کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی >>>از قرارداد میلیاردی آتیه داده‌پرداز و سود 100 میلیاردی غدیر تا تقسیم 56 میلیارد سود در مجمع شکلر// 1 آذر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 11 دقيقه


>>جدیدترین خبرها از شرکتهای بورسی

>>>از قرارداد میلیاردی آتیه داده‌پرداز و سود 100 میلیاردی غدیر تا تقسیم  56 میلیارد سود در مجمع شکلر// 1 آذر95


>>قرارداد 80 میلیارد تومانی آتیه داده‌پرداز
 رئیس هیات مدیره شرکت آتیه داده‌پرداز از قراردادی 80 میلیارد تومانی با یکی از بانک‌ها خبر داد. امید جلیلوند در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» افزود: این قرارداد با بانک ملت از مهرماه امسال تا 31 شهریورماه سال آینده بسته شده و تا 25 درصد قابلیت افزایش دارد. وی با اشاره به طرح «چابک» به‌عنوان محصول جدید شرکت اضافه کرد: این محصول به‌عنوان بازوی کمکی و جدید براساس فناوری روز طراحی و پیاده‌سازی شده و با استفاده از بسته اینترنت امکان ارسال و دریافت انواع پیام با محتوای مختلف مثل متن و تصویر را برای بانک‌ها فراهم می‌آورد. جلیلوند تصریح کرد: در حال حاضر شرکت بیش از یک میلیارد پیام کوتاه در ماه ارسال می‌کند که اغلب آنها متعلق به بانک‌ها هستند. وی با اشاره به استقبال بانک‌ها از طرح چابک افزود: این طرح تغییرات بزرگی را در صنعت ارسال پیام ایجاد خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر امنیت طرح چابک افزود: «سرور» این طرح در داخل همان بانکی است که با شرکت قرارداد می‌بندد و به همین دلیل با تحریم و باقی اتفاقات دچار مشکل نخواهد شد. جلیلوند همچنین با اشاره به دانش‌بنیان بودن شرکت آتیه داده‌پرداز گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان را نمی‌شود براساس نسبت «پی بر ای» سنجید. وی افزود: باوجود چندین رقیب در این صنعت، در مناقصه‌هایی که کیفیت جزئی از شرایط مناقصه است، به دلیل کیفیت بالا و به روز بودن شرکت، برنده شده‌ایم. شرکت آتیه‌ داده‌پرداز پیش‌بینی سود هر سهم امسال خود را با تعدیل مثبت 930 ریال اعلام کرده است. شرکت در نیمه اول امسال 513 ریال از این سود را محقق کرده که معادل 55 درصد پیش‌بینی سالانه است. براساس صورت‌های سود و زیان سال 95، فروش و درآمد ارائه خدمات شرکت یک هزار و 624 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. همچنین سود عملیاتی شرکت نیز 255 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که 122 میلیارد ریال آن در نیمه اول سال به تحقق رسیده است.


>>سود 100 میلیاردتومانی غدیر
 با اجرای سوآپ گاز ترکمنستان به آذربایجان، غدیر از سود خالص 100 میلیارد تومانی برخوردار خواهد شد. منصور کنعانی، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌و‌کار شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با اعلام این مطلب گفت: به موجب موافقت‌نامه صورت گرفته بین هلدینگ برق و انرژی غدیر با شرکت‌های گاز ترکمنستان و آذربایجان، مقرر شد که به‌صورت روزانه 5 میلیون مترمکعب سوآپ گاز از طریق ایران به کشورهای ترکمنستان و آذربایجان انتقال یابد. وی ادامه داد: درواقع به موجب این موافقت‌نامه، این گاز به واسطه ایران، از ترکمنستان به آذربایجان انتقال خواهد یافت. این مقام مسوول در «وغدیر» به تلاش‌های یک سال گذشته به‌منظور امضای این موافقت‌نامه اشاره کرد که اجرای این سوآپ، 100 میلیارد تومان سود خالص برای این هلدینگ دربردارد. به گفته وی، سال آینده این حجم 5 میلیون متر مکعبی می‌تواند به 7 میلیون متر مکعب افزایش یابد که به این ترتیب سود غدیر نیز از این محل با افزایش مواجه خواهد شد.

 

>>موفقیت البرز دارو در عراق
ی البرز دارو در گزارشی از موفقیت خود در بازار عراق خبر داد. براساس این گزارش البرز دارو یک قرارداد 25/ 1 میلیون دلاری را در عراق به‌دست آورده است.


>>رشد چشمگیر تولیدات در فولاژ
در این گروه همچنین، مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران از رشد 23 درصدی تولید این شرکت در هفت ماه نخست امسال خبر داد. به گزارش ماین نیوز، محمدابراهیم قدیریان در مصاحبه با پلتس تولید هفت ماهه نخست امسال شرکت فولاد آلیاژی ایران را 220 هزار تن اعلام کرد که از این رقم 30 هزار تن به خارج از کشور صادر شد.


>>تقسیم  56 میلیارد سود در مجمع شکلر
«نیرو کلر» تنها تولیدکننده MCA از مشتقات کلر در کشور
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نیرو‌کلر با حضور 93 درصد سهامداران در محل هتل بزرگ تهران برگزار شد. ریاست این جلسه را آقای رحمان مارینی و نظارت آن را آقایان محمدتقی سروی و داوود حمزه برعهده داشتند. همچنین دبیری این مجمع بر عهده آقای محمود بوذری (مدیرعامل شرکت نیرو کلر) بود. در این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران، تقسیم مبلغ 140 ریال سود به ازای هر سهم مورد تایید حاضران قرار گرفت. در ابتدای این مجمع مهندس بوذری، مدیرعامل شرکت به ارائه گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 95 پرداخت و در انتها به سوالات اکثر سهامداران پاسخ داد. همچنین در این جلسه روزنامه‌های «دنیای اقتصاد» و «نسل فردا» به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت برای سال مالی 96 انتخاب شدند.

شرکت نیروکلر که در سال 1376 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، یکی از شرکت‌های مطرح تولیدکننده کلر و مشتقات آن در کشور است و بالاترین تنوع محصول را در بین شرکت‌های مشابه دارد. اگر توان رقابت این شرکت از لحاظ میزان صادرات به کشور‌های منطقه را در نظر بگیریم می‌توان گفت یکی از شرکت‌های مطرح خاورمیانه نیز به‌شمار می‌آید. این شرکت با ارائه محصولات باکیفیت توانسته جایگاه خوبی داشته باشد به طوری که میزان صادرات این شرکت نسبت به سال گذشته حدود 100درصد افزایش داشته است. در حال حاضر این شرکت محصولات خود را به کشور‌های همجوار مانند ارمنستان، ترکمنستان، عراق، پاکستان، افغانستان، امارات و... صادر می‌کند. صنعت کلر آلکالی، یکی از صنایع مادر به شمار می‌آید که اولین حلقه تولید بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنایع آب و فاضلاب، صنایع بهداشتی و دارویی، صنایع نظامی، کاغذسازی، رنگ و رزین، نفت، گاز و پتروشیمی است، اما متاسفانه در کشور ایران توجه چندانی به حلقه‌های میانه این زنجیره نشده است. در سال 1391 هنگامی که رهبر حکیم و فرزانه شعار «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» را به‌عنوان شعار آن سال انتخاب کردند، شرکت نیروکلر برای تحقق این شعار و در جهت توسعه سبد محصولات خود خیز برداشت و در اولین گام اقدام به خرید کارخانه شیمیدانان عقیق یزد کرد و این شرکت را که دوسال از چرخه تولید خارج بود مجددا راه‌اندازی و علاوه‌بر ایجاد اشتغال مستقیم برای 25 نفر و جلوگیری از خروج ارز از کشور، توانست محصولات مهم و استراتژیکی همچون MCA (مونوکلرواستیک اسید)، CMC (کربوکسی متیل سلولز) و SMCA (سدیم کلرو استیک اسید) را به سبد محصولات خود بیفزاید و این شرکت در حال حاضر تنها تولیدکننده مونوکلرو استیک اسید(MCA) در کشور است.

نیروکلر قصد دارد با توجه به تقاضای بازار میزان تولید محصولات پایین دستی خود در یزد را نیز افزایش دهد. اهداف تعیین شده در این طرح توسعه دستیابی به تولید 1800 تن در گام نخست حداکثر تا پایان سال جاری (ظرفیت فعلی 1200 تن در سال است) و در گام بعدی تولید 4 هزار تن MCA و همچنین 4 هزار تن CMC در سال است که با یاری خداوند متعال در سال 1396 محقق خواهد شد.

از سوی دیگر این شرکت اقدام به پیاده‌سازی طرح توسعه ظرفیت محصولات اصلی خود یعنی کلر، سود، پرکلرین، اسید کلریدریک و سایر محصولات جنبی کرده است. با اجرای این طرح توسعه که به یاری خداوند سبحان و تلاش‌های کارکنان سختکوش خود تا اواسط سال 1396 مراحل اجرایی آن به پایان می‌رسد و ظرفیت تولیدات این شرکت بیش از 150 درصد افزایش خواهد یافت.

شرکت نیروکلر علاوه‌بر توسعه فرآیند تولید خود توجه ویژه‌ای به محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی خود داشته و تلاش کرده با پایش و بهبود مستمر تجهیزات به لحاظ آلایندگی نه تنها گزندی به محیط زیست وارد نکند بلکه با توسعه مداوم وسعت فضای سبز به محیط زیست پیرامون خود کمک شایانی کند. این تلاش‌ها در نهایت منجر به کسب گواهینامه «صنعت سبز» شد. شرکت نیروکلر علاوه‌بر تنها دارنده گواهینامه صنعت سبز در صنعت کلر آلکالی کشور با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، ISO 9001، سیستم مدیریت محیط‌زیست، ISO 14001 و همچنین سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، OHSAS 18001 اهتمام ویژه‌ای نسبت به ایمنی و بهداشت شغلی نشان داده است.

با نگاهی به عناوین کسب شده از سوی این شرکت نشان می‌دهد که شرکت نیروکلر، شرکتی همواره پویا و چالاک در مسیر موفقیت بوده است.چنانچه به تاریخچه آن نگاهی اجمالی بینداریم به راحتی می‌توان فهمید که این شرکت همواره حرکتی پیوسته و آرام در مسیر توسعه داشته و هرگز دچار ایستایی نبوده است. انتخاب واحد نمونه صنعت خانه صنعت، معدن و تجارت استان و واحد نمونه صنعت استاندارد استان در چند نوبت، بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات مانند پمپ تیتانیومی که برای اولین بار در کشور عزیزمان ایران ساخته می‌شد، تعمیرات کلی الکترولایزرها بدون حضور کارشناسان خارجی در سال‌های تحریم، افزایش سرمایه شرکت در چند نوبت و ده‌ها عنوان و افتخار دیگر گواه این موضوع است.

در شرکت نیروکلر «حق با مشتری است» یک شعار نیست بلکه یکی از ارکان این شرکت است و کوششی خستگی‌ناپذیر برای بهبود کیفیت محصولات در این شرکت در جریان است، کسب استاندارد تشویقی برای کلیه محصولات، راه‌های متعدد ارتباطی با مشتریان و رفع شکایات و مشکلات آنها و مجهز کردن واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته، تنها گوشه‌ای از تلاش‌های صورت گرفته است و نتیجه آن کسب اعتبار کشوری برای این شرکت است. شرکت نیروکلر نه‌تنها به‌عنوان یک برند معتبر در صنعت کلر آلکالی و سایر صنایع شناخته شده است بلکه به‌عنوان مرجع آموزش ایمنی کار با کلر و همچنین یکی از آزمایشگاه‌های همکار اداره استاندارد از اعتبار بالایی برخوردار است.

این شرکت با شعار «نیروکلر پیشتاز در بهداشت و سلامت جامعه» همچنان در مسیر توسعه در حرکت است و نه‌تنها در بازارهای داخلی بلکه در بازارهای خارجی به‌عنوان یک برند ایرانی حضوری درخشان داشته است.

 
اهم برنامه‌ها و اهداف انجام شده شرکت
بهره‌برداری از معدن نمک شرکت در آران و بیدگل کاشان در سال مالی 1391 و تمدید مجوز برداشت نمک از دریاچه قم طی سال مالی منتهی به 31/ 06/ 1395 و برداشت حدود 30هزار تن نمک مرغوب و مناسب برای مصرف در واحد آب نمک، این موضوع علاوه بر اینکه از لحاظ ریالی موجب کاهش در هزینه مواد اولیه شد، باعث جلوگیری از فشار تامین‌کنندگان اصلی نمک (به دلیل انحصاری بودن تامین نمک) نیز شده است.جهت احداث انبار نمک در شهرستان آران و بیدگل از طریق امور اراضی استان زمینی به مساحت 30هزار مترمربع به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت قرار گرفت و با دریافت جواز تاسیس به شماره 1/ 100/ 81683 مورخ 16/ 12/ 1394 از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و مجوز فرمانداری شهرستان، پروژه در حال اجرا و انجام است.

- تمدید گواهینامه انجام تست و رسوب‌زدایی سیلندرهای کلر از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان.

- پیگیری مراحل بازنشستگی 28 نفر از کارکنان با استفاده از شرایط قانون سخت و زیان‌آور و جایگزینی 14نفر نیروی جدید.

- آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای نصب و راه‌اندازی سیستم تغذیه از شرکت کسرا.

- توسعه و ارتقای کیفیت امور رفاهی کارکنان برای افزایش رضایت‌مندی و انگیزه شغلی.

- اجرای الگوی ارزیابی عملکرد به‌صورت پایلوت سالانه برای کلیه کارکنان شرکت.

- پیگیری تجهیز استاندارد انبار مواد شیمیایی با توجه به ملاحظات ایمنی.

- پیگیری وصول مطالعات شرکت از طریق کمیته وصول مطالبات.

- ارتقای کمی و کیفی تجهیزات ایمنی و وسایل حفاظت فردی.

- اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست‌محیطی و عوامل زیان‌آور.

- تمدید اعتبار گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه.

- توزیع بن کارت‌های غیرنقدی به منظور افزایش بهره‌وری.

- تمدید پروانه بهداشتی ساخت محصولات.

- راهبری جلسات مدیریت استراتژیک.

 
برنامه‌های آینده شرکت

- خرید و نصب کمپرسورهای کلر طرح توسعه

- راه‌اندازی استخرهای بتنی اشباع‌ساز آب‌نمک در طرح توسعه

- تکمیل عملیات لوله‌کشی فلزی و پلیمری طرح توسعه

- نصب پلت‌فرم و سل‌رک‌الکترولایزر طرح توسعه و تکمیل عملیات راه‌اندازی

- نصب رکتیفایر، پلاریزر و ترانسفورمر طرح توسعه

- تکمیل عملیات ساخت تابلوها، برنامه‌نویسی، اجرا و تس DCS طرح توسعه

- راه‌اندازی کامل طرح افزایش ظرفیت کلر از 40 تا 95 تن در روز در اواخر نیمه اول سال 1396

- رعایت الزامات قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران طی سنوات آتی

- اخذ پروانه استاندارد آزمون‌های کلر مایع، پیگیری مصوبات کمیته حسابرسی در واحدهای مختلف

- تهیه برنامه مکانیزه جهت محاسبه قیمت تمام‌شده محصولات

- کاهش مطالبات شرکت با تقویت کمیته وصول مطالبات

 

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان