کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> خبري مهم براي سهامداران "كسرا" >>> با خبرهاي خوش مديرعامل سرامیک صنعتی اردکان، كسرا صف خريد شد// 7 اردیبهشت 95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


>> خبري مهم براي سهامداران "كسرا"

>>> با خبرهاي خوش مديرعامل سرامیک صنعتی اردکان، كسرا صف خريد شد


عضو هیئت مدیره شرکت سرامیک صنعتی اردکان اعلام كرد:
 کشف معدن سنگ آهن توسط "کسرا"/ تولید اکتیو آلومینا استارت خورد / 600 % افزایش سرمایه در دستور کار


 وب سایت بورس نگار - سنگ آهن الوژیست در حال حاضر تقاضای بسیار خوبی با قیمتی حدود سه برابر نسبت به سنگ آهن هماتیتی(که کاربرد آن عمدتا در صنایع فولاد می باشد) دارد. ضمن آنکه محصول این معدن با چگالی بالا تقاضای صادراتی بسیار مناسبی در صنایع رنگ و استخراج نفت با قیمتی حدود سه برابر قیمت فروش داخلی با چگالی پایین تر دارد که در صورت سرمایه گذاری در این معدن و فرآوری محصول آن به جای خام فروشی ، می توان از ارزش افزوده بالاتری برخوردار شد .
شرکت سرامیک های صنعتی اردکان مالکیت 55 درصد از سهام شرکت مهندسی معدنی نوین کسرا را دارد . این شرکت معدنی دارای پروانه بهره برداری از اداره کل صنایع استان یزد جهت استخراج سنگ آهن الوژیست است .


سنگ آهن الوژیست در صنایع رنگ (اعم از متالیک و ضد خوردگی) و صنایع استخراج نفت (به عنوان ملات حفاری) مورد استفاده می باشد که دارای تقاضای بسیار خوبی چه در داخل و چه در خارج از کشور است. در حال حاضر مقدمات فروش داخلی 30.000 تن و فروش صادراتی 2000 تن با کشور آلمان انجام گردیده است که در صورت اتمام باطله برداری و تولید، این میزان فروش محقق خواهد گردید.
عضو هیئت مدیره شرکت سرامیک های صنعتی اردکان ضمن بيان مطالب فوق اظهار داشت: در تحقیقات ژئوفیزیکی نیز که طی سال 1394 انجام شده است ، ذخایر قابل ملاحظه ای در این معدن شناسایی شده که عمده باطله برداری آن طی سال 1394 انجام شده است و در سال جاری امکان استخراج سنگ آهن الوژیست با چگالی بالا وجود دارد.

محمدرضا لطف اله خواجو تأكيد كرد: سنگ آهن الوژیست در حال حاضر تقاضای بسیار خوبی با قیمتی حدود سه برابر نسبت به سنگ آهن هماتیتی(که کاربرد آن عمدتا در صنایع فولاد می باشد) دارد. ضمن آنکه محصول این معدن با چگالی بالا تقاضای صادراتی بسیار مناسبی در صنایع رنگ و استخراج نفت با قیمتی حدود سه برابر قیمت فروش داخلی با چگالی پایین تر دارد که در صورت سرمایه گذاری در این معدن و فرآوری محصول آن به جای خام فروشی ، می توان از ارزش افزوده بالاتری برخوردار شد .
وي افزود: در خصوص محصولات شرکت سرامیک های صنعتی اردکان، با توجه به مطالعات و تحقیقات انجام پذیرفته از چند سال گذشته در راستای تولید اکتیو آلومینا و کاتولیست بر پایه آلومینا ، نتایج بسیار خوبی به دست آمده که در صورت افزایش سرمایه و افزایش ظرفیت تولید صنعتی ، تاثیر قابل ملاحظه ای در سود آوری شرکت خواهد داشت . لازم به ذکر است که پروژه اکتیو آلومینا و کاتولیست، در حال حاضر در ظرفیت پایین در حال تولید می باشد و از مصرف کنندگان در حال اخذ تاییدیه های لازم جهت فروش صنعتی هستیم.


اين مقام مسئول اظهار داشت: نظر به اینکه "کسرا" تنها تولید کننده در زمینه انواع محصولات سرامیک های مهندسی می باشد، در سال گذشته به همت مدیریت و پرسنل زحمتکش این شرکت، موفق شد به عنوان یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید و خدمات دانش بنیان و محصولات صنعتی، مورد تایید قرار بگیرد و از امتیازهای شرکت های دانش بنیان، نظیر معافیت های مالیاتی و استفاده از تسهیلات و سایر موارد بهره مند خواهد شد.
وي در خصوص میزان سود شرکت سرامیک های صنعتی اردکان گفت: هر سهم این شرکت 2500 ریال سود انباشته از سنوات گذشته و بالغ بر 2300 ریال سود قابل تقسیم برای سال مالی 1394 دارد. ضمن آنکه برای سال مالی 1395 نیز بالغ بر3400 ریال پیش بینی اولیه سود نموده است .


لطف اله خواجو پيرامون تسهیلات ارزی و اثرات آن بر اين شركت بورسي اظهار داشت: در خصوص تسهیلات ارزی سنوات گذشته "کسرا" لازم به توضیح است که این شرکت مبلغ 3.400 هزار یورو تسهیلات ارزی جهت طرح توسعه در سال 1382 اخذ نموده است که از این مبلغ 2.538 هزار یورو را با نرخ مبادله ای پرداخت نموده و مابقی آن در حال پیگیری پرداخت با نرخ گشایش می باشد. همچنین در صورت تصویب بانک با پرداخت مبلغ اولیه با نرخ گشایش، تفاوت مبلغ واریز شده، باعث آثار مالی خوبی در سود هر سهم خواهد شد .وي در خاتمه سخنان خود به برنامه افزايش سرمايه شركت اشاره كرد و گفت: این شرکت برنامه افزایش سرمایه به میزان 600 درصد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد که در صورت رفع موانع قانونی اقدام خواهد شد.//بورس نیوز// 7 اردیبهشت 95

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان