کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>بررسي ارز تک نرخی و اثر آن بر پالایشگاهی های بورس>>> شبریز، شپنا، شراز، شبندر، شتران و شاوان // 27 تیر 95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه


>>بررسي ارز تک نرخی و اثر آن بر پالایشگاهی های بورس>>> شبریز، شپنا، شراز، شبندر، شتران و شاوان // 27 تیر 95
 

وب سایت بورس نگار - دیگر این روزها امید برای تک نرخی شدن ارز در سطوح 3200 تومان شاید چندان قابل دسترس نبوده و احتمالاً دولت در محدوده 3400 تومان اقدام به تک نرخی نمودن ارز خواهد نمود.

 

در حالی این روزها شنیده هایی در خصوص تک نرخی شدن ارز تا یک ماه آینده به گوش می رسد که شاهد خیزش آرام قیمت دلار دولتی به سمت سطوح 3100 تومان و نوسان قیمت آزاد آن در محدوده 3500 تومان هستیم.


دیگر این روزها امید برای تک نرخی شدن ارز در سطوح 3200 تومان شاید چندان قابل دسترس نبوده و احتمالاً دولت در محدوده 3400 تومان اقدام به تک نرخی نمودن ارز خواهد نمود.


تک نرخی شدن ارز در نگاه اول در برخی صنایع مانند دارویی ها که موجب افزایش بهای واردات دارو خواهد شد، شاید به ضرر این شرکت ها شود، اما افزایش نرخ احتمالی از یک سو و دسترسی یکسان به ارز تک نرخی از سوی دیگر می تواند این مشکلات را برطرف نماید.


بر اساس این گزارش، در دیگر صنایع مانند صنعت پالایشگاهی، شاهد تأثیرات مستقیم این امر خواهیم بود برخی دیگر هم به واسطه افزایش هزینه های واردات و بهبود بازار فروش این شرکت ها مانند صنعت تایر و لاستیک نیز خواهیم بود.


در نیم نگاهی به صنهت پالایش گاهی اثرات مثبت این امر را بیش از پیش درخواهیم یافت؛ بر این اساس، در شرکت های پالایش نفت لاوان و اصفهان و شیراز و تهران قیمت تسعیر ارز در بودجه 95 در محدوده 3000 تومان در نظر گرفته شده است، همچنین پالایش نفت تبریز اقدام به لحاظ نمودن نرخ های 3100 تومانی و در نهایت پالایش نفت بندرعباس نیز نرخ 3200 تومان را در بودجه خود دیده است.


به عبارتی دیگر تک نرخی شدن ارز در کنار رشد قیمت نفت دست در دست هم داده تا شاهد تحولات مثبت در بودجه های 95 این صنعت و تعدیلات مثبت عایدی باشیم. حال هر چه نرخ ارز در پروسه تک نرخی شدن بالاتر باشد، این امر به رشد سودآوری شرکت های پالایشی کمک بیشتری خواهد کرد. به این نکته مهم نیز باید توجه داشت که در بهبوهه روزهای طلایی این صنعت در چند سال گذشته افزایش یکباره نرخ ارز در دولت قبل از 1200 به 2500 تومان سبب جهش سودآوری و قیمتی سهام پالایشی شد، البته در برهه فعلی انتظار چنیین تغییرات وسیعی را نداریم، اما می توان با شیب ملایمی این تغییرات مثبت را شاهد باشیم.//بورس نیوز

برچسب ها: ,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان