کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس در روز یکشنبه؛ خودرویی ها بورس را چپه کردند // 3 آبان 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


بورس پس از معاملات >>> نگاهی به اتفاقات بازار بورس در روز یکشنبه؛ خودرویی ها بورس را چپه کردند // 3 آبان 94

 

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.08.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 329 واحد کاهش به رقم 43724 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 483 واحد کاهش عدد 138598 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 149 واحد کاهش به رقم 24592 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 87 واحد کاهش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "کگل " با 20 واحد افزایش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 700 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 504 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 628 میلیارد ریال رسید.

شاید بتوان امروز را با نام "روز موعود بورس" نام گذاری کرد، روزی که به خاطر رسیدن آن اخبار و اتفاقات مثبت بی شماری سوخت شدند و بازار سرمایه بدون کوچکترین واکنشی نسبت به آنها که برخی هایشان به اتفاقات بی سابقه معروف شده بودند تنها راه سقوط را برگزید تا زیان های اهالی تالار یکی پس از دیگری در عین امیدواری به آینده رقم زده شوند.

گزارشات 6 ماهه شرکت ها در سال جاری را می توان یکی از معدود 6 ماهه های ترسناک بورس برای سرمایه گذاران عنوان کرد که نای کمر راست کردن را از سهام شرکت ها و سرمایه گذارنشان ربود.

در این بین خودرویی های بورس سنگ تمام گذاشتند و تا آنجایی که جا داشت سود خود را کاهش داند تا این گروه بورسی بعد از 6 ماه یاتاقان بزند. راستی قابل توجه برخی از اهالی تالار که به دنبال بمب خبری ایران خودرو بودند، بمب را دیدید؟

از سویی دیگر در نماد بانکی ها هم گزارشات به جز دو نماد "وسینا" و "وانصار" چندان چنگی به دل نزدند تا مشخص شود این گروه آنچنان اوضاع نا بسامان و خرابی دارد که چه نقدینگی جامعه را در خود انباشته کند و چه نکند اوضاع همین است که می بینیم فقط بانکی ها با سودهای بالایی که به سپرده ها می دهند کار بازار سرمایه را دشوارتر می کنند وگرنه از خودشان آبی گرم نمی شود.

همچنین گروه های دیگر فعال در بازار سرمایه همچون پتروشیمی ها، پالایشی ها ، معدنی ها و فلزات اساسی نیز حال و روزی شبیه به دو گروه یاد شده داشتند و در مجموع باید گفت که حال عمومی بورس تا اطلاع ثانوی خراب است. اهالی تالار معتقدند بورس فعلاً ملاقات ممنوع بوده و در ICU اقتصاد بستری می باشد چرا که از اینجا به بعد فقط مراقبت های ویژه می تواند بورس از شرایط فعلی نجات دهد.

اما سخنی هم داریم با مسئولان محترم دولتی و کارشناسان منتقد به نامه 4 وزیر درباره شرایط ویژه بورس و احتمال تشکیل بحران در بازار سرمایه.

باید خدمت این منتقدان گرامی عرض کنیم که امروز گزارشاتی که در سایت کدال منتشر شده مربوط به بزرگترین شرکت های فعال در صنایع موجود کشور می باشد. این گزارشات آیینه تمام نمای وضعیت اقتصادی امروز کشور است، اقتصادی که گفته می شود هم رونق به آن بازگشته و هم از رکود خارج شده است.

لذا جا دارد به شما عرض کنیم که آنچه در این گزارشات می بینیم نشان از گذشتن کار شرکت ها از رکود می باشد، به قول معروف ظاهراً رکود برای 5 دقیقه این شرکت هاست و کار خیلی خراب تر از آنی است که بتوان تصور کرد.

از طرف دیگر باید یادآور شد که هنوز اثر این گزارشات بر بازار سرمایه بطور کامل نمایان نشده و اتفاق اصلی بعد از بازگشایی نمادهای متوقف و بازگشت مجدد آنها بر بورس نمایان می شود. لطفاً یکبار دیگر نامه 4 وزیر را بخوانید شاید با تطابق آن نامه با گزارشات امروز شرکت ها در سایت کدال نظرتان عوض شود.// بورس نیوز

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان