کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

چشم انداز صنعت دارو پس از اجرای برجام و تاثیر لغو تحریمها بر داروسازان بورس >>> صادرات داروی ایرانی 3 برابر میشود // 6 بهمن94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

 

 چشم انداز صنعت دارو پس از اجرای برجام و تاثیر لغو تحریمها بر داروسازان بورس

>>> صادرات داروی ایرانی 3 برابر میشود // 6 بهمن94

 

وب سایت بورس نگار - رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام تاثیر مثبت اجرای برجام بر شرکتهای دارویی از سه برابر شدن صادرات داروی ایرانی خبر داد ...

 

🔹 رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در فضای پس از برجام و در فاصله کوتاه، صادرات دارو از ایران 3 برابر می شود و رشد قیمت داروهای وارداتی نیز متوقف میشود.


🔹رسول دیناروند درباره تاثیر برجام بر بازار دارویی ایران گفت: بعد از برجام و برداشته شدن تحریم های بانکی دو انتطار مهم برای نظام دارویی کشور به وجود آمده است، اول افزایش صادرات دارو از کشور و دوم تاثیر رفع تحریم ها در قیمت داروهای وارداتی.


🔹وی افزود: تحریمهای بانکی در سالهای گذشته راه انتقال پول بسیاری از شرکتهای دارویی را مسدود کرده بود و شرکتهای صادرکننده زیادی داریم که هنوز نتوانسته اند پولهای ناشی از فروش محصولات خود را به کشور منتقل کنند.


🔹 اکنون که امکان تعاملات بانکی با دنیا فراهم شده، انتقال پول به کشور نیز راحت تر انجام میشود و قطعا این فضای جدید بر توسعه صادرات دارو از ایران تاثیر میگذارد.


🔹دیناروند افزود: صادرات دارو از کشور اکنون کمتر از 200 میلیون دلار در سال است.


🔹انتظار داریم در یک دوره3 ساله میزان صادرات دارو را به 500 میلیون دلار و حدود سه برابر میزان فعلی افزایش دهیم//ایرنا

 

اخبار مرتبط ++++++++++++++++++++++++++


بررسی ادغام و مشارکت شرکتهای دارویی فرانسه با هلدینگهای دارویی ایران در اولین نشست مشترک به میزبانی تامین سرمایه نوین // 4 بهمن94

 

وب سایت بورس نگار - در این جلسه شرکتهای فرانسوی همچون LEEM، EH، HRA، IPSEN، Pierre Fabre، Sanofi و McGrigor با شرکتها‌ و هلدینگهای بزرگ دارویی ایران همچون شفا دارو، سرمایه‌گذاری البرز، برکت، ثامن و لقمان، ملاقات مستقیم داشتند.

 

اخبار بورس تهران - اولین نشست مشترک شرکت‌های دارویی فرانسه با هلدینگ‌های دارویی حاضر دربورس ایران به میزبانی تامین سرمایه نوین برگزار و طی آن ادغام و مشارکت شرکت‌های دو کشور بررسی شد. به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، این نشست با هدف فراهم کردن محیطی برای آشنایی مستقیم شرکت‌های فرانسوی با شرکت‌های ایرانی و به میزبانی تامین سرمایه نوین تشکیل و تحلیلی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بخش دارو توسط مدیران این تامین سرمایه و همچنین چگونگی ورود به بازار سرمایه ایران و ادغام و مشارکت از سوی مدیران شرکت‌های بورس و فرابورس ارائه شد.


در این جلسه شرکت‌های فرانسوی همچون LEEM، EH، HRA، IPSEN، Pierre Fabre، Sanofi و McGrigor با شرکت‌ و هلدینگ‌های بزرگ دارویی ایران همچون شفا دارو، سرمایه‌گذاری البرز، برکت، ثامن و لقمان، ملاقات مستقیم داشتند. ولی نادی مدیرعامل تامین سرمایه نوین ضمن ابراز خرسندی از وضعیت مساعد موجود پس از رفع تحریم‌‌های بین‌المللی، ظرفیت‌های صنعت دارو را با توجه به ساختار جمعیتی و هرم سنی ایران بی‌‌شمار دانست. محمدمسعود غلامپور مدیر تحقیقات و بازاریابی این شرکت نیز با اشاره به پتانسيل‌هاي گروه تامین سرمایه نوین و پیشرو بودن آن در بازار مالی ایران با سابقه انتشار اولین صکوک اجاره، استصناع، مرابحه و همچنین بیشترین حجم دارایی‌‌های تحت مدیریت و بالاترین رقم تامین مالی در کشور، آمادگی این شرکت را برای ارائه خدمات مالی لازم و تامین منابع مالی و توسعه شرکت‌های دارویی با هدف رشد آنها به حاضرین اعلام کرد. مدیر بین‌الملل فدراسیون شرکت‌های دارویی فرانسوی (LEEM) نیز ضمن تقدیر از برگزاری این نشست به معرفی توانمندی شرکت‌های دارویی فرانسوی و نقاط قوت صنعت داروی ایران پرداخت. سپس نمایندگان شرکت‌ها به معرفی و اعلام ظرفیت‌های موجود در حوزه دارو و سلامت اشاره کردند. همچنین امکانات ورود به بورس شرکت‌های دارویی و مزایای ادغام و مشارکت شرکت‌های خارجی و شرکت‌های بورس ایران و ظرفیت رو به رشد صنعت دارو نیز از سوی مدیران شرکت بورس تهران تبیین شد. به اعتقاد شرکت‌های فرانسوی حاضر در این جلسه، جذابیت‌‌های بالقوه صنعت دارو و به‌طور کل بخش سلامت حاکی از تعامل مثبت شرکت‌های ایرانی و فرانسوی فعال در این بخش در آینده است و با وجود ظرفیت‌های صنعت دارو و بخش سلامت، علاوه‌بر بازار 80 میلیون نفری ایران، زمینه مناسبی برای پوشش نیاز کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و سوریه وجود دارد.//دنیای اقتصاد

+++ لینکهای مرتبط >>> پیشنهاد می شود مطالب زیر را نیز بخوانید:
>> چشم انداز مثبت صنعت دارو در بورس >>> بررسی مزایای بازگشایی یوزانس برای دارویی ها
>> چشم انداز صنعت دارو پس از اجرای برجام و تاثیر لغو تحریمها بر داروسازان بورس

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان