کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> توصيه هايي مفيد براي روزه داران در ماه رمضان >>> نحوه تهیه سحری معجزه آسا؛ سحر چای زیاد نخورید؛ فواید نوشيدن آب گرم موقع افطار

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه


>> توصيه هايي مفيد براي روزه داران در ماه رمضان

>>> نحوه تهیه سحری معجزه آسا؛ سحر چای زیاد نخورید؛ فواید نوشيدن آب گرم موقع افطار


از پیشخوان رسانه ها -  شروع ماه مبارک رمضان و تلاقی آن با فصل گرم سال مشکلات زیادی برای روزه داران بدنبال دارد که در ادامه توصیه هایی برای مفید روزه داران ارائه شده است ...

 


نحوه تهیه سحری معجزه آسا سحری معجزه آسا برای کاهش وزن و رفع عطش
خوردن موز و پرتقال در سَحَری هم چربی را می سوزاند و هم افسردگی را برطرف می کند.
به گزارش انتخاب،  سایت جی بی سی نیوز که اخبار تغذیه را منتشر می کند ، گزارش داد: با خوردن یک نوع سحری در ماه رمضان هم می توان جلوی افزایش وزن را گرفت و 10 کیلوگرم از وزن خود را بدون درپیش گرفتن رژیم غذائی کم کرد و هم احساس تشنگی را از خود دور کرد و چربی شکمی را کاهش داد و آب کرد.    
مواد تشکیل دهندۀ این سحری معجزه آسا آب پرتقال ، یک عدد موز و یخ یا آب سرد است.

نحوه تهیه سحری معجزه آسا :
 با ریختن همه مواد تشکیل دهنده سحری معجزه آسا در دستگاه مخطوط کن و هم زدن خوب این مواد به همین راحتی می توان این وعده غذائی را تهیه کرد و آن را در طول ماه رمضان مصرف کرد.
 طبق آخرین تحقیقات؛ موز نقش بسزائی در کاهش وزن دارد و ترکیب موز و پرتقال کاهش دهندۀ بسیار عالی چربی های بدن خصوصاً چربی شکم است ولی این ترکیب غذائی سحر آمیز باید در سحرهای ماه رمضان مصرف شود.
 ترکیب موز و پرتقال همچنین باعث برطرف شدن احساس افسردگی و فعالیت بیشتر هرمون احساس شادی و خوشبختی می شود و به مصرف کننده انرژی و نیروی بیشتری می دهد و روند چربی سوزی را تسریع می کند.


>> توصيه هايي مفيد براي روزه داران در ماه رمضان
استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: روزه داری می تواند در بیماری هایی مثل چاقی، دیابت، افزایش چربی خون و بسیاری بیماری های دیگر اثرات سودمند داشته باشد.

به گزارش مهر، دکتر فرزاد شیدفر افزود: ماه مبارک رمضان علاوه بر اینکه زمانی برای تهذیب نفس و تقرب الهی و اعتلای معنویت است، از لحاظ فوائد سلامتی نیز بسیار اهمیت دارد. تعداد بسیار زیادی از مطالعات و پژوهش های علمی، اثرات مفید روزه داری را بر روند متابولیسم و عملکرد بهینه اندام های بدن گزارش کرده اند.

وی گفت: روزه داری می تواند در بیماری هایی مثل چاقی، دیابت، افزایش چربی خون و بسیاری بیماریهای دیگر اثرات سودمند بارزی داشته باشد.

شیدفر افزود: در روزه داری برخی اصول تغذیه ای نیز حائز اهمیت است و در فاصله بین افطار و سحر از پرخوری و مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب باید پرهیز کرد و اینکه تناسب و تعادل غذایی باید حفظ گردد.

این استاد تغذیه ادامه داد: بهتر است افطار را با چای کمرنگ ولرم (عدم مصرف چای یا نوشیدنی داغ یا آب بسیار سرد) و یک عدد خرما شروع کرد. لبنیات مانند پنیر، گردو از مواد غذایی ادامه دهنده افطار باشد و سپس با فاصله زمانی دیگری از غذاهای اصلی دیگر (بعنوان وعده شام) استفاده شود. در واقع حجم غذای افطار باید کم باشد تا بتوان بعد از مدتی از وعده شام استفاده کرد.

شیدفر گفت: توصیه می شود که میوه جات و سبزیجات مانند سالاد نیز در فاصله بین افطار تا سحر استفاده شود. از مصرف زولبیا، بامیه و سایر شیرینی جات یا غذاها و حلیم های حاوی روغن زیاد باید خودداری نمود و زولبیا بامیه حتماً از شیرینی فروشی های معتبر که وضعیت بهداشتی مطمئنی دارند خریداری شود و از فروشندگان دوره گرد یا سایر مغازه ها تهیه نشود.

وی ادامه داد: در صورت استفاده از آش، بهتر است میزان روغن و حبوبات در آن زیاد نباشد. کله پاچه، سیرابی و شیردان توصیه نمی شود چون بسیار چرب است و موجب تشنگی نیز می شود. در هنگام افطار یا سحر از مصرف غذاهای خیلی داغ یا شور یا شیرین خودداری شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: از مغزهای گیاهی (مانند گردو یا پسته یا بادام یا فندق) بصورت خام (و نه شور) در حد منطقی می توان مصرف کرد. مصرف چای زیاد در وعده سحر توصیه نمی شود چون دفع ادرار را زیاد می کند و بهتر است مصرف چای در طول ساعات افطار تا سحر توزیع گردد. مصرف سبزیجات و نوشیدن مایعات کافی در بین افطار تا سحر می تواند در برطرف کردن حس تشنگی در ساعات روزه داری بسیار تأثیر داشته باشد.

شیدفر گفت: مصرف غذهای خیلی شیرین در وعده سحر توصیه نمی شود ولی میوه جات مناسب هستند. از بین نوشیدنی ها، دوغ های خانگی توصیه می شود اما دوغ های غیرخانگی چون نمک دارند باید محدود شوند. همچنین آب میوه خانگی نیز مناسب است. از پرخوری و تعجیل در غذاخوردن در وعده سحر باید خودداری شود و همچنین در افطار نباید با غذاها یا خورشت های چرب روزه را افطار کرد. بهتر است بجای قند و شکر از خرما استفاده شود. اما مقدار زیاد آن می تواند چاق کننده باشد (هر ۳ عدد خرما حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد).


>> فواید  نوشيدن آب گرم موقع افطار:
- کبد و معده را شستشو می دهد،
- دهان را خوشبو می سازد،
- بلغم را برطرف
- وحرارت معده را فرو مینشاند

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان