کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

فروش‌هواپیما به‌ایران ممنوع‌است>>>ازمذاکرات ‌روسیه برای ‌فروش سوخو35به‌امارات تا تمايل عربستان به خرید اس ۴۰۰ از روسیه

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


فروش‌هواپیما به‌ایران ممنوع‌است>>>ازمذاکرات ‌روسیه برای ‌فروش سوخو35به‌امارات تا تمايل عربستان به خرید اس ۴۰۰ از روسیه

 

منابع خبری روس از تمایل عربستان سعودی برای خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ خبر دادند. شرکت روسی «روس تک» اعلام کرد: عربستان سعودی علاقه مند به خرید سیستم های دفاع هوایی «اس- ۴۰۰» است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی چمزوف» مدیر شرکت مذکور با اعلام این خبر افزود: بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی خواهان خرید این سامانه موشکی هستند اما ما تاکنون به جز چین با هیچ کشوری قرارداد فروش امضا نکرده ایم.

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۴ با فروش سامانه اس ۴۰۰ به چین موافقت کرد مشروط بر اینکه تحویل این سامانه قبل از سال ۲۰۱۶ صورت نگیرد و روند تحویل آن پس از اتمام عملیات تجهیز نیروهای مسلح روسیه به این سامانه موشکی جدید انجام شود.

 ایران نیز از مدت ها پیش خواستار خرید سامانه اس-۳۰۰ از روسیه بود و حتی قرارداد تحویل این سامانه به امضای طرفین رسیده بود و ایران هزینه آن را پرداخت کرده بود ولی به دلایلی از جمله فشار آمریکا به روسیه، مسکو تحویل این سامانه را به تعویق انداخته و امروز اعلام شده که قرارداد تحویل این سامانه به ایران بزودی امضا می شود.


مذاکرات‌روسیه برای‌فروش سوخو35به‌امارات
 
مقام های روسیه از برنامه این کشور برای فروش جنگنده بمب افکن های سوخو 35 به امارات متحده عربی و مذاکره با این کشور برای نهایی کردن آن خبر دادند که می تواند بیانگر تلاش مسکو برای نفوذ به بازار اختصاصی شرکت های آمریکایی و غربی در منطقه خلیج فارس باشد.
 «سرگئی چمزوف» رئیس شرکت ملی «روس تک» با اشاره به حضور گسترده روسیه در نمایشگاه هوایی «ایرشو 2015» امارات، گفت: مسکو در حال مذاکره با مقامات اماراتی برای فروش جنگنده های سوخو 35 است. به گزارش ایرنا، این مقام روسی در جمع خبرنگاران افزود: جنگنده های سوخو 35 که در ایرشو 2015 به نمایش در آمده، پیشنهاد ما به امارات است که مذاکرات در باره آن جریان دارد.

 پیشتر نیز گزارش هایی از ابراز تمایل امارات برای خرید این هواپیمای جنگی که بهبود یافته نسل قدیمی سوخو 27 است، انتشار یافته بود، هر چند این کشور هنوز موضع رسمی یا تعداد درخواستی را اعلام نکرده است.

 ساختار نظامی بیشتر کشورهای منطقه بویژه حوزه خلیج فارس شکل گرفته بر اساس فناوری، تسلیحات و جنگنده بمب افکن های آمریکایی و غربی استوار است که هر ساله میلیاردها دلار هزینه آن می شود و روسیه نتوانسته سهم مهمی از این بازار کسب کند.
 عربستان سعودی و امارات متحده عربی سال ٢٠١٤ فقط در بخش سامانه های دفاعی در مجموع ٦ / ٨ میلیارد دلار (بیش از مجموع واردات اقلام دفاعی در کشورهای اروپای غربی) تسلیحات وارد کردند و آمریکا نیز بزرگترین فروشنده در بازار تسلیحات خاورمیانه بوده که سال های ٢٠١٣ و ٢٠١٤ به ترتیب ٦ و ٤ / ٨ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای این منطقه صادر کرده است.

 بر اساس گزارش گروه اطلاعاتی نشریه دفاعی جینز دیفنس بریتانیا، سال ٢٠١٤ عربستان سعودی با پیشی گرفتن از هند به بزرگترین واردکننده سلاح و تجهیزات نظامی در جهان تبدیل شد و بیش از ٤ / ٦ میلیارد دلار را صرف خرید اقلام دفاعی کرد که رشدی ٥٤ درصدی نسبت به سال 2013 داشت و بر اساس ارزیابی همین نشریه انتظار می رود این هزینه در سال جاری میلادی به ٨ / ٩ میلیاد دلار برسد.
 همچنین به گزارش مؤسسه «بیزینس مانیتور اینترنشنال» (BMI)، هزینه های دفاعی عربستان در بودجه سال ٢٠١٤ این کشور معادل ٦٠ میلیارد دلار بوده و انتظار می رود تا سال ٢٠١٨ به ٧٢ میلیارد دلار برسد.
 بر اساس گزارش های انتشار یافته آمریکا با ٧ / ٢٣ میلیارد دلار، روسیه با ١٠ میلیارد دلار، فرانسه با ٩ / ٤ میلیارد دلار، بریتانیا با ١ / ٤ میلیارد دلار و آلمان با ٥ / ٣ میلیارد دلار در صدر فروشندگان تسلیحات در جهان قرار دارند.


آمریکا:فروش‌هواپیما به‌ایران ممنوع‌است
 با آنکه بنا بود با توافق میان ایران و 1+5، یکی از خواسته‌های اساسی ایران یعنی خرید هواپیمای مسافربری غیرفرسوده و جدید محقق شود و ایران هم روند برچیدن سانتریفیوژها را آغاز کرده، اما هنوز آمریکایی‌ها بر سر خرید هواپیما، ایران را به برخورد تحریمی تهدید می‌کنند.
 بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «اینترنشنال بیزینش تایمز»، «بستی بوراسا» از مقامات دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا، در واکنش به فروش یک هواپیمای مسافربری به شرکت هواپیمایی ایرانی گفته: «کاهش موقت تحریم‌ها که هم اکنون اجرایی است، فروش و یا اجازه کامل هواپیما به ایران را پوشش نمی‌دهد.»
 بوراسا همچنین گفت که دولت آمریکا از این خرید اطلاع پیدا کرده و در حال بررسی آن است. یک کارشناس حقوقی هم در این خصوص اظهار نظر کرده و گفته: «این کار می تواند نحوه کاهش تحریم‌های ایران را تحت تأثیر قرار دهد.» وی در ادامه گفته که این نقض فاحش توافق هسته‌ای ایران، می‌تواند بر روند اجرای آن تأثیر بگذارد و اگر این امر تأیید شود، دولت اوباما نسبت به آن بی‌تفاوت نخواهد بود.» بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش اینترنشنال بیزینش تایمز، شرکت ماهان، هواپیمای مورد اختلاف را از فردی به نام «آنتون گروندلینگ» خریداری کرده؛ این فرد هواپیما را در آفریقای جنوبی ثبت کرده بوده است.//فارس

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان