کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>خبرمهم سهامداران«وغدیر»و«ثمسکن» ؛درمجمع سرمايه گذاري غدير وسرمایه‌گذاری مسکن چه گذشت؟+زمان پرداخت سودسهام غدیر//26 اسفند95

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


>>خبرمهم سهامداران «وغدیر» و «ثمسکن»

>>>در مجمع سرمايه گذاري غدير و سرمایه‌گذاری مسکن چه گذشت؟ افتتاح نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان// 25 اسفند95

>>جدیدترین خبرها از پروژه های خدامی، حقانی، میلاد همدان، احیای زمین اندیشه، ستاره کیش، چهارباغ بالا و آبشار تهران

>> تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری و مسکن نارون

 

+++جزئیات زمان ونحوه دریافت سودسهام سال96 «وهور» «ریشمک» «وغدیر» «امید» و «ثمسکن»؛ کلیک کنید

 

>>تقسیم سود نقدی 60 ریالی سرمایه‌گذاری مسکن
گروه سرمایه‌گذاری مسکن در مجمع عمومی عادی سالانه، برای صاحبان سهام، در سال مالی منتهی به آذر امسال، 60 ریال سود نقدی برای هر سهم میان سهامداران تقسیم کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، این مجمع با مشارکت صاحبان بیش از 89 درصد سهام شرکت 24 اسفند در سالن آمفی‌تئاتر مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی تشکیل شد.

 
ترکیب هیات‌رئیسه مجمع شامل احمد فرشچیان به نمایندگی از شرکت عمرانی مسکن گستر به‌عنوان رئیس، حمید رحمتیان به نمایندگی از گروه مالی بانک مسکن به‌عنوان ناظر، سیدرضا موسوی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به‌عنوان ناظر و محمد‌مهدی نادری نورعینی به‌عنوان منشی جلسه بود.
بعد از اعلام رسمیت جلسه، محمدرضا امینی، مدیر عامل شرکت، گزارش فعالیت یکساله هیات مدیره را برای حاضران قرائت کرد. امینی ضمن اشاره به رکود حاکم در بازار مسکن و ساختمان کشور، از مدیران و کارکنان شرکت که باعث شدند در تمام سال‌های رکود، همواره شرکت سودده باشد، تقدیر کرد.


امینی یکی از اولویت‌های اصلی گروه را کاهش هزینه‌های مالی دانست و گفت: تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نگین شهرری و مسکن نارون و کاهش نرخ میانگین موزون تسهیلات شرکت‌های تابعه از طریق تعاملات مثبت با بانک مسکن، از جمله اقداماتی است که برای کاهش هزینه‌های مالی و تسریع در انجام فعالیت‌های اجرایی انجام شده است.
وی همچنین به اخذ مصوبه حد اعتباری 100 میلیارد تومانی سرمایه در گردش و دریافت بیش از 140 میلیارد تومان تسهیلات از سوی شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: «شرکت هلدینگ در راستای ایفای نقش مادری خود، پس از این نیز برای تامین مالی بهتر و ارزان‌تر، به شرکت‌های تابعه خود یاری خواهد رساند.»


امینی یکی از اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر را رفع معضلات برخی پروژه‌ها عنوان کرد. وی تعدیل در قرارداد و افزایش درآمد شرکت در پروژه خدامی و نیز خروج از پروژه حقانی را از جمله اقدامات مهمی دانست که در عملکرد نهایی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران نمود خواهد داشت.


مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن همچنین رفع حکم توقیف شهرداری و فعال کردن پروژه جماران، تعیین تکلیف مشکلات با شریک در پروژه تجاری میلاد همدان، احیای زمین اندیشه، جذب شریک سرمایه‌گذار و مذاکرات با سازمان منطقه آزاد درخصوص پروژه ستاره کیش، تامین مالی و تعدیل در قرارداد پروژه چهارباغ بالا، توافق با شریک و بازپس‌گیری هزینه‌های انجام شده و خروج از پروژه اداری حقانی، بازبینی طراحی و امکان‌سنجی مجدد پروژه بازار مبل اردبیل و تامین مالی پروژه مسکونی آبشار تهران را از جمله اقداماتی دانست که طی ماه‌های اخیر و برای توسعه فعالیت‌ها انجام شده است.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز شرکت به بهبود ذخیره زمین خود، از مذاکرات و تفاهم‌نامه گروه با وزارت راه و شهرسازی برای دریافت زمین در شهرهای جدید گلبهار مشهد، بهارستان اصفهان و تیس در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. وی افزود: تلاش داریم با تبدیل این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد، منجر به بهبود قابل توجهی در ذخیره زمین گروه شویم.

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن از تعریف پروژه‌های جدید برای اصلاح سبد پروژه‌ها و نیز تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و نیمه کاره به‌عنوان دو اولویت مهم گروه نام برد و گفت: در ماه‌های اخیر، چند پروژه در کمیته سرمایه‌گذاری گروه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است و با بررسی ابعاد مختلف تامین مالی، بازاریابی و فروش و تکنولوژی ساخت، تلاش داریم مانع از بروز مشکلات در احداث پروژه‌های آتی شرکت شویم. وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با تعاونی مسکن قوه قضائیه و نیز بنیاد تعاون ارتش اشاره و از این اقدامات به‌عنوان راهکارهایی برای افزایش پروژه‌های سودده در شرکت یاد کرد.
امینی جذب منابع مالی برای پیشبرد حداقل دو پروژه از محل سرمایه‌گذاری خارجی، چابک‌سازی ساختار شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های اداری و عمومی به منظور کاهش هزینه‌ها، ورود به موسسات پس‌انداز و تسهیلات در سه استان کشور با همکاری بانک مسکن، تامین مالی 4 پروژه از طریق ابزارهای بازار سرمایه، حضور در 3 پروژه بافت فرسوده برای استفاده از حداکثر امتیازات و معافیت‌های ممکن، جذب سپرده‌گذاران صندوق مسکن یکم به‌عنوان مشتریان پروژه، طراحی مدل‌های نوین بازاریابی و فروش، مدیریت سبد پروژه‌ها با ایجاد دفاتر مدیریت پروژه در شرکت مادر و شرکت‌های تابعه و تقویت حوزه تحقیق و توسعه را برنامه‌های آتی گروه برای حفظ و رشد روند سوددهی دانست.
در ادامه بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال 95 به تصویب حاضران در مجمع رسید. تصمیم‌گیری درخصوص سود نقدی سال مالی 95 دستور بعدی جلسه مجمع بود که براساس نظر حاضران در مجمع، مقرر شد سود نقدی 60 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت تقسیم شود که جمع کل سود تقسیم شده نیز معادل 33 میلیارد تومان تعیین شد.

 

+++جزئیات زمان ونحوه دریافت سودسهام سال96 «وهور» «ریشمک» «وغدیر» «امید» و «ثمسکن»؛ کلیک کنید

 

>>تقسیم سود نقدی 160 ریالی در مجمع سرمايه گذاري غدير

خلاصه نتایج مجمع عمومي ساليانه سرمايه گذاري غدير

 بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی‌عام) در تاریخ 95/12/25 تشکیل شد. خلاصه تصمیمات مجمع به‌شرح ذیل می‌باشد:
 صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 95/09/30 شرکت مورد تصویب قرار گرفت.

1) سود نقدی هر سهم سال مالی منتهی به 95/09/30 به مبلغ 160 ریال تصویب گردید.
2) موسسه حسابرسی هشیار ممیز به‌عنوان بازرس اصلی و حسابرس قانونی شرکت و موسسه حسابرسی دش به‌ عنوان بازرس علی‌البدل برای سال مالی منتهی به 30/09/96 انتخاب گردیدند.
3) روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت انتخاب گردید.
4) حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره در ماه مبلغ 000ر000ر15 ریال در نظر گرفته شد.
5) پاداش هیا‌ت‌مدیره به مبلغ 500ر3 میلیون ریال به طور ناخالص تعیین گردید.

 

>>> اهم موارد مطرح شده در مجمع وغدیر

# اتمام ٩ طرح به ارزش ٧٠٥٦٠ ميليارد ريال در بخش هاي نفت و پتروشيمي، برق، معدن و فولاد
# انتخاب غدير به عنوان ١١ شركت منتخب در حوزه e&p
# جذب سرمايه گذاران خارجي از كشورهاي كره، ژاپن، چين، هند و شركت هاي اروپايي.
# كسب بازدهي ٤٧٩.١٧ درصدي طي ٦ سال
# كسب رتبه دوم سرمايه در شركت هاي بورسي بعد از فولاد مباركه به ميزان ٧٢٠٠ ميليارد تومان.
# افزايش داراييهاي شركت از ٤٠٠٠ ميليارد تومان سال ٩١ به ١٢٧٠٠ ميليارد تومان در سال ٩٥
مهمترين دستاوردهاي سال ٩٥
# فاز ٣ اوره و امونياك پرديس
# افتتاح در واحد گازي نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان در بهمن ٩٥
# بازيافت گازهاي فلر پالايشگاه تبريز در مرداد ٩٥
# فاز اول كنسانتره گهر زمين در شهريور ٩٥
# واحد روغن پالايشگاه تبريز
# نيروگاه خورشيدي اصفهان
# سرمايه گذاري ٢١٧ ميليون يورويي برأي توليد فولاد با چين

 

>>زمان پرداخت سودسهام غدیر

سهامداران غدیر می توانند از روز شنبه 28 اسفند با مراجعه به شعب بانک صادرات ایران و ارائه کد سهامداری و کد ملی نسبت به دریافت 160 ریال سود سهام خود اقدام نمایند.

برچسب ها: ,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان