کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> بازار امروز و فردا از نگاه بورس نگار >>>بازگشایی موفق خپارس،فرمان بورس در دست خودرویی ها؛ بورس فردا چگونه خواهد بود؟// 16 اسفند94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 

+++++++++++++++++++++


بازار امروز و فردا از نگاه بورس نگار >>>  بازار بورس، فردا چگونه خواهد بود؟
>>> بازگشایی موفق خپارس،فرمان بورس در دست خودرویی ها؛  

 +++++++++++++++++++++
 

 


>> بازار امروز و فردا از نگاه بورس نگار >>> بازگشایی موفق خپارس، فرمان بورس در دست خودرویی ها؛ بورس فردا چگونه خواهد بود؟ // 16 اسفند94


وب سایت بورس نگار - شب شما همراهان گرامی بورس نگار بخیر، در حالیکه امروز بورس پرعرضه تر از شنبه آغاز بکار کرد ولیدر همان ابتدا این گروه خودرویی بودند که راهشان را از بقیه سهام جدا کرده وصدر جدول را به تنهایی در دست گرفتن این جومثبت گروه خودرو با بازگشایی بسیار موفق خپارس و رشد 40 درصدی آن تشدید شد و سبب اقبال دو چندان به نمادهای گروه خودرو گردید تا نشان دهد که فرمان بورس همچنان در دستان خودرویی ها قرار دارد نوع معاملات در خودرویی ها نشانگر این موضوع است که این گروه هنوز حرفهای بسیاری برای گفتن دارد و قرار نیست به راحتی لیدری بازار را در اختیار گروه دیگری قرار دهد.

 
در سایر گروه ها گروه بانکی که شروعی کم رمق داشت در انتها توانست به مثبت برسد در این میان دو نماد بانک دی و بانک پارسیان با اقبال بیشتری مواجه بودند بانک دی که امروز معارفه نیروگاه بزرگ دماوند را نیز برگزار کرد همچنان معاملات پرحجمی را پشت سر می گذارد در این نماد شركت مدبران اقتصاد بصورت پرحجم فروشنده است و در یک ماه و نیم اخیر حدود 80 میلیون سهم فروش داشته است.
اهم مطالب مطرح شده در جلسه معارفه نیروگاه دماوند نیز بشرح ذیل می باشد:
1- در سال 94 علی رغم رشد فروش برق در نیروگاه میزان مصرف سوخت بهینه تر شده است. این امر از این جهت است که با افزایش استفاده از واحدهای سیکل ترکیبی میزان مصرف سوخت کاهش می یابد.
2- سوخت مصرفی نیروگاه طبق قرارداد با شرکت توانیر محاسبه میگردد و در صورتهای مالی به عنوان برگشت از فروش شناسایی میشود.
3- سود خالص نیروگاه در سال گذشته معادل 50 درصد درآمد بوده است.
4- نرخ گاز برای نیروگاه 800 ریال محاسبه میگردد.
5- شرکت به منظور اصلاح ساختار مالی طی دو نوبت افزایش سرمایه خواهد داشت. هر نوبت به میزان 2300 میلیارد ریال تا رسیدن به سرمایه 5060 میلیارد ریال
6- از بابت مطالبات سنوات قبل نیروگاه (به میزان حدودی 12000 میلیارد ریال) بانک دی سودی دریافت نخواهد کرد
7- قراردادهای خرید شرکت تضمینی نبوده و بر اساس عرضه و تقاضا مورد محاسبه قرار میگیرد. هر چند که شرکت رد بخش فروش با هیچ گونه رقابتی مواجه نیست
8- برای سال بعد شرکت در بودجه دوره overhaul 60 روزه را در نظر گرفته است و در نظر دارد تا این دوره را به 40 روز کاهش دهد.
9- هر واحد گازی نیروگاه به ازای هر روز کارکرد تقریبا معادل 1800 میلیون ریال درآمد دارد.
10- نیروگاه در حال حاضر معادل 7000 میلیارد ریال از دولت طلب دارد.
11- هر توربین گازی شرکت طی دوره 4 ساله نیاز به overhaul دارد.
12- بانک دی نیروگاه دماوند را به صورت نقد و اقساط خریداری کرده است که به منظور پرداخت مبلغ کل نیروگاه یک دوره 7 ساله با نرخ 15 درصد مدنظر است.
13- سود هر سهم شرکت برای سال 95 معادل 9900 ریال میباشد.

از نکات مثبت بازار امروز میتوان به ماندن شاخص در کانال 78 هزاری اشاره کرد که برای تکنیکالیستها بسیار مهم بود البته بدلیل منفی شدن نمادهای بزرگ بازار از جمله پارسان تاپیکو حکشتی غدیر اخابر و ... در زمان پایانی معاملات، برای فردا در صورت تداوم منفی بودن بزرگان، پایداری شاخص در 78 هزار واحد تا حدود زیادی مشکل خواهد بود ولی انتظار داریم در صورتیکه بازارهای جهانی بازگشایی خوبی داشته باشند نمادهای مرتبط بتوانند شاخص را رو به بالا هدایت نمایند.

//پیروز باشید، پایدار و سربلند - بورس نگار ...
 ++++++++++++++++
جهت عضویت در کانال تلگرامی بورس نگار و اطلاع از مهمترین خبرهای منتشره در موبایل بر روی لینک زیر کلیک و سپس گزینه Join را بزنید:
      https://telegram.me/boursenegar_ir

++++++++++++++++++
لینکهای پیشنهادی:

>> خبرهای خوش جمالی مدیرعامل خساپا برای سهامداران سایپا
>> خبری مهم برای سهامداران بانک دی
>> جزئياتي جديد از وام و اقساط وام ١٦٠ ميليوني مسكن
>> تفاوت اوراق خزانه با سایر اوراق بهادار چيست؟

برچسب ها: ,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان