کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

>>تازه های بازاردیجیتال؛از اعلام مشخصات گوشیXperia XZ1 پرچمدار جدید سونی تا رونمایی ازتبلت جدید Galaxy Tab S3 سامسونگ وسرفیس پرو2017

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 7 دقيقه


>>تازه های بازار دیجیتال؛

>>>از اعلام مشخصات گوشی Xperia XZ1 پرچمدار جدید سونی تا کشف حفره امنیتی خطرناک در گوشی های اندرویدی

>>>> رونمایی از تبلت جدید Galaxy Tab S3 سامسونگ وسرفیس پرو2017


وب سایت بورس نگار - اقتصاد دیجیتالی- به احتمال زیاد تا یک ماه دیگر گوشی Xperia XZ1 به‌عنوان پرچمدار بعدی سونی معرفی خواهد شد و اکنون نیز شاهد درز مشخصات Xperia XZ1 سونی در نتایج بنچمارک با اسنپ‌دراگون 835 و 4 گیگابایت رم هستیم. انتظار می‌رود تا مهر ماه امسال شاهد معرفی دو گوشی هوشمند جدید از جانب سونی باشیم. این گوشی‌های هوشمند را به احتمال زیاد با مدل‌های تجاری Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact خواهیم شناخت. در حال حاضر نیز این گوشی‌ها با نام‌های Sony G8341 و G8441 شناخته می‌شوند. چند هفته پیش نتایج بنچمارک Sony G8441 در وب‌سایت AnTuTu منتشر شد. این گوشی به احتمال زیاد همان Xperia XZ1 Compact است، چیزی که در این نتایج جالب به نظر می‌رسید حضور پردازنده قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۳۵ و صفحه‌ نمایش ۵ اینچی در اکسپریا XZ1 Compact است. اخیرا نیز شاهد حضور نتایج بنچمارک گوشی دیگری از سونی هستیم که به احتمال زیاد مربوط به Xperia XZ1 است. متاسفانه از روی این نتایج منتشرشده تنها می‌توان به مدل پردازنده و مقدار رم این گوشی پی‌برد اما با اطلاعات کمی که از Xperia XZ1 در اختیار داریم همین مقدار نیز کفایت می‌کند. همان‌گونه که انتظار داشتیم در Xperia XZ1 نیز شاهد حضور چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵ هستیم. ظاهرا سونی برای این گوشی جدید خود مقدار ۴ گیگابایت رم نیز در نظر گرفته Xperia XZ1 به لحاظ نرم‌افزاری نیز از اندروید نسخه ۷.۱.۱ نوگت بهره خواهد گرفت. به غیر از این موارد در حال حاضر اطلاعات دیگری از Xperia XZ1 در دست نیست//فارنت

 

 

>>تازه‌های بازار کامپیوتر
بازارهای جهان در زمینه تولیدات کامپیوتری گام‌های رو به توسعه خود را برمی‌دارند. اگرچه استفاده از گوشی‌های هوشمند سرعتی بی‌سابقه را در بازار استفاده از ابزارهای هوشمند به ثبت رسانده‌اند، اما برخی از قابلیت‌ها در لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی باعث شده تا علاقه‌مندان به این ابزار به دنبال بهترین تولیدات شرکت‌های محبوبشان باشند. همچنین برخی از این ساخته‌های جدید اخیرا وارد بازار ایران شده است. در ادامه با برخی از این تولیدات جدید آشنا می‌شوید.


ال این وان؛ پاویلیون جدید اچ‌پی
کمپانی اچ پی با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، دو دستگاه ال این وان پاویلیون(Pavilion All-in-One) جدید خود را معرفی کرد. این دو کامپیوتر با نمایشگرهای 8/ 23اینچی و 27 اینچی ساخته شده‌اند و طراحی این دو کامپیوتر و نمایشگر لبه تا لبه فول اچ دی به خوبی انجام شده. همچنین شیب صفحه نمایش این دستگاه براساس نیازهای کاربر قابل تغییراست. بلندگوهای ال این وان پاویلیون جدید اچ پی بازطراحی شده از سوی B & O Play است که صدای واضح‌تر و عمیق‌‌تری را ارائه می‌دهد. اچ‌پی همچنین در این محصولات جدید از دوربین‌های مخفی استفاده کرده، این دوربین هنگامیکه از آن استفاده نمی‌شود، به راحتی می‌تواند در محفظه مخصوص خود جای گرفته و از دید شما پنهان شود. همچنین کاربران می‌توانند از وجود دوربین‌های مادون قرمز برای تایید هویتشان از طریق Windows Hello استفاده کنند. این دو ال این وان پاویلیون اچ پی از آخرین پردازنده‌های نسل هفتم Intel Core قدرت گرفته، 16 گیگابایت رم داشته و تا 2 ترابایت حافظه داخلی دارند. این دستگاه‌ها از دو درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 2.0، HDMI ورودی و HDMH خروجی به گجت‌های مورد نیاز متصل می‌شوند. قیمت ال این وان پاویلیون جدید اچ پی از 749.99دلار آغاز می‌شود.

 

ورود سرفیس پرو 2017
آخرین محصول مایکروسافت که به بازار ایران نیز راه یافته سرفیس پرو 2017 است. اگرچه قیمت این محصول در سایت جهانی آن کاملا مشخص است، اما قیمت آن در بازار داخل گران‌تر از قیمت جهانی در حال فروش است. این گرانی از سوی فروشندگانی به این دلایل که نماینده رسمی از مایکروسافت در ایران برای عرضه رسمی محصولات وجود ندارد و همچنین عدم امکان خرید مستقیم از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح همچون آمازون، اعمال شده. اما عرضه سرفیس پرو 2017 در سه نسخه Core m3، Core i5 و Core i7 انجام شده. بنظر می‌رسد کاربران برای خرید این محصول همچنان ناچار به پرداخت هزینه‌ای بیشتر هستند. بنابراین تا کاهش قیمت این مدل از تبلت‌های مایکروسافت توصیه می‌شود نمونه قدیمی‌تر مانند سرفیس پرو 4 یا دیگر تبلت‌ها تهیه شود.

 

تبلت جدید Galaxy Tab S3 سامسونگ
سامسونگ با گلکسی تب اس 3 در هفته گذشته محصولی جدید را به بازار عرضه کرده. تبلتی 7/ 9 اینچی با سخت‌افزار قابل توجه و قلم S Pen. نمایشگر بزرگ 7/ 9 اینچی این تبلت در کنار مشخصات سخت‌افزاری بالا روان بودن رابط کاربری را برای کاربران به همراه دارد. طراحی نسل جدید تبلت رده‌بالای سامسونگ با نسل قبلی آن تفاوت زیادی ندارد و تنها چند تغییر کوچک اما جذاب پیدا کرده. گلکسی تب اس 3 با ابعاد 3/ 137 در 169 در 6 میلی متر تنها یک میلی‌متر از آی‌پد پرو باریک‌تر و با داشتن وزن 429 گرم، 8 گرم از تبلت محبوب اپل سبک‌تر است.

گلکسی تب اس 3 نمایشگری 7/9 اینچی از نوع سوپر امولد دارد. HDR در واقع پشتیبانی از استاندارد HDR10 در این تبلت اهمیت قابل توجهی دارد و سامسونگ با آگاهی کامل این ویژگی را به نمایشگر 4K ترجیح داده؛ زیرا گسترش محدوده روشنایی در نمایشگرهایی حدودا 10 اینچی، اهمیت بیشتری نسبت به افزایش پیکسل‌ها دارد. اما همان مشکلی که صفحه نمایش‌های 4K با آن دست به گریبانند، برای صفحه نمایش‌های HDR نیز وجود دارد، میزان محتوای HDR دردسترس کم است. نمایشگر اس 3 نوت سامسونگ ویژگی کاربردی دیگری هم دارد؛ Reading Mode، که رنگ نمایشگر را کمی به زردی نزدیک می‌کند تا مطالعه متن‌ها را آسان کند. به این ترتیب تبلت جدید سامسونگ گزینه‌ای خوب برای کسانی است که به دنبال تبلتی برای کتاب خواندن هستند.

 


>>>با آسیب‌پذیری در وای‌فای؛ حفره امنیتی یک میلیارد کاربر موبایل را تهدید می‌کند
اگر تازه‌ترین وصله‌های امنیتی را برای سیستم‌عامل گوشی خود بارگذاری نکرده‌اید، بهتر است همین الان این کار را انجام دهید تا از سرقت اطلاعات تلفن همراه خود جلوگیری کنید. محققان موفق به شناسایی آسیب‌پذیری خاصی موسوم به Broadpwn در تراشه وای‌فای که در بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند موجود در جهان به‌کار رفته، شده‌اند. متخصصان شرکت‌کننده در کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس آمریکا می‌گویند هکرها با سوءاستفاده از مشکل یادشده می‌توانند به گوشی‌های هوشمند افراد نفوذ کرده و کنترل آنها را در دست بگیرند. از تراشه وای‌فای برای اتصال گوشی‌ها به شبکه‌های بی سیم استفاده می‌شود.

 

هکرها می‌توانند از گوشی‌هایی که به این شیوه هک شده‌اند به عنوان ابزار دسترسی و حمله به دیگر گوشی‌های مجاور استفاده کنند و آنها را به یک کرم هکر وای‌فای مبدل کنند. نکته نگران‌کننده این است که کاربران گوشی‌های هک‌شده به هیچ وجه از موفقیت این حمله مطلع نمی‌شوند و هیچ اختلالی در استفاده آنها از گوشی ایجاد نمی‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا تمامی گوشی‌های ساخت شرکت‌های مشهور اعم از اپل، اچ تی سی، ال جی، گوگل و... از تراشه‌های وای‌فای خانواده Broadcom BCM43xx استفاده می‌کنند که دارای حفره امنیتی مذکور است. محققان می‌گویند این موضوع ضرورت توجه به ایمن‌سازی سخت‌افزارهای نصب شده روی گوشی‌ها را دوچندان می‌کند. کاربرانی که از آی‌فون با سیستم‌عامل iOS 10.3.3 استفاده می‌کنند و همچنین کاربرانی که وصله‌های امنیتی ماه جولای اندروید را روی گوشی‌های خود نصب کرده‌اند، از این مشکل در امان هستند.//مهر؛ 14مرداد96

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان