کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

بورس تهران از نگاه بورس نگار >>> روزی که جان کری بورس تهران را منفی کرد!!!

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 2 دقيقه

 بورس تهران از نگاه بورس نگار >>>  

روزی که جان کری بورس تهران را منفی کرد!!!

از تعدیل مثبت قزوین و بازگشایی مثبت شاراک وحسینا تا توقف ذوب برای تعدیل منفی

 


بورس نگار - بررسی روزانه بازار - بازار امروز شروعی خوب داشت ولی همه چیز از یک خبر شروع شد انتشار صحبتهای جدید جان کری وزیر امور خارجه امریکا کافی بود تا استارت عرضه های حجم دار در بازار خورده شود و در کمتر از یک ساعت بیشتر نمادهای بازار به منفی رسیدند و اندک زمانی بعد نیز شاخص به قرمزی گرایید تا موج مثبتی که از روز گذشته به دنبال تصمیمات جدید برای تغییر حجم مبنای شرکتهای بزرگ و روان شدن معاملات شکل گرفته بود خیلی زود آرام بگیرد اما سخنان کری چه بود و چه ویژگی داشت که بازار را به هم ریخت؟؟

و اما متن خبر:
روزنامه امریکایی واشنگتن تایمز: جان کری: آماده کنار کشیدن از مذاکرات هستیم
کری: اگر شکاف ها به زودی پر نشود، امریکا برای کنار کشیدن از مذاکرات هسته ای ایران آماده است.
تنها چند هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته ای اولیه با ایران، جان کری، وزیر خارجه امریکا روز شنبه گفت، اختلافات و شکاف های قابل توجهی بین طرفین باقی مانده است. وی هشدار داد اگر تهران با شرایطی که نشان می دهد این کشور خواستار دستیابی به سلاح هسته ای نیست توافق نکند، امریکا برای کنار کشیدن از مذاکرات آماده است. وزیر خارجه ایالات متحده همچنین گفته که باراک اوباما تمایلی به تمدید مذاکرات هسته ای بعد از ضرب الاجل تعیین شده ندارد.

اما با کمی دقت و ریز شدن در متن خبر بخوبی می شود دریافت که کری حرف جدید و تازه ای نزده اینکه "اختلافات هنوز باقیست" و "اوباما تمایلی به تمدید ندارد" حرف جدیدی نیست ولی مشکل از آنجا ناشی می شود که در این چند مدت اخیر به قدری عمق بازار بورس کم شده و سرمایه ها از آن فرار کرده اند که با کوچکترین خبر منفی، نوسانگیران حاضر در بازار سعی در خالی کردن سهامشان و خرید در نرخ های پایین میگیرند و در این شرایط که از میزان نقدینگی در جریان بازار و فعالان حقیقی و حقوقی کاسته شده بازار در کسری از ثانیه می تواند تغییر جهت دهد تا شاید بعضی از معامله گران کوتاه مدت بتوانند بیشترین استفاده را از خبرها ببرند. بهر حال با توجه به اینکه مذاکرات به مراحل حساس و تعیین کننده ای رسیده ریسک بازار به خودی خود بالاتر رفته ولی انتظار داریم در شرایط فعلی بازار بتواند فردا از میانه های وقت معاملات متعادل شده و حتی روز سه شنبه را مثبت آغاز نماید.

اما در بازار امروز بازهم شاهد انتشار گزارشات پر تعداد شرکتهای مختلف بورسی بودیم که در جالب ترین آنها قند قزوین زیان 50 ریالی اش را به 140 ریال سود تبدیل نمود. اما از طرفی ذوب که متوقف شد شنیده ها حکایت از تعدیل منفی این نماد دارد روز گذشته نیز خبرهایی در رابطه با تعدیل منفی ده درصدی فولاد منتشر میشد که سهم را در روز جاری به صف فروش هم رساند. امروز وپاسار برای مجمع فوق العاده متوقف شد.


 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان