کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

راهنماي كسب و كار موفق >>> 9 گام که شانس شما را برای شروع یک کسب‌وکار موفق بالا خواهد برد

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


راهنماي كسب و كار موفق >>> 9 گام که شانس شما را برای شروع یک کسب‌وکار موفق بالا خواهد برد

 


در اینجا 9 روش معرفی می‌شود که شما با استفاده از آنها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که برای شروع کسب‌وکار خودتان آماده‌اید، به‌طوری‌که بالاترین شانس موفقیت را به خودتان بدهید. این‌ روش‌ها از پرفروش‌ترین کتاب «معادله کارآفرین» اقتباس‌شده‌اند.


1- اهداف خودتان را تعریف و ارزیابی کنید. اگر نمی‌دانید که به کجا می‌خواهید برسید، نمی‌توانید برای آن مسیری تعیین کنید. علاوه‌بر این، اگر هدف دارید، شما نیاز دارید که بدانید که آیا مسیرتان مستقیم‌ترین راه، برای دستیابی به آنچه می‌خواهید، هست یا خیر.


 در مورد اینکه چرا واقعا می‌خواهید یک کسب‌وکار شروع کنید، سوالات دشواری از خودتان بپرسید. آیا شما به دنبال این هستید که به‌سرعت ثروتمند شوید؟ آیا شما می‌خواهید که استعدادتان، ایده محصول یا خدمت جدید را نشان دهید؟ آیا از اعتبار گرفتن رئیستان به خاطر کارهایی که شما انجام می‌دهید، خسته شده‌اید؟ این نوع اهداف ممکن است شما را به مسیر بدی هدایت کنند. از سوی دیگر، اگر شما ایده راه‌اندازی یک نهاد را دوست دارید، عاشق ارائه خدمات به مشتریان هستید و اگر در کارها و مسوولیت‌های مختلف موفق هستید، کارآفرینی می‌تواند راه مناسبی برایتان باشد.


2- مقداری پول نقد ذخیره کنید. هزینه شروع یک کسب‌وکار در بسیاری از صنایع به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته است. بااین‌حال، این تنها بخشی از داستان است. کسب‌وکارها اغلب چند سال زمان می‌برند تا پایه محکمی به دست آورند، بنابراین شما برای شروع کسب‌وکار به پول کافی نیاز دارید، هنگامی‌که کسب‌وکارتان تثبیت‌شده و قادر به ادامه است، درآمد و هزینه‌های خود را اداره کنید. اگر خودتان پول‌ندارید، بررسی کنید که آیا به سرمایه معتبر دسترسی دارید یا خیر. رکود، تضمین تامین مالی را مشکل‌تر کرده است و شما نمی‌خواهید که کسب‌وکار سه‌ماهه داشته باشید و مجبورید تصمیم بگیرید که کسب‌وکار خود را حفظ کنید.


3- تجربه‌های مرتبط کسب کنید. مدیریت کارمندان و فروشندگان به‌نوعی مهارت نیاز دارد که شما قبل از شروع کسب‌وکارتان باید آن را بیاموزید. همچنین شما نیاز دارید بدانید که صنعت داخلی و خارجی شما شامل ابعادی مانند بازاریابی، حسابداری و غیره است که حتی ممکن است شما با آنها آشنا نباشید یا آنها را دوست نداشته باشید. تجربه ندارید؟ وقت خود را صرف کار کردن در یک سازمان مشابه کنید، در صنعت خود از کسی که مالک کسب‌وکار است دنباله‌روی کنید یا در شب یا تعطیلات آخر هفته در یک کسب‌وکار قابل‌مقایسه، کار بگیرید. قبل از شروع کار در سازمان خودتان، ابتدا آزمایشی کارکنید.


4- شبکه اینترنتی خود را بسازید. اگر شما بسیاری از افراد را نمی‌شناسید یا اینکه نمی‌توانید مخاطبان خودتان را علاقه‌مند کنید، این دقیقا زمانی است که باید برای ایجاد یک شبکه اینترنتی محکم، تمرکز کنید.ارتباطات قوی می‌تواند مشاوره‌های ارزشمندی در زمینه کسب‌وکار ایجاد کند و مقدمه‌ای برای به دست آوردن مطلوب‌ترین تامین مالی، قیمت‌ها، شرایط و ضوابط عرضه‌کنندگان کسب‌وکار و خدمات حرفه‌ای فراهم ‌کند. ارتباطات بهترین منبع بازاریابی و مراجعه مشتریان است که برای کسب‌وکار جدید حیاتی است.


5- خودتان را بشناسید. آیا شما وضع موجود را ترجیح می‌دهید و دوست دارید که از حوادث غیرمنتظره دوری‌کنید؟آیا شما می‌توانید پستی‌وبلندی‌های زندگی را کنترل کنید؟ آیا پس‌انداز و حساب بانکی شما توانسته است ضعف‌های وضعیت مالی را به‌خوبی کنترل کند؟ اگر شما فردی هستید که ثبات و کنترل را دوست دارید یا اینکه ترجیح می‌دهید که همه‌چیز برنامه‌ریزی‌شده باشد، مسیر پرپیچ‌وخم کسب‌وکار جدید ممکن است برای شما مناسب نباشد. قبل از اینکه کاری انجام دهید در مورد شخصیت خودتان صادق باشید.


6- با وکیل‌تان ملاقات کنید. اگر شما قصد دارید وارد کسب‌وکاری شوید که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در رقابت با کارفرمای فعلی شما است یا قصد دارید که با مشتریان و مخاطبان قبلی تماس بگیرید، بسته به قراردادهایی که با کارفرمای فعلی یا سابق خود امضا کرده‌اید، ممکن است در مضیقه باشید. برای روشن کردن وضعیت خود یا برای دانستن اقداماتی که برای جلوگیری از هرگونه شرایط قانونی دست‌وپا گیر باید انجام دهید با وکیل خود مشورت کنید.


 7- با احتیاط رقابت کنید. قبل از اینکه کارآفرینی را شروع کنید نگاه دقیقی به بازار و رقابت خودتان بیندازید. آیا بازار شما از کسب‌وکارهای موفق اشباع‌شده است؟ آیا صنعت شما با بسیاری از کسب‌وکارهای بد که سابقه بدی را توسعه داده‌اند، تصرف‌شده است؟ اینکه چگونه کسب‌وکار شما موفق خواهد شد متاثر از هردو رقبای خوب و بد است. شما به بازار و نام تجاری کسب‌وکارتان برای اینکه بالاتر از رقبای خوب و بدتان ظاهر شوید، نیاز خواهید داشت.


 8- مقیاس‌پذیری ایده‌های خود را امتحان کنید. بیشتر کسب‌وکارهای موفق بر خودکارسازی (اتوماسیون) و هیات نمایندگان تکیه می‌کنند.آیا دیگر کارمندان قادر به انجام کارهای شما هستند؟ اگر نه، آیا شما می‌توانید به شکل ساده‌ای به آنها آموزش دهید؟ اگر کسب‌وکار شما فقط متکی به مهارت‌های شماست، ممکن است که شما شغل موفقی داشته باشید اما این ممکن است آن فرصت کسب‌وکاری که به دنبال آن بودید نباشد.


 9- اول بفروشید! بسیاری از کارآفرینان پول و زمان خود را صرف ساختن فروشگاه‌های خرده‌فروشی، ساخت محصولات یا ارائه خدمات درحال‌توسعه می‌کنند بدون اینکه واقعا عملی بودن این بازار را ارزیابی کنند. قبل از اینکه سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهید، ببینید که آیا شما می‌توانید علاقه افراد را جلب کنید یا خیر (در قالب سفارش‌های خرید، سپرده و ...). اگر بیشتر به محصولات ارائه‌شده خود تمرکز کنید، کمتر در معرض خطر هستید. اما اگر کوچک‌ترین توجهی به دست نیاوردید، ممکن است بخواهید قبل از اینکه همه زمان و تلاشتان را سرمایه‌گذاری کنید، قیمت‌ها و الگوی کسب‌وکارتان را بازبینی کنید. زمان‌بندی و تلاش‌های روبه‌جلو برای افزودن شانس شما در داشتن آنچه دلخواهتان است، به شما کمک خواهد کرد که از داشتن یکی از آن کسب‌وکارهایی که درصد شکست بالایی دارند، جلوگیری کنید.
//دنیای اقتصاد//مترجم: سیده محبوبه حسینی  منبع: Entrepreneur

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان