته برگزار شد اما به دلیل عدم صدور مجوز سازمان بورس بی نتیجه ماند.
قرار بود با این تامین مالی 11 میلیارد تومانی ، سرمایه اسمی "تپمپی" به 33 میلیارد تومانی افزایش یابد .در این رابطه احمد چراغ مدیرعامل این شرکت با ارسال نامه ای به سازمان بورس اعلام کرد: به دلیل عدم دریافت مجوز افزایش سرمایه از سازمان بورس به اطلاع آن سازمان و سهامداران می رساند ضمن لغو مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 28 مهر ماه 94، به زودی پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه نسبت به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه اطلاع رسانی خواهد


پوشش 27 درصدی عایدی "تکشا"
شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی در عملکرد شش ماهه سال مالی جاری توانسته با تحقق سود 56 ریالی به ازای هر سهم تا 27 درصد از عایدی برآوردی خود در بودجه 94 را پوشش دهد. این شرکت در بودجه سال 94 خود سود هر سهم پس از کسر مالیات را بطور خالص مبلغ 205 ریال پیش بینی کرده که در عملکرد شش ماهه امسال توانسته 27 درصد آن را پوشش دهد."تکشا" در گزارش عملکرد سه ماهه امسال با پوشش 2 درصدی عایدی از تحقق سود 214 ریالی به ازای هر سهم خبر داده بود.


پوشش ۷۶ درصدی سود در سیمان کرمان
شرکت سیمان کرمان در عملکرد شش ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 94 توانسته به 76 درصد از عایدی برآوردی 833 ریالی خود دست یابد."سکرمان" در این دوره عملکردی در حالی توانسته به ازای هر سهم مبلغ 630 ریال بطور خالص محقق کند که در گزارش سه ماهه امسال با تحقق سود 214 ریالی تا 57 درصد از سود برآوردی خود را محقق کرد.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان