کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> دلیل ادامه دار شدن افت بازار چیست؟؟

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>>   دلیل ادامه دار شدن افت بازار چیست؟؟

 

بورس نگار - بررسی بازار یکشنبه 23 فروردین 94 - در حالیکه از روز گذشته شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم در روز جاری نیز این روند ادامه یافت و شاخص با کاهش 1234 واحدی کانال مهم 70 هزار واحدی را واگذار کرد و در حال حاضر حمایت 68400 واحدی پیش روی شاخص کل است که امیدوار هستیم که  به این سطح واکنش نشان دهد.

در واقع میتوان گفت اتفاق جدیدی در بازار رخ نداده بلکه بیشتر بلد (Bold) شدن یکی از اختلافات اساسی در بیانیه های منتشره شده بین طرفین مذاکرات است. بر این اساس یکی از دلایل منفی شدن بازار مشخص شدن اختلافات عمده بین ایران و امریکا در بیانه منتشره هسته ای لوزان میباشد، گرچه دو طرف در همه زمینه ها دچار کم و بیش دچار اختلاف نظر هستند ولی در رابطه به غنی سازی, تحقیق و توسعه و راکتور اراک حداقل تفاهم را باهم دارند اما آنچه موجب تنش شده عمدتا دو مورد ذیل است: یکی چگونگی رفع تحریم ها و دیگری موضوع بازرسی هاست. اینکه در بیانیه آمریکایی ها عبارت "انجام بازرسی های بی سابقه از تمام مکانهایی که مشکوک است" به صراحت بیان شده محل اختلاف روزهای اخیر است که باید دید که نتیجه این چانه زنی ها چه خواهد شد، از طرفی روز سه شنبه 14 آوریل شاهد برگزاری اولین جلسه نمایندگان در امریکا خواهیم بود که در آن مذاکرات هسته ای به بحث گذارده خواهد شد. بر این اساس انتظار بالارفتن تب سیاسی بورس همچنان وجود دارد.


امروز در تالار بورس چه خبر بود؟

اما معاملات امروز در بازار تحت الشعاع عرضه سهامدارانی قرار داشت که بدلیل شناسایی سود مذاکرات لوزان اقدام به عرضه های پرحجم نمودند که حتی حمایتهای خوبی که انجام شد نیز نتوانست جلوی این موج را بگیرد.

در گروه بانکی، برای وبصادر همانطور که در روزهای قبل هم  گفته شد ماندن بالای سطح 100 تومان بسیار حائز اهمیت است بر این اساس در صورتیکه فردا سهم نتواند خودش را بالای این سطح نگه دارد باید انتظار رسیدن به سطوح حمایتی 94 تومان را برای سهم داشته باشیم.  البته معامه گران این گروه در روز جاری نیم نگاهی هم بحثهایی پیرامون امکان کاهش سود بانکی در جلسه آتی شورای پول و اعتبار داشتند. چرا که کاهش سود بانکی برای گروه بانکی بورس شمشیری دو لبه محسوب میشود.

در گروه ساختمانی، نیز تمامی نمادها منفی بودند و انتظار بازگشت قیمتی را قبل از رسیدن به سطوح حمایتی شان نمی توان داشت.

در گروه خودرو حمایتهای خوبی بر روی خودرو و خساپا شاهد بودیم زامیاد هم که روز گذشته تک نماد دارای صف خرید این گروه بود امروز همرنگ جماعت شد. برای خساپا حمایت 140 تومان، برای خودرو حمایت 270 تومان، برای خاور با توجه به شکست سطح 100 تومان سطح حمایتی 88 تومانی مهم خواهد بود.

در سایر نمادهای بازار قزوین بعد از اعلام سود جدید روی 170 تومان بازگشایی شد.

 

 موفق و پیروز باشید / وب سایت بورس نگار http://boursenegar.ir

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان