کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

راهنمای بهترین خرید در بازار >>> امسال بهار متفاوت بپوشید؛ نکاتی برای خرید بهترين پوشاک بهاره

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه

راهنمای بهترین خرید در بازار >>> امسال بهار متفاوت بپوشید؛ نکاتی برای خرید بهترين پوشاک بهاره

 

با شروع فصل بهار و تازه شدن طبیعت کمدهای لباس نیز رنگ و بوی بهاری و تازگی به خود می‌گیرند. در این روزها نه از سوز سرمای زمستان خبری است و نه گرمای تاب آور تابستان. با این حال هوای شهر به راحتی رنگ ثبات و آرامش ندارد.

از این رو خرید پوشاک بهاری باید با احتیاط بیشتری به دلیل وضعیت هوا صورت گیرد اما آنچه می‌تواند خرید لباس را در این فصل قدری جذاب‌تر کند استفاده از گزینه تنوع در نوع و رنگ لباس است. حالا که کمد لباستان از لباس‌های ضخیم زمستانی خلاص شده لباس‌های سبک و رنگارنگ بهاری را می‌خواهید جایگزین آنها کنید می‌توانید قدری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته انتخاب کنید. به‌عنوان مثال تنوع در رنگ و مدل لباس می‌تواند یکی از ویژگی‌های تیپ شما در بهار امسال باشد.
 
اگر تابه حال در لباس پوشیدن خیلی دنبال تنوع نبوده‌اید، امسال این فرصت را از دست ندهید. مثلا اگر فکر می‌کنید فقط یک رنگ و مدل تی‌شرت به شما می‌آید و دست از تی‌شرت یا یک رنگ خاص برنمی‌دارید یا فکر می‌کنید اگر تیپ اسپرت بزنید اطرافیان که عمری شما را با تیپ رسمی دیده‌اند به شما با تعجب نگاه خواهند کرد، از این فکر دست بردارید و قالب‌های قدیمی را بشکنید. مدل‌ها و رنگ‌های دیگر را تجربه کنید؛ شاید بیشتر به شما بیایند. برای اینکه بتوانید این قدم را بردارید شاید بهتر باشد مرکز خریدی که همیشه به آن سر می‌زدید تغییر دهید. البته این تغییر به معنای انتخاب مرکز خریدی که از نظر اقتصادی با جیب شما هماهنگی ندارد نیست. پرس‌و‌جو کنید و مرکز خرید جدیدی را متناسب با جیب خود انتخاب کنید. اگر همیشه از یک مغازه خرید می‌کنید، شجاعت به خرج دهید و این بار برای خرید لباس به فروشگاه‌های دیگر سری بزنید. به طرز لباس پوشیدن روز در خیابان، محل کار، مجلات یا تلویزیون دقت کنید و ایده‌های جدیدی برای لباس پوشیدن بگیرید.


 در عین حال، به پوشیدن رنگ‌هایی که بهتان نمی‌آید اصرار نداشته باشید. رنگ سال زرشکی است؟ عنابی است؟ اصرار دارید حتی اگر این رنگ‌ها به پوست تان نمی‌آیند آنها را بپوشید؟ این در حالی است که طراحان مد و لباس معتقد هستند که بهترین رنگ لباس رنگی است که مکمل رنگ پوست شما باشد. چراکه اگر شما لباسی به رنگی که با پوست تان هماهنگی ندارد بپوشید، ممکن است چین و چروک‌ها و خط و خطوط چهره‌تان بیشتر به چشم بیایند یا رنگ پوست‌تان را زرد و مرده نشان دهند. لباس هایتان را در رنگ‌هایی انتخاب کنید که در آن با طراوت و سالم به نظر برسید. طراوت حرف اول را در فصل بهار می‌زند.


 چه رنگی انتخاب کنیم؟
 بهار فصل رنگ‌ها است و پوشیدن لباس‌های رنگی در این فصل حال و هوای خود و اطرافیان تان را واقعا عوض می‌کند. در این فصل پوشیدن رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی و... بهتر از هر فصل دیگری است. در عین حال بهتر است تا حد امکان از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ سرد و خنثی خودداری کنید تا دچار کسالت نشوید. البته در عین حال باید سعی کنید در لباس هایتان بیش از سه رنگ استفاده نکنید. طراحان مد برای استفاده بهتر از رنگ‌ها توصیه می‌کنند از مکمل‌های رنگی استفاده کنید، یعنی رنگ‌هایی که متضاد یکدیگر هستند تکمیل‌کننده هم نیز باشند (مثلا بنفش و زرد یا آبی و نارنجی). رنگ‌هایی که به هم نزدیک هستند به نام رنگ‌های هم خانواده شناخته می‌شوند (مثل زرد و نارنجی). در مورد شال و روسری نیز خانم‌ها در این فصل دایره انتخاب گسترده‌تری دارند چون می‌توانند با تهیه چند شال به رنگ‌های شاد (که قیمت چندانی هم ندارد) تنوع زیادی در لباس پوشیدن شان به وجود بیاورند. نکته‌ای که در زمان خرید شال و روسری در این فصل می‌تواند کارآمد باشد این است که دنبال شال‌ها و روسری‌هایی باشید که بافت شلی داشته باشند تا به جریان هوا در آن کمک کنند و احساس خنکی در روزهای آفتابی داشته باشید.

 

چگونه لباس‌هایمان را ست کنیم؟
 برای ست کردن رنگ و طرح پارچه بایــد از لباس‌هایی استفاده کنید که بیش از ۳ طرح نداشته باشد. بهتر است لباس شما دارای یک یا دو طرح متنوع تک رنگ باشد. البته پیشنهاد ما این است که از لباس‌هایی استفاده کنید که تنها دارای یک طرح معین باشند (مثلا دارای گل‌های ساده سفیدرنگ باشند یا پشت آنها مارک کوچکی باشد.) خطوط افقی برای افراد لاغر و خطوط عمودی برای افراد چاق مناسب است. پس لباس‌های مختلفی که می‌بینید به اندام‌تان بهتر می‌آید را امتحان کنید. لباس‌های چپ و راستی برای اندام گلابی شکل مناسب هستند. در حالی که لباس‌های کشیده و راسته افراد ریزه اندام و تپل را کشیده تر نشان می‌دهد و لباس‌های قالب تن با کمربند‌هایی که دور کمر بسته می‌شوند، معمولا به هر اندامی می‌آیند.


 لباس روزهای بارانی
 هوای بهاری در برخی روزها غافلگیر‌کننده است. پوشیدن كفش‌های ساق‌دار با پایان یافتن فصل زمستان به انتهای خودش می‌رسد. اما این بدان معنی نیست كه شما كفش‌های بسیار باز تهیه كنید. از كفش‌هایی استفاده كنید كه قابلیت استفاده در زمان بارندگی را داشته باشد و در عین حال سنگین و چندان گرم هم نباشد. كفش‌های كتانی با رنگ‌های شاد می‌تواند گزینه مناسبی برای كودكان باشد. دختران نوجوان نیز می‌توانند از كفش‌های عروسكی همرنگ با كیف یا مانتویشان استفاده كنند. برای روزهای بارانی هم می‌توانید یک بارانی شاد یا یک ژاکت نازک و بهاره در کمد لباس هایتان کنار بگذارید تا غافلگیر نشوید. نکته آخر آنکه برای خریدهای ابتدای فصل سعی کنید هیجان خرید کردن را کم کنید، چرا که بودن در فضاهای خرید جوی کاذب در شما ایجاد می‌کند که ممکن است بعدا از خریدتان کاملا ناراضی باشید./دنياي اقتصاد

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان