کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶همه چیز درباره سامانه «سجام»ومزایای سجام برای سهامداران بورس؛ چگونه درسامانه«سجام»ثبت نام کنیم؟هزینه چقدرست؟/31مرداد97

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


همه چیز درباره سامانه «سجام» و مزایای سجام برای سهامداران بورس؛ چرا باید در سامانه «سجام» ثبت نام کنیم؟ چگونه باید در سامانه «سجام» ثبت نام کنیم؟ هزینه ثبت نام در سجام چقدر است؟ /31مرداد97 +تکمیلی 4دی >>مهلت ثبت‌نام در «سجام» تمدید شد

 

وب سایت بورس نگار - سامانه جامع اطلاعات مشتریان(سجام) توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بمنظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه راه اندازی گردیده هزینه اولیه ثبت نام در سجام 10 هزارتومان است که البته مبلغ 2 هزارتومان نیز هنگام احراز هویت در دفاتر پیشخوان از سهامداران اخذ میگردد البته مزایای فراوانی برای سجام عنوان شده که در ادامه به آن اشاره میشود ضمنا در صورت عدم ثبت نام تا 6ماه آینده کدسهامداری سهامدار نیز ابطال میگردد ...

 

>>الزام سرمایه‌گذاران به ثبت‌نام در سامانه «سجام»
حضور سهامداران به‌صورت الکترونیکی در مجامع، دریافت سود سهام از سپرده‌گذاری و اطلاع از سودهای قابل دریافت آنها از ناشرین، از جمله خدماتی است که سرمایه‌گذاران در آینده می‌توانند با سجامی شدن دریافت کنند.


 دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: سجام یکی از سامانه‌های زیر‌ساختی در بازار سرمایه کشور است که در آینده می‌تواند بسیاری از خدمات مورد‌نیاز سهامداران را به راحتی در اختیار آنها قرار دهد. روح‌الله میرصانعی با تاکید بر اینکه ثبت اطلاعات در این سامانه برای سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی الزامی است، گفت پس از گذشت شش ماه هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند بدون ثبت و تایید اطلاعات در این سامانه به نشانی sejam.seba.ir، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری را دریافت کند. وی در ادامه افزود سهامداران پس از سجامی شدن، با تغییر کارگزار یا تغییر صندوق سرمایه‌گذاری، دیگر لازم نیست اطلاعات هویتی، اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات تماس خود را مجددا به کارگزار یا صندوق جدید در قالب فرم‌هایی ارائه دهند. میرصانعی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام در سامانه سجام ۲ مرحله دارد، گفت: در مرحله اول سرمایه‌گذار اطلاعات مورد تقاضا در سامانه را تکمیل و این اطلاعات از طریق مراجع ذی‌صلاح راستی‌آزمایی می‌شود.

+بیشتربخوانید: کدال چیست؟ همه چیز درباره قابلیتهای سامانه جدید "کدال ۳۶۰" بورس ...

دبیر کانون کارگزاران افزود: پس از تایید اطلاعات مختلف سرمایه‌گذار، در مرحله بعد با حضور سرمایه‌گذار در دفتر کارگزاری یا دفاتر پیشخوان دولت، احراز هویت حضوری انجام می‌شود. در انتهای این مرحله سرمایه‌گذار سجامی می‌شود. وی گفت: شخص حقوقی برای سجامی شدن لازم است در ابتدا تمام مدیرانش سجامی شوند، آنگاه پس از ثبت اطلاعات شخص حقوقی در سامانه سجام و تایید اطلاعات، شخص حقوقی سجامی می‌شود. میرصانعی با اشاره به مزایای سامانه سجام برای سهامداران، ادامه داد: به سهامدارانی که حتی قصد فروش سهم و تغییر پرتفوی خود را در ۶ ماه تا یک سال آینده ندارند نیز توصیه می‌شود در این سامانه ثبت‌نام کنند، چرا که می‌توانند از مزایای آن نظیر واریز سود سهام به حساب خود استفاده کنند. ضمن آنکه ممکن است سهامداران در موقعیتی قرار بگیرند که سریعا بخواهند سهام خود را بفروشند و در آینده اگر سجامی نشده باشند، امکان فروش سهام را نخواهند داشت.

 

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با صدور اطلاعیه‌ای مهم از آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد:
 کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف 6 ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه با مراجعه به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.
ثبت نام در «سـجـام» یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکلهای خود انتظام، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.
ثبت نام کنندگان پس از احراز هویت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت. نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه‌گذاران و فعالان میرسد؛
1 –پس از گذشت 6 ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری و ... را دریافت کنند.
2 – از تاریخ صدور این اطلاعیه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در کلیه بورس‌ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و ... صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود.
3 – نحوۀ مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یک‌ماه آینده از طریق صدور اطلاعیه و ارسال پیامک به استحضار ثبت‌ نام کنندگان خواهد رسید.
در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن 6461-021 تماس حاصل کنند.

 


>>سایر مزایای سجام برای سهامداران بورس
تنها با یک بار ثبت نام کردن در سامانه سجام، از این پس قادر خواهید بود :
به تمامی سرویس های بازار سرمایه دسترسی داشته باشید
در هیچ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوقهای سرمایه گذاری،شرکتهای تامین سرمایه و ... نیاز به احراز هویت مجدد نخواهید داشت.
ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مراسلات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می گیرد.
شما قادر خواهید بود تغییر اطلاعات ارتباطی خود از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً اعمال نمایید.
پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه به شماره حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد.
شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را حسب صلاح دید تغییر دهید.//سنا

 

++تکمیلی 4 دی 97
>>مهلت ثبت‌نام در «سجام» تمدید شد
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در اطلاعیه‌ای از تمدید ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به دلیل استقبال فراوان سهامداران خبر داد. در اطلاعیه مزبور عنوان شده: «‌براساس تصمیمات متخذه فعلا با اتمام مهلت ثبت‌نام برای سرمایه‌گذاران هیچ‌گونه محدودیتی از روز سه‌شنبه چهارم دی‌ماه ۱۳۹۷ برای فعالیت در بازارها و دریافت خدمات اعمال نمی‌شود. همچنین ضرب‌الاجل جدید برای ثبت‌نام در این سامانه برای شناسایی فعالان بازار سرمایه پس از طرح موضوع در هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و تصمیم‌گیری متعاقبا اعلام خواهد شد.»//روابط عمومی سمات

+

برچسب ها: ,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان