کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

گزارشي از مجمع «نیرو کلر» و نگاهي به برنامه ها و اهداف شركت >>> اعلام زمان بهره‌برداری ازطرحهاي "افزایش ظرفیت کلر" و"CMC"

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه


گزارشي از مجمع «نیرو کلر» و نگاهي به برنامه ها و اهداف شركت

>>> اعلام زمان بهره‌برداری از طرحهاي "افزایش ظرفیت کلر" و"CMC" در مجمع// 26 آبان94 


وب سايت بورس نگار - شرکت نیروکلر بعنوان یکی از شرکتهای موفق صنعت شیمیایی در بورس تهران محسوب می شود که مجمع سالیانه آن چند روز قبل با تقسیم 27 تومان سود نقدی برگزار گردید بر این اساس در ادامه نگاهی به جزئیات مطرح شده در مجمع خواهیم داشت...
 

مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان شهریور ماه 94 شرکت نیروکلر با حضور 98 درصد سهامداران شرکت تشکیل شد. در این جلسه که به ریاست آقای محمد ثریا نژاد و نظارت آقایان محمد تقی سروی و سالار ایران زاد و دبیری آقای محمود بوذری برگزار شد، تقسیم مبلغ 270 ریال سود به ازای هر سهم مورد تایید سهامداران قرار گرفت.


 در ابتدای این مجمع مدیرعامل شرکت نیرو کلر به قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره برای سال مالی مورد گزارش پرداخت و گفت: رسالت شرکت در سال مالی 94 علاوه بر انجام وظایف معمول و توجه علمی و عملی به اهداف پیش روی، معطوف به آینده‌ای درخشان بوده است. مهندس محمود بوذری افزود: راهبردهای آتی شرکت نیروکلر، تولید و بهبود کیفیت محصولات با ارزش افزوده بیشتر، بهینه‌سازی انرژی و کاهش توقفات کارخانه و ضایعات، تلاش سازنده در جهت کاهش آلایندگی محیط‌زیست، اهتمام در ارتفاع سطح بهره‌وری به منظور استفاده بهینه از منابع اقتصادی موجود با هدف حفظ و افزایش منافع سهامداران و توجه به رعایت قوانین و استانداردهای تعیین شده در سایه رصد دقیق، مستمر و نظام‌مند کلیه شئونات شرکت در کنار ارزش‌آفرینی کارکنان خواهد بود.


 وی اظهار کرد: شرکت نیروکلر فعالیت خود را در زمینه تولید کلر، سود و مشتقات کلر به منظور تامین آب آشامیدنی سالم جامعه و قسمتی از صنایع دیگر از سال 1376 آغاز کرد، بطوری که تاکنون بخشی از مازاد تولیدات خود را نیز به خارج از کشور صادر کرده است. مهندس بوذری تصریح کرد: این شرکت از نسل جدید الکترولایزرها با آخرین تکنولوژی روز دنیا (روش ممبرانی) بهره‌مند است و سود کاستیک عاری از جیوه مورد مصرف صنایع غذایی را نیز تولید می کند.
 مدیرعامل نیروکلر خاطرنشان کرد: این شرکت از استانداردهای روز دنیا استفاده کرده و در خصوص ایمنی، حمل و نقل مواد شیمیایی خطرناک به دانش روز دسترسی یافته و آن را به مشتریان آموزش می‌دهد و امیدوار است همچون گذشته در جهت خدمت‌رسانی به سلامت و بهداشت جامعه، صنایع غذایی، صنایع فولاد، نفت و سایر صنایع موفق باشد.


 شرکت به منظور تولید محصولات پایین دستی و همچنین به دست آوردن بازار مصرف کلر و افزایش سبد محصولات شرکت در سال 1391 اقدام به خرید کارخانه یزد کرد و طی سال مالی اهتمام نسبت به بهبود کیفیت محصولات واحد یزد کرد و اقدام به ادامه تولید محصول MCA (منوکلرواستیک اسید) و اسیدکلریدریک و آب ژاول کرده و همچنین با بهره‌برداری آزمایشی در سال‌جاری از واحد CMC (کربوکسی متیل سلولز) امید دارد با توکل بر خداوند منان واحد CMC را نیز با توجه به نیاز بازار در سال 95 مورد بهره‌برداری قرار دهد.


 شرکت نیروکلر جهت حفظ بازار خود اقدام به تهیه طرح توجیهی جهت افزایش ظرفیت کلر از 40 تن به 95 تن نموده. عملیات اجرایی طرح مزبور از فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شده و پیشرفت فیزیکی طرح در فعالیت‌های ساخت و ساز ساختما‌ن‌ها و اسکلت فلزی و فونداسیون‌های مربوطه بیش از 30 درصد بوده است و در خصوص خرید ماشین آلات از خارج کشور اقدامات لازم صورت گرفته و پروفرم‌های مربوطه عمدتا قطعی شده و انشاالله طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده در اواسط سال 1396 به بهره‌برداری خواهد رسید.


 در ادامه این جلسه روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و نسل فردا به‌عنوان روزنامه‌‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت برای سال مالی 95 انتخاب شدند. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه، شرکت سرمایه‌گذاری نواندیشان دنیای اقتصاد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و توسعه تجارت تامین اجتماعی به مدت دو سال به‌عنوان اعضاي هيات‌مديره شركت انتخاب شدند.


تاریخچه
 شرکت نیروکلر (سهامی عام) با نام شرکت تولا (شرکت تولیدی لوازم اندازه‌گیری الکتریکی) در تاریخ ششم آبان‌ماه 1363 تشکیل و تحت شماره 54055 به ثبت رسید و به موجب تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 11/ 04/ 1364 با اصلاح موادی از اساسنامه نام شرکت به شرکت نیروکلر (سهامی‌خاص) تغییر یافت، محل اصلی شرکت در پی تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده در تاریخ 23/ 12/ 1367 به اصفهان منتقل و تحت شماره 6574 در اداره ثبت شرکت‌های اصفهان به ثبت رسید.
 براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 25/ 04/ 1381 شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و اساسنامه جدید شرکت در تاریخ 04/ 09/ 1381 به ثبت رسید.


موضوع فعالیت شرکت
 موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از: احداث،  خرید، نصب، راه‌‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانجات ساخت مواد شیمیایی کلر، مشتقات و واحدهای بالا یا پایین‌دستی آن، انجام کلیه عملیات بازرگانی، مالی و معاملات اموال غیرمنقول و دانش فنی در واگذاری هر نوع امتیاز و پروانه‌ برای تولید، بازاریابی، توزیع، فروش، ایجاد شعب، اخذ نمایندگی، عرضه به داخل و صدور به خارج از کشور انواع محصولات تولیدی، واردات و صادرات ماشین‌آلات، ابزار و قطعات، تاسیسات، مواد اولیه و کلیه اقلام مرتبط با موضوع شرکت و مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها از طریق تاسیس یا بورس اوراق بهادار تهران یا تعهد سهام شرکت‌های جدید و خرید یا تعهد سهام شرکت‌های موجود و انتشار و فروش اوراق مشارکت، انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی در زمینه‌های مرتبط با موضوع  شرکت. به طور کلی شرکت می‌تواند به کلیه معاملات مالی و تجاری و صنعتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به تمام یا هر یک از موضوعات مشروحه فوق مرتبط باشد در داخل و خارج از کشور مبادرت کند و انجام کلیه فعالیت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای در زمینه‌های مرتبط با موضوع شرکت.


 شرکت دارای پروانه بهره‌برداری به شماره 1307872/ 54962/ 104 مورخ 18/ 12/ 1388 از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و پروانه بهره‌برداری واحد یزد به شماره 34275 مورخ 07/ 07/ 1392 از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد است.


سرمایه
 سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 1.000 میلیون ریال (شامل 100.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال) که طی چند مرحله به مبلغ 300 میلیارد ریال (300.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال که تماما پرداخت شده) در پایان سال مالی منتهی به 31/ 06/ 1394 افزایش یافته است.


جایگاه شرکت در صنعت
 شرکت نیروکلر در صنعت مواد شیمیایی فعالیت می‌کند، فروش در دوره مورد گزارش، نسبت به مدت مشابه قبل دارای تغییر چندانی نمی‌باشد که اهم دلایل آن عبارت است از افزایش مقدار تولید محصولات و همچنین کاهش نرخ فروش محصولات.


اهم برنامه‌ها و اهداف انجام شده شرکت
 * بهره‌برداری از معدن نمک شرکت در آران و بیدگل کاشان در سال مالی 1391 و تمدید مجوز برداشت نمک از دریاچه قم طی سال مالی منتهی به 31/ 06/ 1392 و برداشت حدود 30 هزار تن نمک مرغوب و مناسب جهت مصرف در واحد آب نمک، این موضوع علاوه بر اینکه از لحاظ ریالی موجب کاهش در هزینه مواد اولیه شده، باعث جلوگیری از فشار تامین‌کنندگان اصلی نمک (به دلیل انحصاری بودن تامین نمک) نیز شده است.
 * ادامه شارژ و خدمات تست و رسوب‌زدایی سیلندرهای کلر مایع از طریق نیروی پیمانکار
 * تمدید گواهینامه انجام تست و رسوب‌زدایی سیلندرهای کلر از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان
 * پیگیری برای آماده‌سازی انبار مواد شیمیایی و جداسازی از انبار مرکزی با توجه به ملاحظات ایمنی و ...
 * آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت پکیج جدید شرکت همکاران سیستم (راهکاران)
 * استقرار سیستم یکپارچه مدیریت کیفیت، ایمنی و زیست‌محیطی در واحد یزد
 * استارت برنامه جدید PM و استفاده از نرم‌افزار CMMS شرکت بهبود سیستم با راهبری واحد برنامه‌ریزی نت
 * پیگیری وصول مطالبات شرکت از طریق کمیته وصول مطالبات
 * انجام معاینات ادواری سالانه پرسنل
 * ارتقای کیفی تجهیزات ایمنی و وسایل حفاظت فردی
 * تمدید پروانه بهداشتی ساخت محصولات
 * اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست‌محیطی و عوامل زیان‌آور
 * مکانیزه کردن سیستم تحویل غذای رستوران
 * تغییر ساختار کلی و نهایی شده وب‌سایت نیروکلر
 * اقدامات رفاهی برای افزایش رضایت‌مندی و انگیزه شغلی کارکنان
 * پیاده‌سازی الگوی ارزیابی عملکرد به صورت پایلوت برای کلیه کارکنان شرکت نیروکلر به‌صورت سالانه.
 برنامه‌های آینده شرکت
 * اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید 55 تن کلر در روز
 * احداث پست 20/ 63 کیلو ولت اختصاصی کارخانه به ظرفیت 15 مگاوات و پیگیری جهت انتقال برق 63 کیلووات طرح توسعه
 * اجرای اسکلت فلزی راکتورهای آب نمک به منظور طرح توسعه
 * گسترش اسکلت فلزی واحد هیدروژن به منظور طرح توسعه
 * احداث واحد جدید سود پرک به ظرفیت 40 تن در روز
 * افزایش ظرفیت واحد اسید کلریدریک از 15 تن به 60 تن در روز
 * تلاش برای راه‌اندازی واحد CMC از طریق عقد قرارداد با کارشناسان خبره داخلی
 * رعایت الزامات قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی سنوات آتی
 * راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ و پایش شبکه
 * راه‌اندازی دیتا سنتر داخلی جهت ذخیره‌سازی اطلاعات
 * جایگزین سل‌های قدیمی ردیف 112-EL با 32 عدد سل کوتینگ شده
 * اخذ پروانه استاندارد آزمون‌های کلر مایع
 * ارتقای کنترل اهداف استراتژیک سازمان

 

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان