کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

خبری مهم برای سهامداران سایپا و پارس خودرو >>> انتشار جزئیات شفاف سازی سود سهام "خپارس" و "خساپا" // 9 آبان94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


خبری مهم برای سهامداران سایپا و پارس خودرو >>> انتشار جزئیات شفاف سازی سود سهام "خپارس" و "خساپا" // 9 آبان94

 

+  سود سایپا از صادرات خودرو چقدرست؟ در مجمع 1402 سایپا و ایران خودرو چه گذشت؟

وب سایت بورس نگار - امروز دو شرکت خودرویی سایپا و پارس خودرو پس از شفاف سازی سود سهام، نمادشان در بورس بازگشایی شد بر این اساس سایپا روی 102 تومان و پارس خودرو روی 89 تومان بازگشایی شدند، در ادامه جزئیات گزارشات این شرکتها را مشاهده خواهید نمود:

 


 >> شفاف سازی "خپارس"
شرکت پارس خودرو براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم خود بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه سال مالی منتهی به 1394.12.29 موارد زیر را اعلام نمود :
1. تعداد تولید و فروش شرکت در بودجه مصوب و اصلاحی به گونه ای است که برنامه نیمه دوم سال به دلیل تولید محصولات جدید شامل گروه برلیانس و ساندرو به مراتب بیشتر از نیمه نخست می باشد ، لذا با توجه به روند یکنواخت عمده هزینه های این شرکت (هزینه های ثابت) طی سال ، شاهد پوشش بیشتر هزینه های یاد شده در نیمه دوم خواهیم بود که این امر دلیل اصلی پیش بینی زیان کمتر در نیمه دوم سال می باشد.
2. هزینه های فروش و خدمات پس از فروش در گروه هزینه های عمومی ،اداری و تشکیلاتی طبقه بندی گردیده و از آنجایی که این هزینه ها تابع فروش شرکت بوده و برنامه فروش نیمه دوم سال بیشتر از نیمه نخست می باشد لذا شاهد افزایش سهم نسبی آن در نیمه دوم سال و در نتیجه پیش بینی کل سال می باشیم.
3. موارد مطرح شده در بند های 2 و 4 نیز در گزارش شش ماهه حسابرسی شده انجام خواهد گردید.

 


>> شفاف سازی "خساپا"  
شرکت ایرانی تولید اتومبیل(سایپا) براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 به شرح ذیل اعلام نموده است:
1-علیرغم پوشش 32 درصدی فروش در 6ماهه ابتدای سال و برآورد این میزان زیان در گزارش ارسال شده باید گفت،میزان فروش پیش بینی شده در پایان سال با توجه به اجرای بسته حمایتی دولت برآورد گردیده است که اثرات آن بر سود (زیان)شرکت طی ماه های آتی صورت می پذیرد، بنابرین برنامه فروش شرکت در 6ماهه دوم سال مطابق با برنامه مصوب در نظر گرفته شده است که بالغ بر 30 درصد بیش از میزان عملکرد واقعی در نیمه ابتدای سال می باشد.
2-از آنجا که انتقال مبلغ سود سپرده ثابت از سرفصل"سایر درآمدها(هزینه های)متفرقه"به جدول مربوط به "صورت وضعیت پرتفوی سهام(شرکت های خارج از بورس)"،تغییری در سود و زیان اعلامی ایجاد نخواهد کرد و تنها تغییر طبقه بندی در صورت سود(زیان)رخ خواهد داد،لذا مستدعی است نسبت به قبول مبلغ درج شده در سرفصل یاد شده موافقت به عمل آید.لازم به ذکر است از این پس و در گزارشات ارسالی به ان سازمان محترم،مبلغ حاصل از سود سپرده ثابت در جدول مرتبط با صورت وضعیت پرتفوی سهام (شرکتهای خارج از بورس)درج خواهد گردید.
3-به غیر ازشرکت های سرمایه گذاری سایپا لیزینگ رایان سایپا و رادیاتور ایران،سایر شرکت های بورسی گروه سایپا به دلیل دارا بودن زیان انباشته توانایی تقسیم سود نقدی را نداشته و درآمد حاصل از سود نقدی این سه شرکت به شرح جدول ذیل می باشد همچنین در خصوص سایر شرکت های غیر بورسی گروه سایپا، می بایست عنوان نمود که این شرکت تقسیم سود را تنها در شرکت هایی لحاظ نموده که با زیان انباشته روبرو نبوده و دارای سود قابل تخصیص می باشند.
4-در خصوص پوشش 39 درصدی هزینه های اداری،عمومی و تشکیلاتی باید گفت، به غیر از هزینه های پرسنلی که بخش عمده ای از آن ثابت می باشد،سایر هزینه های از جمله:هزینه خدمات پس از فروش ،حق الزحمه فروش و هزینه های حمل خودرو،ارتباط مستقیم با حجم تولید و فروش شرکت داشته و درصورت بهبود روند تولید و فروش افزایش می یابد. همچنین در ارتباط با پوشش 84 درصدی سایر درآمد(هزینه های)عملیاتی در 6ماهه ابتدای سال،ذکر این نکته ضروری است که هزینه های جذب نشده تولید،بخش عمده ای از این هزینه ها را بخود اختصاص می دهد که مقدار آن در 6ماهه ابتدای سال معادل 797،100 میلیون ریال بوده و از آنجا که این عامل با تولید محصول رابطه ای عکس دارد افزایش تولید و فروش در 6ماهه دوم سال،منجر به کاهش هزینه های مذکور خواهد شد.
5-نرخ ارز اعلام شده در گزارش ارسالی،شامل نرخ ارز مبادله ای بعلاوه هزینه های جانبی از جمله هزینه حمل ،بیمه و گمرک می باشد و همین امر سبب گردیده تا نرخ ارز محاسبه شده بیش از نرخ مبادله ای شود.مزید اطلاع آن سازمان محترم و همچنین سهامداران شرکت سایپا،ذکر این نکته الزامیست که از ابتدای سال جاری و برای خرید برخی از ورق های مصرفی،تخصیص ارز مبادله ای صورت نپذیرفته است.
6-علیرغم مشکلات تهیه صورت های مالی تلفیقی در گروه سایپا بعلت تعدد شرکت های زیر گروه ،این شرکت حداکثر تلاش خود را جهت تهیه و ارسال گزارش پیش بینی تلفیقی عملکرد 6 ماهه ابتدای سال جاری خواهد داشت.//بورس نیوز

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان