کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> روز تشکر "سپاس" از سهامداران...!!! / 16 اسفند 93

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> 

روز تشکر "سپاس" از سهامداران...!!!!! 

از بازگشت مثبت خاور و تغییر مدیرعامل بانک ملت تا منفی شدن بازار به دست خودرو
 


 

بورس نگار - بررسی روزانه بازار - بازار امروز شروعی متعادل داشت اما کسی هم انتظار بازاری سراسر مثبت نداشت. شروع کم تحرک بازار به دلیل دو عامل عمده رخ داد از طرفی انتشار خبرهای مثبت در مذاکرات هسته ای باعث شده بود تا فروشندگان از فروش سهمشان به هر قیمتی خودداری نمایند ولی از طرف دیگر عرضه صندوق سپاس در روز جاری و پیش بینی عدم ورود نقدینگی خارج از بازار برای خرید آن سبب شده بود تا خریداران نیز برای خرید قیمت ها را بالا نبرده و به انتظار سهامداران خسته ای بنشینند که فروش سهامشان با ضرر و خرید سپاس را ترجیح می دادند همین عامل حجم معاملات را به طرز چشمگیری کاهش داده بود.

اما توقف ایرانخودرو برای منفی سود سبب سنگینی کفه فروش در بازار شد تا شاهد افزایش عرضه ها و منفی شدن شاخص کل باشیم که منجر به سقوط مجدد شاخص به کانال 63 هزار واحدی گردید.      

در بازار امروز عرضه صندوق سپاس بدون رقابت خاصی بعد از ساعت کاری روی 1000 تومان معامله گردید تا بعد از 13.5 ماه خریداران به سود خالصی معادل 25 درصد سالیانه دست پیدا کنند. اگر نتیجه مذاکرات هسته ای منجر به رشد هیجانی بازار در سال 94 گردد این صندوق سپاس خواهد بود که سهامداران تشکر خواهد کرد چرا که نقدینگی وارد شده می تواند به سود بالای صندوق منجر شود هر چند نباید از این حقیقت هم چشم پوشی نمود که اگر مذاکرات به نتیجه لازم نرسد ضرر موسسان صندوق قابل توجه خواهد شد(هرچند احتمال سناریوی ضرر در شرایط فعلی بسیار اندک است).

امروز در گروه بانکی، بعد از تغییر مدیران عامل سه بانک صادرات، سینا و پارسیان، شاهد تغییر چهارمین مدیرعامل نیز بودیم که طی آن علی رستگار جایگزین محمدرضا ساروخانی مدیرعامل بانک ملت شد. رستگار پیشتر عضو هیئت مدیره بانک ملت بود. وی دارای سوابقی چون رئیس هیئت مدیره بیمه ما ، مدیرکارگروه بانکداری شرکتی ، عضو هیئت مدیره صندوق تضمین تسویه معاملات بورس و اوراق بهادار و فرابورس از سال 1392 تاکنون، عضو هیئت مدیره شرکت سپرده گذاری مرکزی ،مشاور مدیرعامل بانک ملت ، عضو هیئت مدیره هلدینگ بهسازان فردا در حوزه بانکداری الکترونیک IT و... است.

در گروه فلزات، شاهد انتشار خبری مساعد بودیم یک مقام مسئول در وزارت صنعت از تصمیم جدید دولت برای افزایش تعرفه واردات فولاد خبر داد و گفت: تعرفه شمش ۱۰درصد، تعرفه مقاطع تخت فولادی ۱۵درصد و مقاطع طولی ۲۰ درصد تعیین شده است. این تعرفه ها که از روز شنبه هفته گذشته لازم الاجرا شده است احتمالا در صورتهای مالی سه ماهه اول سال 94 فولادسازان بورس تاثیرش را نشان خواهد داد.

در گروه خودرو، بجز توقف خودرو برای تعدیل منفی، شاهد بازگشایی خاور بعد از اعلام زیان 81 ریالی برای سال آتی بودیم که با 7 درصد رشد به تالار بازگشت.

از نکات جالب توجه بازار امروز میتوان به تداوم صف خرید سنگین دکوثر ، تشکیل صف خرید برای حکشتی بعد از مدتها منفی بودن و رسیدن مجدد مپنا به مرز 700 تومان با خبرهای افزایش سرمایه 30 درصدی سهم اشاره نمود.

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان