کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>جزئیات عرضه اولیه سهام "پرداز">>>شرکت دانش بنیان آتیه داده پرداز اولین و پرترافیک ترین ارائه دهنده بستر ارسال ودریافت پیام کوتاه در ایران// 12مرداد95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>جزئیات عرضه اولیه سهام "پرداز"

>>>عرضه اولیه سهام شرکت دانش بنیان آتیه داده پرداز اولین و پرترافیک ترین ارائه دهنده بستر ارسال و دریافت پیام کوتاه در ایران// 11مرداد95

 

وب سایت بورس نگار - عرضه اولیه شرکت دانش بنیان آتیه داده پرداز با نماد "پرداز" در بازار فرابورس برنامه ریزی شده است در ادامه نگاهی اجمالی به این شرکت خواهیم داشت....

 

🔶شرکت دانش بنیان آتیه داده پرداز به عنوان اولین و پرترافیک ترین ارائه دهنده بستر ارسال و دریافت پیام کوتاه در سطح کشور از سال 1381 فعالیت خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد ارائه خدمات ارزش افزوده مبتنی بر تلفن همراه آغاز کرد.  


🔶سرمایه شرکت در حال حاضر 300 میلیارد ریال می باشد که سهامداران عمده شرکت اشخاص حقیقی بوده به طوریکه  آقای حمید شایگان 19.9 درصد و آقای آرمین افشار نژاد 15 درصد و آقای امیر جلیلوند 12.6 درصد از سهام شرکت را مالک هستند.


🔶شرکت برای سال 95 سود هر سهم خود را با کاهش 13 درصدی مبلغ  708 ریال پیش بینی نموده که 3 ماهه 246 ریال معادل 35 درصد آن را پوشش داده است. در سال 94 مبلغ فروش 1419 میلیارد ریال بوده و حدود 50 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. همچنین حاشیه سود ناخالص شرکت در سال 94 حدود 18 درصد بوده است.


🔶علاوه بر سود حاصل از عملیات، مبلغ 32 میلیارد ریال از سود برآوردی سال 95 معادل 106 ریال به ازای هر سهم از محل سود حاصل  سپرده گذاری وجوه شرکت در بانک های کشور بدست خواهد آمد.


🔶براساس ترازنامه سه ماه اول 95 مبلغ 517 میلیارد ریال وجوه نقد در بانک سپرده گذاری شده و تسهیلات مالی نیز دریافت ننموده که حاکی از وضعیت مناسب از لحاظ نقدینگی می باشد.

 

عرضه 9 درصد از سهام «اپرداز»
عرضه اولیه 9 درصد سهام شرکت آتیه‌پرداز، امروز برای نخستین بار در بازار دوم فرابورس انجام می‌شود. به گزارش «دنیای اقتصاد» این شرکت در تاریخ 9 آبان‌ماه سال گذشته در فرابورس پذیرش شده و با نماد معاملاتی «اپرداز» از 14 تیرماه امسال در زیرگروه مخابرات با سرمایه 300 میلیارد ریال درج شده است. مدیرعامل آتیه‌پرداز روز گذشته در جمع خبرنگاران فعالیت این شرکت را ارائه بسته‌های پیامکی اعلام و حاشیه سود سال 95 را 16 درصد پیش‌بینی کرد. امیر جلیلوند گفت: این شرکت بیش از 10سال است که فعالیت مستمر و موفق در حوزه پیام ‎کوتاه داشته و توانسته در میان سایر اپراتورهای دیگر کشور 41درصد از بازار را به خود اختصاص بدهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 23 بانک کشور از مشتریان «اپرداز» هستند، افزود: در حال حاضر 700 مشتری در حوزه پیام کوتاه از سرویس‎های شرکت استفاده می‎کنند و ما به‏عنوان یکی از شرکت‎های دانش بنیان پذیرفته شده‎ایم. جلیلوند افزود: از طریق شرکت آتیه داده‌پرداز ماهانه یک میلیارد تا یک میلیارد و 200 میلیون پیامک ارسال می‎شود. این پیام‏های ‎کوتاه پیام‎های خاص و غیرتبلیغاتی است. وی حاشیه سود شرکت طی سال‏های اخیر را صعودی دانست و گفت: در سال 91 حاشیه سود شرکت 10درصد بود. در سال‎های 92، 93 و 94 به ترتیب 18، 14 و 21 درصد و برای سال 95 نیز 16 درصد پیش‎بینی شده است. وی پیش‌بینی سود خالص هرسهم برای سال مالی جاری را 700 ریال اعلام کرد که در 3 ماهه ابتدای سال، 246 ریال آن محقق شده است. وی ادامه داد: در سال گذشته 63 میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و برای سال جاری این رقم به حدود 100 میلیارد ریال خواهد رسید. وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال عرضه بیشتر یا بلوکی سهام شرکت گفت: بیشتر به دنبال شرکت‌های خارجی برای شراکت و استفاده از تکنولوژی آنها هستیم. 14 میلیون سهم از مجموع 27 میلیون سهم شرکت آتیه داده‌پرداز قابل عرضه مربوط به کشف قیمت است و 13 میلیون سهم نیز به معامله‌گران آنلاین اختصاص می‌یابد. این معاملات در بازار دوم فرابورس ایران انجام می‌شود.

برچسب ها: ,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان