کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> تشریح جدیدترین برنامه های"غپاک"از متنوع سازی محصولات تا بازارهای صادراتی در سال 95 توسط عضوهیأت مدیره شرکت لبنیات پاک//26 اردیبهشت95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


>> تشریح جدیدترین برنامه های "غپاک"

از متنوع سازی محصولات تا بازارهای صادراتی در سال 95 توسط عضوهیأت مدیره شرکت لبنیات پاک// 26 اردیبهشت95


 >> متنوع سازی محصولات و بهبود آهنگ سودآوری در سال95
 شرکت لبنیات پاک ناوگان حمل و نقل خود را در سال 94 تجهیز کرده و در نظر دارد در استانهایی که پتانسیل تولید محصولات پاک را دارند با هدف گسترش سهم بازار کارخانه ایجاد کنند. تاکنون علاوه بر تهران، کرج و شهرهای اطراف آنها، تولید محصولات پاک در خراسان نیز انجام شده که پاک در این استان بسیار خوش درخشید.


شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در سال 94 برنامه های متنوعی را دستور کار خود قرار داده بود که به بخش اعظم این برنامه ها تا پایان سال مالی دست یافت و برای سال مالی جاری نیز طرح های دیگری در جهت افزایش سهم بازار و متنوع سازی محصولاتشان در نظر گرفته است.


یک عضو هیأت مدیره شرکت لبنیات پاستوریزه پاک ضمن این مطلب عنوان کرد: در سال گذشته اقدامات زیادی در شرکت صورت گرفت، یکی از مهمترین آنها افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت "غپاک" می باشد که با توجه به قانون جدید مالیات ها و بحث معافیت مالیاتی در روزهای پایانی سال 94 انجام شد.


فرهاد رمضانی در ادامه افزود: علاوه بر افزایش سرمایه، فروش دارایی های غیر مولد را نیز داشتیم که سهام غیر مدیریتی برخی از شرکت های موجود در پرتفوی "غپاک" واگذار و تبدیل به دارایی مولد شد تا ساختار سرمایه و سبد سرمایه گذاران این مجموعه اصلاح گردد.
وی ادامه داد: یکی از سیاست هایی که شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در جهت کنترل هزینه ها با توجه به شرایط خاص صنعت اتخاذ کرده، حفظ و افزایش سهم از بازار محصولات "غپاک" می باشد، که این امر موجب شد دو شرکت تابعه مجموعه لبنیات پاستوریزه پاک با ارائه محصولات جدید و افزایش تولید سهم بازار از دست رفته را باز گردانند. از جمله این محصولات می توان به بستنی و پنیر کم نمک اشاره کرد که تولید آنها نسبت به گذشته با تغییراتی همراه شد. همچنین تولید شیر غنی شده با ویتامین D که از نیازهای مصرفی جامعه می باشد نیز در دستور کار قرار گرفته که این محصول را در کارخانجات اصفهان تولید می شود.


رمضانی در ارتباط با برنامه های آتی شرکت گفت: شرکت لبنیات پاک ناوگان حمل و نقل خود را در سال 94 تجهیز کرده و در نظر دارد در استانهایی که پتانسیل تولید محصولات پاک را دارند با هدف گسترش سهم بازار کارخانه ایجاد کنند. تاکنون علاوه بر تهران، کرج و شهرهای اطراف آنها، تولید محصولات پاک در خراسان نیز انجام شده که پاک در این استان بسیار خوش درخشید.
این مقام مسئول تصریح کرد: مجموعه لبنیات پاستوریزه پاک، قابلیت و سهم بازار بالایی در تولید چربی ها مثل خامه و کره مطابق با استانداردهای روز دنیا رتبه برتر داشته و اکنون نیز قصد دارد در تولید ماست نیز فضای مناسبی برای تولید و فروش فراهم کند.


این عضو هیأت مدیره تأکید کرد: در سال 95 بر تنوع تولید به صورت داخلی و یا خارجی در محصولات دسر پایه لبنیاتی، بستنی و انواع پنیر تأکید شده است، علاوه بر این از طرح های توسعه شرکت می توان به توسعه کارخانه اشاره کرد که در حال حاضر مطالعات و برنامه ریزی در این حال شکل گیری می باشد و احتمال تا اواخر خرداد ماه سال جاری نتیجه نهایی این مطالعات کارشناسی مشخص شود.


وی در خصوص شایعاتی که در رابطه با افزایش سرمایه این شرکت در سال جاری مطرح شده گفت: برنامه افزایش سرمایه در دستور کار تمامی شرکت ها باید وجود داشته باشد ما نیز با سناریوهای مختلف در جهت تحقق اهداف و طرح های توسعه شرکت این امر را بررسی خواهیم کرد. اما هنوز هیچ افزایش سرمایه ای به تصویب هیأت مدیره شرکت نرسیده و در صورت تحقق این موضوع قطعاً اطلاع رسانی خواهیم کرد.


رمضانی با اشاره به بازارهای صادراتی محصولات پاک عنوان کرد: شرکت های لبنیاتی از سال های گذشته به کشورهای عراق، افغانستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه همچون ترکمنستان و تاجیکستان صادرات انجام داشته است اما اکنون باید با برنامه ریزی مناسب بازارهای صادراتی محصولات پاک را افزایش داد. در رابطه با صادرات محصولات لبنی به روسیه نیز گفتنی است که کشور روسیه استاندارهای خاص خود را دارد و صادرات محصولات لبنی ایران به این کشور کمی سخت می باشد، بر این اساس باید مطالعات زیادی مطابق با استاندارهای روسیه صورت بگیرد که این امر پروسه ای زمانبر می باشد که امیدواریم با حمایت اتاق بازرگانی و وزارت صنعت صادرات محصولات لبنی به کشور روسیه در آینده انجام گیرد.


این مقام مسئول درخاتمه خاطر نشان کرد: هدف تولید محصول عاری از هر گونه انحراف از استاندارد، همواره در دستور کار شرکت لبنیات پاستوریزه پاک قرار داشته و خواهد داشت، در دوره های قبل نیز با توجه به فراز و نشیب ها در جریان تحریم ها و رکود اقتصادی صنعت شیر و لبنیات، فشار زیادی به این گروه وارد شد، اما پیش بینی می شود با توجه به برنامه های متنوعی که برای سال جاری و سال های آتی "غپاک" در نظر دارد، آهنگ سودآوری شرکت نیز با بهبود مواجه خواهد شد.//بورس نیوز

 

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان