کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>با رای شورایعالی بورس، شاپور محمدی بجای محمد فطانت رئیس جدید سازمان بورس انتخاب شد+سوابق کاری اعضای جدید هیات مدیره بورس// 5 مرداد95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>با رای شورایعالی بورس، شاپور محمدی بجای محمد فطانت بعنوان رئیس جدید سازمان بورس انتخاب شد+سوابق کاری اعضای جدید هیات مدیره بورس// 5 مرداد95

 

وب سایت بورس نگار - شورای عالی بورس ضمن پذیرش استعفای محمد فطانت، به اتفاق آراء شاپور محمدی را به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب کرد...

 

تعیین رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار/ فطانت مشاور وزیر اقتصاد شد
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، عصر امروز (سه شنبه) شورای عالی بورس و اوراق بهادار با حضور اعضاء و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل جلسه داد. در این جلسه ضمن معرفی آقایان سید عباس موسویان، محمد طالبی، سعدی و محسنی به عنوان اعضای جدید شورا از زحمات آقایان پورابراهیمی، زالی، مقدسیان و خانم فقیه نصیری به عنوان اعضای سابق که دوره عضویتشان به پایان رسید، تقدیر شد.
 این گزارش می افزاید، شورا، با استعفای محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار را پس از استماع توضیحات وی به دلیل عارضه قلبی و عدم قبول مسئولیت برای دوره های آتی، ضمن تشکر از خدمات و زحمات ارزنده وی در دوره تصدی خود، موافقت و برای ایشان آرزوی سلامتی نمود.
 بر پایه این گزارش، در ادامه شاپور محمدی به عنوان گزینه پیشنهادی هیت مدیره جدید، به عنوان گزینه نهایی ریاست سازمان بورس به شورا معرفی و به اتفاق آرا از سوی اعضا به عنوان رییس جدید سازمان  بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.
 محمد فطانت که طی ماههای اخیر چند بار استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرده بود، هم اکنون با حکم طیب نیا به عنوان مشاور وی منصوب شد.


همچنین لازم به توضیح است که اعضای جدید هیت مدیره سازمان بورس اوراق بهادار شامل آقایان شاپور محمدی، حسن امیری، سعید فلاح پور، علی سعیدی و احمد عراقچی توسط شورای عالی بورس منصوب شدند.


شورای عالی بورس عصر امروز در ساختمان باب همایون و با ریاست علی طیب نیا دست به تغییرات گسترده در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیریت بازار سهام زد و حسین فهیمی و قاسم محسنی پس از 10 سال و محمد فطانت پس از 20 ماه از هیات مدیره نهاد نظارتی بازار سرمایه خداحافظی کردند.


*دکتر شاپور محمدی که تاکنون در سمت معاون اقتصادی وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید فعالیت داشته و دارای سوابقی همچون مشاور مدیر عامل و عضو کمیته عالی اعتبارات بانک تجارت، مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس، نخستین مدیر عامل بورس انرژی ، دومین دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری ایران بوده و سمت های دیگری در شورای سرمایه گذاری بیمه ، شورای عالی تحقیقات بانک سپه و ... داشته است. وی همچنین دارای مدرک دکتری مدیرت مالی و بیمه از دانشگاه تهران بوده و در حال حاضر در این دانشگاه عضوهیات علمی و استاد دانشگاه است.


*دکتر علی سعیدی ، عضو هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار در دو دوره گذشته بوده و همچنین وی معاونت نظارت بر نهادهای مالی را در سازمان بورس برعهده دارد.


*دکتر حسن امیری متولد 1346 تهران و دارای دکتری رشته مدیریت مالی است. وی فعالیت خود را از شرکت ملی فولاد شروع کرد و بعد از کسب تجربیات عملی در حوزه مالی به صورت تخصصی فعالیت های طراحی و پیاده سازی روش سیستم های مالی را دنبال کرده است. وی در ادامه فعالیت خود در شرکت های شتابکار، مگاموتور و سازه گستر در سمت معاونت مالی حضور داشت و پیش از پیوستن به بورس به عنوان قائم مقام مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا مشغول به فعالیت بود.


*دکتر سعید فلاح پور با مدرک دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران ، در زمینه مشاوره پایان نامه و چاپ مقالات در نشریات بین المللی و داخلی فعالیت داشته است. همچنین استاد دانشگاه تهران و عضو هیات علمی این دانشگاه می باشد .وی همچنین در حال حاضر مدیر ریسک بانک اقتصاد نوین است.


*دکترسید احمد عراقچی پیش از این مدیر عامل شرکت آی تی تدبیر پرداز بوده است.

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان