کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> خبری مهم برای سهامداران «فاراک» >>> تشکیل صف خرید و معاملات بی سابقه در ماشین سازی اراک؛ در "فاراک" چه می گذرد؟ // 31 اردیبهشت 95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


>> خبری مهم برای سهامداران «فاراک»

>>> تشکیل صف خرید و معاملات بی سابقه در ماشین سازی اراک؛ در "فاراک" چه می گذرد؟ // 31 اردیبهشت 95
 

وب سایت بورس نگار - در حالی سهام فاراک چهارشنبه دستخوش نوسانات مثبت،صف خرید قابل توجه وحجم معاملاتی بسیار سنگین بیش از 75 میلیون سهمی در مثبت حداکثری بود و صف خریدش همچنان پابرجا ماند معاون مالی شرکت به تشریح آخرین وضعیت حال و آینده این نماد پربیننده تجهیزاتی پرداخته...

 

جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی - علی پیرزادی معاون مالی شرکت ماشین سازی اراک در خصوص آخرین برنامه ها و استراتژی های این شرکت گفت: اطلاعاتی که در بهمن ماه به بورس ارائه شده؛ ابلاغ قرارداد مهر پترو کیمیا به مبلغ 56میلیون یورو بود که اواسط بهمن ماه به بورس اعلام کردیم و شرکت در مناقصه مذکور برنده شد.همچنین موضوع فاینانس 125میلیون دلاری این پروژه نهایی شده و در حال حاضر هم قرار داد آن امضا شده است و به زودی پروژه را آغاز خواهیم نمود. اما بحث عمده آن به سال 95 خواهد رسید.این قرارداد 25 ماهه بوده و در سال های95 و96 اجرا خواهد شد.


پیرزادی در مورد طرح تاسیسات نفتی هم توضیح داد: طرح تاسیسات نفتی و یا انبار نفت قشم به مبلغ 550میلیون دلار بود که به سازمان بورس هم اعلام کرده ایم. قراردادی با شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت نیز منعقد نموده ایم و بر اساس این قرارداد شرکت مشترکی با 20درصد سهم این شرکت و80درصد ماشین سازی اراک به عنوان یک شرکت مشترک تشکیل خواهیم داد،تا مالک این پروژه شده و ماشین سازی به عنوان پیمانکار فعالیت خواهد کرد.


به گفته وی، این پروژه 24 ماهه بوده و تلاش خواهیم نمود این پروژه را اجرا کرده و برای تامین مالی آن قرارداد تامین مالی با یک شرکت چینی منعقد کرده ایم که مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت طی دو هفته آینده با مشاور حقوقی شرکت قرارداد با شرکت چینی را نهایی خواهند نمود و با نهایی شدن آن نیز پروژه آغاز خواهد شد.


پیرزادی با بیان این که شرکت ماشین سازی اراک توافقنامه ای با شرکت هلندی داشته که برخی پمپ های خاص چاه های نفت را تولید نماید،گفت:قرار بوده تامین مالی این طرح توسط این شرکت هلندی انجام شود تا با اضافه کردن ماشین آلات و تجهیزات به خط تولید شرکت، فعالیت فاراک آغاز شود. طبق آخرین توافق احتمالا شرکت مشترکی تاسیس شود.در حال حاضر پمپ های مذکور خرید خارج بوده و در صورت تولید توسط فاراک بازار خوبی برای سال های آینده خواهیم داشت و سالی حدود 50میلیارد تومان از این محل فروش خواهیم داشت.


معاون مالی ماشین سازی اراک در خصوص احداث بزرگراه شمال کشور نیز تصریح کرد: هزینه بزرگراه شمال کشور حدود 400میلیون یورو است که قرار است با یک شرکت کره ای توافق فاینانس داشته باشیم که اجرا کننده پروژه ما هستیم.در مورد پالایشگاه کردستان با مجوزهایی که از شرکت نفت و وزارت صنعت و معدن با هماهنگی استانداری کردستان گرفته ایم ؛ پالایشگاهی ثبت کردیم که تولید روزانه آن 20هزار بشکه بنزین یورو 4 و 5 است. توافقاتی هم با طرف عراقی داریم که ظرف 5 سال در واقع هم مواد اولیه را تامین کند و هم خریدار تولیدات شود.


به گفته وی،پیش بینی اجرای طرح دوسال و نیم است که 98درصد در اختیار ماشین سازی اراک و 2درصد در اختیار شرکت های تابعه می باشد. به نوعی مستقیم و غیر مستقیم کل این طرح در اختیار ماشین سازی اراک است و در فاز اول مذاکراتی برای تامین مالی شده است که به زودی نهایی می شود. در حال حاضر دفتری برای آن ثبت کرده ایم و هیات مدیره مشخص شده است و پس از تامین مالی شروع به احداث خواهیم کرد.


وی افزود:با توجه به این برنامه ها در سال 95 و 96 در بحث بودجه مشکلی نخواهیم داشت و بیشتر به دنبال این هستیم که با بهترین نحو و کمترین هزینه پروژه ها را اجرا نمائیم. او در خصوص تسهیلات و بدهی های ریالی و ارزی شرکت گفت: ماشین سازی اراک بدهی ارزی و ریالی خاصی به بانک ها ندارد و هرینه مالی چندانی نیز از این محل در حساب ها دیده نمی شود.وی همچنین از نشست خبری این شرکت خبر داد و افزود:روز شنبه نشست خبری شرکت با حضور مدیر عامل و عضو هیت مدیره در راستای شفاف سازی برنامه های آینده فاراک برگزار خواهد شد//بورس 24

 

برچسب ها: ,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان