کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

تشکیل قطب سوم خودروسازی ایران با مشارکت دو شرکت ژاپنی >>> تولید محصول هیبریدی در قطب سوم خودروسازی ایران؟ // 30 آبان 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه


تشکیل قطب سوم خودروسازی ایران با مشارکت دو شرکت ژاپنی

>>> تولید محصول هیبریدی در قطب سوم خودروسازی ایران؟ // 30 آبان 94


 
 دولت یازدهم در حالی بنا دارد برای افزایش رقابت و تولید محصولاتی با درجه کیفی بین‌المللی، قطب سوم خودروسازی را در کشور راه بیندازد که به گفته منابع آگاه، در این راستا مذاکراتی با دو شرکت ژاپنی انجام شده است.


 قطب سوم که اولین بار (در دولت جدید) اکبر ترکان مشاور عالی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، آن را مطرح کرد، قرار است در چابهار به سرانجام برسد و حتی گفته می‌شود مکان احداث نیز مشخص شده است. هرچند ترکان پیشتر در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از مذاکره با نیسان موتور ژاپن برای شراکت در قطب سوم خودروسازی کشور صحبت به میان آورده بود، اما آن طور که منابع آگاه می‌گویند، دیگر خودروساز ژاپنی یعنی تویوتا نیز یکی از طرف‌های مذاکره بر سر این پروژه بوده است. بر این اساس گفته می‌شود مذاکراتی میان مسوولان داخلی با نمایندگان تویوتا انجام شده تا در صورت رسیدن به یک هدف مشترک، این شرکت ژاپنی قطب سوم را در خودروسازی کشور پایه گذاری کند. ظاهرا مبنای مذاکرات، تولید خودروهای هیبریدی در چابهار بوده که البته فعلا به سرانجام نرسیده است.


 خودروهای هیبریدی که کم کم در حال پیدا کردن جایگاه خود در بازارهای جهانی است، به‌دلیل تعرفه واردات بسیار پایین در ایران، در مقایسه با محصولات مشابه بنزینی دارای قیمت مناسبی بوده و در نتیجه هم برای واردکنندگان و هم برای تولیدکننده‌ها، گزینه مطلوبی به نظر می‌رسند. اما مطرح شدن بحث تولید خودروهای هیبریدی در قطب سوم خودروسازی کشور در حالی است که با وجود گذشت حدود دو سال از طرح این پروژه در دولت یازدهم، هنوز اقدام عملی چندانی برای احداث آن انجام نشده و مشخص نیست این قطب در نهایت ایجاد خواهد شد یا نه. طبق گفته ترکان، هدف از احداث قطب سوم، افزایش رقابت در خودروسازی کشور و تولید و عرضه محصولات به روز دنیا در ایران است، هدفی که به گفته کارشناسان، تنها درصورت مشارکت با خودروسازان خارجی محقق خواهد شد.//دنیای اقتصاد

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان