کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>اعلام زمان پایان مهلت سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه>>>چندهزارکانال فارسی در تلگرام داریم؟هر ایرانی درچندکانال تلگرام عضواست؟//8دی95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه


>>اعلام زمان پایان مهلت سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه

>>>چندهزارکانال فارسی در تلگرام داریم؟ هر ایرانی درچندکانال تلگرام عضواست؟//8دی95

 
مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتمام مهلت دارندگان سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه و یکطرفه شدن این سیم‌کارت‌ها از ۹ دی خبر داد. محمود واعظی با اشاره به مهلت یک‏ماهه برای احراز هویت مشترکان موبایل گفت: ۹ دی آخرین مهلت دارندگان سیم‌کارت‌های مجهول‏الهویه برای اعلام مشخصات است و پس از این تاریخ سیم‌کارت مجهول‏الهویه یکطرفه خواهد شد. وی اتخاذ این تصمیم را در راستای مهلت یک ماهه شورای‌عالی فضای مجازی برای ساماندهی مشخصات مالکان سیم‌کارت در کشور عنوان و اظهار کرد: طبق مصوبه شورای‌عالی فضای مجازی سه هفته پیش اعلام شد که مالکان سیم‌کارت برای اعلام مشخصات خود و احراز هویت یک ماه فرصت دارند. واعظی با اشاره به اینکه از یکسال پیش ساماندهی سیم‌کارت‏ها آغاز شده و در این مدت ۵۰ میلیون سیم‌کارت ساماندهی شدند ادامه داد: ۱۰ میلیون سیم‌کارت دارای هویت نامعلوم بودند که مالکان آنها ۲۰ تا ۳۰ سیم‌کارت به نامشان ثبت بود، اما برای تعیین تکلیف نمی‏آمدند. اما با این مصوبه جدید شورا، به افراد باقی‏مانده اولتیماتوم داده شد که مراحل ثبت اطلاعات خود را تکمیل کنند. وزیر ارتباطات تاکید کرد: از تعداد ۱۰ میلیون سیم‌کارت بلاتکلیف 5/ 4میلیون سیم‌کارت با ارائه کارت شناسایی تعیین‏تکلیف شد و امیدواریم در مهلت باقی‏مانده، مالکان 5/ 5 میلیون سیم‌کارت باقی‏مانده نیز سریع‏تر برای احراز هویت همکاری کنند. واعظی خاطرنشان کرد: در سال‏های گذشته به‌دلیل فروش بی‏حساب و کتاب سیم‌کارت در کشور و نبود سختگیری‏های لازم، سیم‌کارت‌هایی با هویت نامعلوم در شبکه ثبت شده بود که از این طریق، تخلفات و سوءاستفاده‏هایی همچون قاچاق و مزاحمت انجام می‏شد.

 

>>>چندهزارکانال فارسی در تلگرام داریم؟ هر ایرانی درچندکانال تلگرام عضواست؟

ایسنا: رئیس پژوهشگاه فضای مجازی کشور از فعالیت نزدیک به 170 هزار کانال فارسی در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد. مسعود اسدپور اظهار کرد: رشد سریع شبکه‌های اجتماعی و فراگیری آن در دنیای امروز تاثیر چشمگیری بر ارتباطات اجتماعی گذاشته و همین امر باعث شده تا جامعه به الزامات و قوانین جدید در فضای مجازی نیاز پیدا کند. وی با اشاره به اهمیت شناسایی کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی و ثبت آنها به‌عنوان یک رسانه رسمی در کشور گفت: در حال حاضر از میان ۱۷۰ هزار کانال تلگرامی فارسی زبان بیش از ۱۱ هزار و ۱۰ کانال دارای بیش از ۵ هزار عضو هستند. کانال‌های تلگرام روزانه به‌طور متوسط حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مطلب منتشر می‌کنند که در مجموع بین 5/ 2 تا ۳ میلیارد بازدید را طی یک روز رقم می‌زنند. اسدپور با بیان اینکه هر کاربر ایرانی تلگرام به‌طور متوسط در ۱۳ کانال عمومی عضو است و روزانه نزدیک به ۱۰۰ مطلب در این کانال‌ها مطالعه می‌کند، تاکید کرد: از کانال‌های فعال در شبکه اجتماعی تلگرام ۳۲ کانال بالای ۵۰۰ هزار عضو و ۷ کانال نیز بیش از یک میلیون عضو دارند که نشان می‌دهد این کانال‌ها تاثیر اجتماعی بسیار بالایی دارند. رئیس پژوهشگاه فضای مجازی کشور تصریح کرد: اگرچه تلگرام به تنهایی سرانه مطالعه کشور را بالا برده و امر اطلاع‌رسانی را سرعت داده و کم هزینه کرده اما با توجه به اینکه بیشتر کانال‌های پربازدید در حوزه سرگرمی و خبر فعالیت می‌کنند، سطح مطالعه، سطح نازلی است و نشان می‌دهد برای استفاده صحیح از این حجم عظیم وقت آزاد و پتانسیل موجود، باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای صورت گیرد و با آموزش مناسب، مهارت‌های رسانه‌ای کاربران افزایش یابد.

برچسب ها: ,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان