کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>خدمت جدید از بانک ملت؛ «چک تایید شده جام بانک ملت» چک هایی که هیچ وقت برگشت نمی خورند!!! // 3 مهر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>خدمت جدید از بانک ملت؛ «چک تایید شده جام بانک ملت» چک هایی که هیچ وقت برگشت نمی خورند!!! // 3 مهر95

 

وب سایت بورس نگار - ​بانک صادرات به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریانش ترتیبی اتخاذ کرده که برای اولین بار صفت «برگشتی» از پشت سر کلمه «چک» برای همیشه رخت بربندد...

 

جدیدترین خبرها و گزارشات از شرکتها - اگرچه گفته می شود تاریخ چک و چک بازی به دوارن هخامنشیان و ساسانیان می رسد و حتی از این کلمه در شاهنامه فردوسی هم استفاده شده، با این حال اگر تاریخ تجارت مدرن در ایران را به سال ۱۳۱۱ و تصویب قانون تجارت ایران موکول کنیم، از آن زمان به این سو همیشه در کنار کلمه «چک» کلمه های دیگری هم به عنوان صفت یا متمم و قید و نظایر آن به این کلمه چسبیده و به حیات خود ادامه داده است آن کلمه چیزی نیست جز: «برگشت» و «برگشتی» و برخی دیگر از مشتقات آن.
 حالا ظاهرا بانک ملت ترتیبی اتخاذ کرده که برای اولین بار صفت «برگشتی» از پشت سر کلمه «چک» برای همیشه رخت بربندد.


 این را می توان در تبلیغات و بیلبوردهای سطح شهر هم دید که در آن گفته شده است: «چک تایید شده جام بانک ملت» برگشت ناپذیر است. این سرویس، در واقع برای نخستین بار در نظام بانکی کشور ارائه می شود و آن را می توان نوعی تحول در بخش حساب جاری کشور تلقی کرد که باعث می شود دریافت کنندگان چک در هنگام معاملات خود با آسودگی خاطر عمل کرده و به این ترتیب سلامت معاملات و بده و بستان های مالی در بازار مالی خرد کشور بسیار تسهیل شده و وثوق و اعتماد از دست رفته به این عرصه باز گردد.
 افزایش اعتبار چک در مبادلات تجاری، توسعه فعالیت های غیرحضوری و سهولت در انجام مبادلات، بخشی از ویژگی های این نوع از چک هاست چرا که این چک در حد چک‌های بانکی تضمین شده است.
 شاید به این دلیل است که یکی از مدیران وقت بانک در آیین رونمایی از این سرویس، کاهش چک‌های برگشتی را که از بزرگ‌ترین معضل های نظام بانکی است، از مهم‌ترین دستاوردهای این خدمت خواند و گفت: چک تایید شده جام، تحولی در بخش حساب جاری ایجاد خواهد کرد و باعث آسودگی خاطر صادرکننده و ذی‌نفع چک‌های این بانک خواهد شد.
 افزایش اعتبار چک در مبادلات تجاری، توسعه فعالیت های غیرحضوری و سهولت در انجام مبادلات از دستاوردهای خدمت جدیدبانک ملت است و این چک در حد چک‌های بانکی تضمین شده است.
 چک تایید شده جام در شرایط کنونی بدون دریافت کارمزد است و برای دریافت آن هر دو طرف صادرکننده و ذی‌نفع چک باید مشتری بانک ملت باشند.

 این خدمت از طریق درگاه های بانکداری اینترنتی و همراه بانک ملت قابل استفاده است و در این خدمت، مشتری با مراجعه به یکی از شعب بانک و پس از تکمیل قرارداد خدمت چک تاییدشده، می تواند از طریق محیط های مذکور نسبت به درج اطلاعات چک و همچنین کد ملی ذینفع چک اقدام کند. بدین ترتیب هم صادرکننده چک از خدشه دار نشدن ارکان اصلی چک صادره اطمینان حاصل خواهد کرد و هم ذینفع می تواند نسبت به مسدود کردن مبلغ چک تا زمان حضور فیزیکی در شعبه بانک اقدام کند. بدین ترتیب از هرگونه سوءاستفاده در زمینه صدور چک جلوگیری خواهد شد.//اخبارپول

برچسب ها: ,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان