کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶همه چیز درباره صندوق طلای کارگزاری مفید«عیار»؛ مزایای خرید اوراق صندوق«عیار»؛دومین صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا دربوس//19خرداد97

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 4 دقيقه

 

>>نحوه پذیره نویسی، خرید وفروش اوراق صندوق طلای کارگزاری مفید «عیار» در بورس چگونه است؟
>>همه چیز درباره صندوق طلای کارگزاری مفید «عیار»؛ چگونه «عیار» طلا را از بازاربورس بخریم؟
>>>مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلای مفید با نماد «عیار» چیست؟
>>>>چرا سرمایه گذاری در صندوق های با پشتوانه طلا سودآور است؟

 

وب سایت بورس نگار - بعد از عرضه موفق صندوق پشتوانه طلای لوتوس پارسیان در بورس، از امروز پذیره نویسی به مدت 5 روز صندوق طلای کارگزاری مفید با نماد «عیار» بعنوان صندوق قابل معامله (ETC) در بورس تهران آغاز شده با توجه تمرکز این نوع صندوق ها بر بازار طلا و رشد روزافزون سکه در بازار چشم انداز مثبتی پیش روی خریداران قرار خواهد داشت، در ادامه با نحوه معامله و مزایای صندوق طلای مفید آشنا می شویم ...

 

>>پذیره‌نویسی صندوق «عیار» در بورس توسط کارگزاری مفید
جدیدترین خبرها از بازار بورس - پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر سکه طلا با نماد «عیار» از سوی کارگزاری مفید از امروز شنبه در بازار سهام آغاز شد . صندوق طلای عیار از صندوق‌های کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه‌های جمع‌آوری شده از مشتریان را در گواهی سپرده طلا و اوراق مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

+بیشتربخوانید: کدام صندوق های طلای بورسی بیشترین بازدهی را دارند؟ نگاهی به وضعیت بازدهی صندوقهای طلا در سال 1401
+بیشتربخوانید: همه چیز درباره مزایای صندوق پشتوانه طلای لوتوس پارسیان؛چگونه ازبازاربورس«طلا» بخریم؟
 

 

 

همچنین کلیه کارمزدهای خرید واحدهای صندوق عیار در دوره پذیره‌نویسی مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی می‌شود. ارزش اسمی هر واحد از صندوق عیار یک هزار تومان اعلام ‌شده. معاملات این صندوق از طریق کارگزاری‌های عضو بورس کالای ایران و با داشتن کد معاملاتی امکان‌پذیر است. صندوق مزبور علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، از مزایای متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش ریسک اثرات تورمی، نقدشوندگی و امنیت بالا برای سرمایه‌گذاران و همچنین مصون بودن از ریسک قوانین ناگهانی برای سکه مثل عدم تحویل سکه های پیش خرید شده برخوردار است. همچنین صندوق سرمایه‌گذاری عیار نسبت به روش سنتی پس‌انداز و نگهداری طلا، دارای مزایایی همچون حذف ریسک نگهداری، کاهش ریسک نوسانات ناگهانی و ترکیب با سرمایه‌گذاری در اوراق مشتقه برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری است. پذیره‌نویسی این صندوق از امروز شنبه به مدت پنج روز کاری تا پایان روز چهارشنبه ۲۳ خردادماه آغاز می‌‌شود.

 

+بیشتربخوانید: همه چیز درباره مزایای صندوق پشتوانه طلای لوتوس پارسیان؛چگونه ازبازاربورس«طلا» بخریم؟


>>همه چیزدرباره صندوق طلای مفید «عیار»:
صندوق سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید در تاریخ 1397/02/25 با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤، فعالیت خود را آغاز کرد. این صندوق با شماره 11367 نزد سبا به ثبت رسیده است. عملکرد این صندوق بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه است. فعالیت این صندوق تحت نظارت سبا انجام شده و متولی صندوق نیز به طور مستمر فعالیت آن را زیر نظر دارد. مدیریت دارایی های صندوق که عمدتاً شامل اوراق با درآمد ثابت می شود، توسط مدیر سرمایه گذاری صندوق صورت می گیرد.
مدیران این صندوق سرمایه گذاری آقایان "محمدرضا گل دوست" "رحیم صادقی دمنه" "رضا ابراهیمی قلعه حسن" می باشند و مدیر صندوق سرمایه گذاری شرکت "سبد گردان انتخاب مفید" است.  
بازارگردان صندوق سرمایه گذاری "در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای مفید" شرکت گروه خدمات بازار سرمایه مفید می باشد


>>اهداف و الزامات هاي سرمايه گذاري
هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از اوراق بهادار مبتنی بر کالا-سکه طلا- و مدیریت این سبد است. با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول، تلاش مي‌شود، بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران گردد. انباشته‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادي سرمایه‌گذاران دارد: نخست اینکه هزینة به‌کارگیری نیروهای متخصص، گردآوري و تحليل اطلاعات و گزينش سبد بهينة اوراق بهادار بین همة سرمایه‌گذاران تقسيم مي‌شود و سرانة هزینة هر سرمایه‌گذ‌ار کاهش می‌یابد. دوم اینکه، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، كلية حقوق اجرايي مربوط به صندوق از قبيل دريافت سود و كوپن اوراق بهادار را انجام مي‌دهد و در نتيجه سرانة هزینة هر سرمایه‌گذ‌ار برای انجام سرمايه‌گذاري کاهش می‌یابد. سوم اینکهً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذ‌اری کاهش می‌یابد.


>>الزامات سرمايه گذاري صندوق
اين صندوق از نوع صندوق‌ سرمايه‌گذاري در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا و با ساختار قابل معامله است. در طول عمر صندوق حدنصاب‌های زیر بر اساس ارزش روز دارايي‌هاي صندوق رعایت می‌شود:


>>حدنصاب ترکیب داراییهای صندوقهای سرمایه گذاری

گواهی سپرده سکه طلا:
حداقل 70 درصد از ارزش کل دارایی­های صندوق


اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا:
حداکثر 20 درصد از ارزش کل دارایی­های صندوق


تعهد خالص موقعیت­های بدون پوشش در قراردادهای مشتقه مبتنی بر سکه طلا:
حداکثر50 درصد از ارزش کلدارایی­های صندوق در زمان اتخاذ موقعیت


اخذ موقعیت خرید در قرارداد اختیار معامله سکه طلا:
حداکثر 5 درصد از ارزش کل دارایی­های صندوق

برچسب ها: ,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان