کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>خبری مهم برای سهامداران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس >>>نتایج مجمع خلیج فارس؛در مجمع "فارس" 300 ریال سود تقسیم شد+//30 مهر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>خبری مهم برای سهامداران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

>>>در مجمع "فارس" 300 ریال سود نقدی تقسیم شد+نتایج مجمع پتروشیمی خلیج فارس//30 مهر95

 

وب سایت بورس نگار - مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تقسیم 300 ریال سود به ازای هر سهم در سال مالی منتهی به 31 خردادماه 95 را تصویب کرد...

 

+ در مجمع هلدینگ خلیج فارس 1400 چه گذشت؟ جزئیات کامل مجمع #فارس را اینجا بخوانید
+بیشتربخوانید: در مجمع سال 98 هلدینگ خلیج فارس چه گذشت؟ نتایج مجمع+زمان ونحوه پرداخت سودسهام؛ کلیک کنید
بیشتر بخوانید: در مجمع سال 97 هلدینگ خلیج فارس چه گذشت؟ کلیک کنید
+بیشتر بخوانید: در مجمع سال 96 هلدینگ خلیج فارس چه گذشت؟ کلیک کنید
++بیشتربخوانید: جدیدترین خبرها از ادغام غولهای پتروشیمی ایران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس وتاپیکو

جدیدترین خبرهای بورسی - مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش عملکرد سال مالی مزبور به سوالات سهامداران پاسخ داد. عادل نژادسلیم با اشاره به نوسانات قیمت نفت و تحولات در بخش تقاضا و تغییرات نرخ ارز گفت: شرایط محیطی بازار محصولات نفتی و پتروشیمیایی در سال گذشته با پیچیدگی‌های زیادی همراه بود به‌طوری که درآمد 10 شرکت برتر شیمیایی جهان کاهش 22 درصدی را تجربه کرد. وی در ادامه، با اشاره به کاهش 18 درصدی درآمد هلدینگ خلیج فارس افزود: باوجود این کاهش، حاشیه سود عملیاتی و خالص شرکت نسبت به سال قبل تغییری نداشت.
وی همچنین میزان تولید محصولات پتروشیمی شرکت در سال 94 را حدود 7/ 18 میلیون تن ذکر کرد که معادل 40 درصد از تولید محصولات پتروشیمی کشور است. نژادسلیم همچنین با اشاره به افزایش 49 درصدی صادرات شرکت که معادل 8 میلیون تن محصول بود، افزود: این رقم معادل 42 درصد ارزش محصولات پتروشیمی صادراتی کشور است. مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اهمیت پروژه‌های شرکت گفت: سال قبل با تزریق بیش از 10 هزار میلیارد ریال نقدینگی به پروژه گاز بید بلند خلیج فارس، پیشرفت این پروژه به بیش از 35 درصد رسید.


به گفته وی، بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تامین خوراک پروژه‌های پایین‌دستی سالانه حداقل 700 میلیون دلار سود نصیب شرکت خواهد کرد. وی در ادامه اخذ مالکیت پروژه عظیم ان.جی‌.ال و تکمیل فرآیندهای واگذاری آن به‌عنوان اولین واحد (تامین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها) واگذارشده به بخش خصوصی و همچنین خرید بلوک 20 درصدی پتروشیمی کاویان را از دیگر اقدامات مهم در زمینه سرمایه‌گذاری و طرح‌های توسعه‌ای شرکت ذکر کرد. به گفته وی پروژه ان.جی‌.ال مزبور بیش از 350 میلیون دلار سود برای شرکت به همراه دارد. نژادسلیم گفت: هلدینگ خلیج فارس نخستین شرکت ایرانی است که با اتکا به ضمانت‌نامه شرکتی توانست اولین فاینانس خارجی به ارزش 320 میلیون یورو از ژاپن به خود اختصاص دهد.
وی افزود: همچنین دریافت 200 میلیون یورو فاینانس از ایتالیا و 640 میلیون یورو دیگر از ژاپن با بهره بسیار پایین (حدود 4 درصد) در مراحل نهایی مذاکرات قرار دارد. مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پاسخ به سوالی مبنی‌بر زیان‌ده بودن دو شرکت پتروشیمی تندگویان و اروند و راهکارهای موردنظر برای آنها گفت: برای توسعه تکنولوژی و دانش این واحدها برنامه‌‌هایی در دست بررسی است که بتوانیم در آینده تصمیمی مقتضی برای آنها بگیریم. نژادسلیم در ادامه با اشاره به افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت از 5 هزار میلیارد ریال به 10 هزار میلیارد ریال گفت: گزارش این افزایش سرمایه آماده است و پس از گرفتن مجوز لازم طی 6 ماه آینده به انجام می‌رسد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته شرکت و به‌صورت سهام جایزه انجام خواهد شد.

برچسب ها: ,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان