کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>خبرمهم برای سهامداران «فاراک» «مپنا» «بنیرو» و«پارسان»>>علت توقف ماشین سازی اراک چه بود؟ دولت بدهی معوق 5شرکت را پرداخت کرد//1 آذر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


خبرمهم برای سهامداران «فاراک» «مپنا» «بنیرو» و «پارسان»

>>>علت توقف ماشین سازی اراک چه بود؟ دولت بدهی معوق 5 شرکت را پرداخت کرد// 1 آذر95

 

وب سایت بورس نگار - در پی توقف نماد «فاراک» در معاملات امروز، گمانه زنی های مختلفی از علت توقف این نماد در بین سرمایه گذاران بورسی مطرح شد که توضیح یک مقام مسئول شرکت را می خوانیم...

 

اخبار بورس تهران - یک مقام آگاه از شرکت ماشین سازی اراک اظهار داشت: تا به اکنون ماشین سازی اراک از قراردادهای بسیاری رونمایی کرده که هر یک به نحوی در سود هر سهم این شرکت تأیید مثبتی داشته و باعث ایجاد تغییر و تعدیل در درآمد شرکت شده است. اکنون نیز قرار بر این است که طی هفته آینده از دو قرارداد نیروگاه بادی و خودروهای تجاری که تأثیر قابل توجهی بر درآمد "فاراک" دارد، رونمایی شود. وی در ادامه افزود: در حال حاضر قرارداد نیروگاه های بادی مجموعه ماشین سازی اراک به مرحله نهایی رسیده و در آینده ای بسیار نزدیک قرارداد خودروهای تجاری نیز به مرحله پایانی خود می رسد.این مقام آگاه در خصوص آثار مالی ناشی از عقد قراردادهای مذکور توضیح داد: قطعاً هر یک از قراردادهای جدید "فاراک" باعث تعدیل درآمد هر سهم آن خواهد شد که قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مجموعه این تعدیل مثبت اعلام می شود//بورس نیوز


>>طبق مصوبه هیات وزیران: دولت بدهی معوق 5 شرکت را پرداخت کرد

سرانجام بعد از مدتها انتظار، بر اساس مصوبه هیات وزیران، بدهی دولت به 3 شرکت بورسی،زیرمجموعه مپنا و یک شرکت غیر بورسی تهاتر شد.
 براساس مصوبه هیئت وزیران،  مجوز تهاتر مطالبات شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پارس سویچ، نیرو ترانس و تولید برق پره‌سر مپنا از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی و سازمان خصوصی‌سازی صادر شد.

 بر اساس این گزارش، هیأت وزیران در جلسه 19 مرداد سال جاری به پیشنهاد شماره 57/238022 مورخ دوم آبان 1395 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (پ) ماده (2) و ماده (3) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ـ مصوب 1394 ـ تصویب کرد:

 1ـ مطالبات شرکت‌های گسترش انرژی پاسارگاد، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پارس سویچ، نیرو ترانس و تولید برق پره‌سر مپنا از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان خصوصی‌سازی  به مبلغ سه هزار و پانصد و نود و یک میلیارد و هفتصد و پانزده میلیون و یکصد و هشتاد و پنج هزار و پانصد و چهل و هشت (548ر185ر715ر591ر3) ریال تهاتر می‌شود.

 2ـ شرکت‌های دولتی بدهکار یادشده تا سقف تهاتر انجام شده، جایگزین اشخاص بدهکار می‌شوند و مکلفند ضمن اصلاح حساب، حسب مورد نسبت به پرداخت مبلغ موردنظر به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل کشور در سررسید مقرر براساس ضوابط و مقررات مربوط با هماهنگی سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور اقدام نمایند.

 3ـ سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور حسب مورد مکلفند ارقام مندرج  را به عنوان وصول بدهی تلقی و در حساب اشخاص بدهکار منظور نموده و ظرف یک روز کاری پس از ابلاغ این تصویب‌نامه، نسبت به توقف عملیات اجرایی و رفع ممنوعالخروجی اشخاص مذکور بابت بدهی تا سقف مبلغتهاتر شده اقدام نمایند. سازمان خصوصی سازی مکلف است علاوه بر اعمال درحساب اشخاص بدهکار نسبت به تسویه حساب کامل (آزادسازی وثایق و ...) و یا به‌روزرسانی مانده مطالبات خود از اشخاص متقاضی بر مبنای مبالغ مندرج در جدول موضوع ماده (1) این تصویبنامه اقدام نماید.

 4ـ براساس آیین‌نامه اجرایی بند (و) تبصره (5) قانون بودجه سال 1395 کل کشور(موضوع تصویبنامه شماره 53944/ت53316هـ مورخ 1395/5/10) مطالبات قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی که در اجرای این تصویب‌نامه به شرکت‌های دولتی منتقل شده است، با بدهی دولت به شرکت­های مذکور بابت مواردیچون یارانه قیمتهای تکلیفی (با تأیید سازمان حسابرسی) از طریق صدور اوراق تسویه خزانه قابل تسویه است.//بورس پرس

برچسب ها: ,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان