کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

اولتیماتوم جدید مجلس به خودروسازان... / 26 فروردین 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

اولتیماتوم جدید مجلس به خودروسازان... / 26 فروردین 94

 

آن طور که یکی از نماینده‌های مجلس می‌گوید مهلتی به خودروسازان داده شده تا مشکلات این بخش را حل کنند و در غیر این صورت شاهد فعالیت بیشتر خودروسازان خارجی در کشور خواهند بود.
قیمت خودرو در روزهای اخیر با افزایش‌هایی مواجه شده که در این مورد محسن صرامی فروشانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: خودرو در کشور ما دچار خود بزرگ‌بینی شده است و این امر یک تصمیم قاطع را می‌طلبد. در این مورد در جلسه مشترکی با نماینده‌های شورای رقابت و وزارت‌خانه‌های صنعت و اقتصاد به این تفاهم رسیدیم که خودروسازان تولید داخلی به دلیل نیاز کشور به اشتغال افراد در بخش‌های مختلف خودروسازی، از این امر سوء‌استفاده می‌کنند، در حالی که ما نمی‌توانیم زندگی مردم را به خطر بیندازیم.

به گزارش اقتصادنيوز، فروشانی معتقد است: جلسه دیگری که بین چند تن از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد حاضران مطرح کردند ما به کجای تولیدات داخلی می‌توانیم افتخار کنیم؟ به خدمات پس از فروش یا به امکاناتی که اضافه می‌کنند تا امنیت ما را تامین کنند؟ یا به قیمت آن افتخار کنیم؟ حتی آبشن‌ها (امکانات) رو به کاهش است.

وی به اقتصادنیوز می‌گوید: در انتها ما به این نتیجه رسیدیم که مهلتی به خودرو سازان داخلی دهیم تا مشکلات را هر چه زود‌تر بر طرف کنند، در غیر این صورت جایش را به خودرو سازان خارجی می‌دهند تا به آنها نشان دهیم که کیفیت و ابشن‌های  یک خودرو چگونه باید باشد.

در همین مورد نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس هم به اقتصادنیوز می‌گوید:خودروسازان بیش از این باید برای کاهش قیمت خودرو تلاش کنند و باید از سایه  دولت رها شوند.قیمت خودروها تحت نظارت شورای رقابت است و این افزایش یک درصدی اخیر معقول به نظر می‌رسد.

روح‌الله بیگی ادامه می‌دهد: شرایط اقتصادی با حل مسائل هسته‌ای بهتر می‌شود و قطعا این شرایط اوضاع خودروسازی را بهتر کرده است. با این حال خودروسازان به دلیل دور زدن این موضوع قیمت خود را افزایش داده‌اند.

وی با اظهار امیدواری به اینکه در سال جاری اقتصاد کشور رشد بیشتری داشته باشد و گشایشی در مسائل بانکی کشور به وجود آید، افزود:خودروسازان ضمن کاهش قیمت خودرو، باید هزینه‌های مالی و اقتصادی خود را هم کاهش دهند و علاوه بر این، از طرفی بازارهای جدید را شناسایی کنند.

بیگی در ادامه به ابلاغیه‌ ضدگرانی معاون اول رئیس جمهور اشاره می‌کند و می‌گوید: لازم است همه تولیدکنندگان بدون هماهنگی دولت قیمت خود را افزایش ندهند و با توجه به کاهش نرخ تورم امید است امسال قیمت‌ها افزایش پیدا نکند. این بخشی از انتظارات مردم و اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به این که نرخ تورم رکود را هم تحت تاثیر قرار داده است، اضافه می‌کند:اقتصاد تا حدودی قفل شده است اما در اقتصادی که در آن رونق وجود داشته باشد مردم زندگی بهتری دارند.خودروسازان بیش از این باید برای کاهش قیمت خودرو تلاش کنند و باید از سایه دولت رها شوند.

وی در پایان یادآور می‌شود:خودروسازان به دلیل شرایط اقتصادی و مشکل بیکاری با مازاد نیرو مواجه هستند و مجبورند با نیروهای موجود به تولید بپردازند. مدیریت خودروسازان باید قانون‌مندتر شود و از طرف دیگر باید فشارهای دولتی هم کاهش پیدا کند.

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان