کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>> بورس از نگاه همایون دارابی >>>از رسیدن مجدد قیمت دلار به بالای 3900 تومان تا تغییر روش محاسبه قبوض تلفن ثابت مخابرات// 15 آذر95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 5 دقيقه


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  
>> بورس از نگاه همایون دارابی

>>>از رسیدن مجدد قیمت دلار به بالای 3900 تومان تا تغییر روش محاسبه قبوض تلفن ثابت مخابرات// 15 آذر95
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>  

 


بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جو آرام و معاملات کم‌نوسانی بوددر بازار دیروز معامله‌گران در تحولات کلان شاهد ارائه لایحه بودجه و سخنان رئیس‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی بودند. دیروز رئیس‌جمهوری در لایحه بودجه قیمت هر بشکه نفت در سال آینده را 50دلار و نرخ هر دلار را 3هزار و 300تومان اعلام کرد. در همین حال برای نخستین بار سهم مالیات (112هزار میلیارد تومان) از سهم نفت (110هزار میلیارد تومان) در لایحه بودجه بیشتر پیش‌بینی شده است. رئیس‌جمهوری در مجلس تورم تک نرخی را افتخار دولت و حفظ آن را سیاست خدشه‌ناپذیر دولت عنوان کرد. رئیس‌جمهوری دیروز در مورد برجام و مصوبه دو مجلس آمریکا گفت: جمهوری‌اسلامی ایران همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند هیچ‌گاه نقض‌کننده برجام نبوده و نخواهد بود؛ اما به‌عنوان رئیس‌جمهوری کشور و رئیس شورای عالی امنیت ملی، به صراحت اعلام می‌کنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای 1+5 تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد. مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما با برجام مغایرت دارد و ناقض آن است، بنابراین رئیس‌جمهوری آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تایید و به ویژه از اجرای آن جلوگیری کند.دیروز در صحنه مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد در مجلس از تقدیم استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۸۱ امضا به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

در بازار ارز نیز مجددا بهای دلار به بالای 39هزار ریال بازگشت. در گروه خودرویی سایپا دیزل که از بهمن ماه سال گذشته برنامه افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی را در نظر داشت با مجوز 5/ 25درصدی سازمان بورس که در اواخر مهرماه سال جاری صادر شد، زمان مجمع فوق‌العاده خود را تعیین کرد. مجمع فوق‌العاده این شرکت 25 آذر برگزار خواهد شد. هدف از این افزایش سرمایه هم اصلاح ساختار مالی به‌استناد آیین‌نامه اجرایی ماده 17 قانون، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور است. در این گروه همچنین سفیر ایران در پاریس از امضای بزرگ‌ترین قرارداد مشترک قطعه‌سازان ایران با شرکت فرانسوی فورسیا خبر داد.در گروه قندی، دیروز شرکت قند اصفهان سود هر سهم در دوره منتهی به 30 اسفند ماه سال جاری را مبلغ 398 ریال برآورد و اعلام کرد: طی دوره شش ماهه نخست سال با تحقق 250 ریال سود به ازای هر سهم، معادل 63 درصد از سود پیش‌بینی خود را پوشش داده است.

در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات، شرکت صنعتی پارس خزر پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 را با سرمایه 151 میلیارد و 200 میلیون ریالی به‌صورت حسابرسی شده اعلام کرد. «لخزر» سود هر سهم خود را مبلغ یک هزار و 85 ریال برآورد و اعلام کرد. طی دوره شش ماهه نخست سال با تحقق 261 ریال سود به ازای هر سهم، معادل 24 درصد از سود پیش‌بینی خود را پوشش داده است. دیروز همچنین نماد شرکت گروه دارویی برکت به‌عنوان پانصدوششمین شرکت در بورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه سهام قرار گرفت. این هلدینگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های دارویی ایران با بیش از 20 شرکت تابعه و نیز دارای سهم 15 درصدی از بازار صنعت دارویی کشور و وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) است. «برکت» با سرمایه 340 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 را 280 ریال در نظر گرفته و برای سال مالی 96 نیز سود 307 ریالی را پیش‌بینی کرده است. برخی از شرکت‌های تابعه این هلدینگ همانند شرکت سبحان دارو، ایران‌دارو، تولید دارو، البرز دارو و... در بورس حضور دارند. در بازار دیروز در گروه فلزی نمادهای تولید‌کننده روی همچنان متوقف باقی ماندند. در این گروه باما نیز سود 588 ریالی خود را به 793 ریال (معادل 35درصد) افزایش داد.

در گروه تجهیزات، دیروز رقابت میان سهامداران آذراب این نماد را به صف فروش نیز کشاند و در نهایت 72میلیون سهم آذرآب دیروز دست‌به‌دست شد.
در گروه حمل‌و‌نقل، بلوک مدیریتی ریل‌پرداز سیر سرانجام معامله شد و این نماد با صف خرید در پایان معاملات مواجه شد.
در گروه سیمانی شرکت آرتا اردبیل در گزارشی از حذف تخفیفات و بهبود شرایط فروش به‌عنوان عوامل افزایش سود این شرکت خبر داده است.
در نماد مخابرات با تصمیم جدید وزارت ارتباطات، روش محاسبه کارکرد تلفن ثابت تغییر کرد. طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مبنای محاسبه تعرفه تلفن ثابت اصلاح شد و طبق بند 4، محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت داخل استانی بر‌اساس دقیقه انجام و محاسبه خواهد شد. همچنین طبق بند 5 مصوبه، محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس زمان‌های نیم دقیقه‌ای محاسبه می‌‌شود. در گروه پتروشیمی، دیروز صف خرید پتروشیمی خارک جمع آوری شد. البته این نماد در پایان بازار با صف خرید محدودی مواجه شد. در این گروه هلدینگ پارسان از برنامه افزایش سرمایه 3/ 17 درصدی خود خبر داده است. در این گروه هلدینگ تاپیکو نیز در خبری از قصد خود برای سرمایه‌گذاری در چند پروژه جدید خبر داد. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل و آرام بود که در آن ارزش معاملات در بورس (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) به 187میلیارد تومان و در فرابورس به 248میلیارد تومان بالغ شد.

 

برچسب ها: ,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان