کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔶فارغ ازهیاهوی بورس؛کدام ورزشکاران در ایران بیشترین درآمد تبلیغاتی را دارند؟ ازساعت میلیاردی گلزار برای برانکو تا تبلیغ ماستی رحمتی ومهدوی کیا!

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 8 دقيقه


فارغ از هیاهوی بورس>>کدام ورزشکاران در ایران بیشترین درآمد تبلیغاتی را دارند؟ از ساعت میلیاردی گلزار بر دستان برانکو تا تبلیغ ماستی مهدی رحمتی و مهدی مهدوی کیا!


وب سایت بورس نگار - فارغ از هیاهوی بورس این روزها ستاره‌ها یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی شان شده حضور در تبلیغات شرکت های مختلف. قانونی که بیش از یک دهه ممنوعیت داشت و حقی که آنها بخاطر قوانین عجیب و غریب از آن ها سلب شده بود، از سال ۹۳ به آنها برگردانده شد. از این سال معاون وقت مطبوعاتی اعلام کرد ستاره ها می‌توانند برای حمایت از کالاهای دولتی در بیلبوردها حاضر باشند. از آن زمان این چرخه دوباره پیش روی سلبریتی‌ها قرار گرفت و البته روز به روز این درآمدزایی برای شان افزایش پیدا کرد. حالا و در این روزها البته قرارداد تبلیغاتی بعضی از این ستاره‌ها خیلی بیشتر از درآمدهای دیگر‌شان شده است.

 


**** قرارداد پر سر و صدای کارلوس کی‌روش
در میان قراردادهای تبلیغاتی که ستاره‌های مختلف بسته‌اند؛ قرارداد کارلوس کی‌روش با بانک سامان یکی از خبرسازترین ها بود. قراردادی که رقم یک ساله‌اش را حدود دو میلیون دلار تخمین زده بودند. رقمی که هیچ گاه تکذیب نشد. در زمان بسته شدن این توافق نامه البته عددش خیلی کمتر می افتاد ولی فاصله بین دلار ۳۹۰۰ تومانی تا ۱۸ هزار تومانی احتمالا کابوسی را برای این بانک ایجاد کرده است. قراردادی که گفته شده به واسطه یک رستوران دار معروف منعقد شده است. مالک رستوران لئون که از افراد شناخته شده پیشین در تبلیغات بازرگانی فوتبال بود. کی روش با این قرارداد در ویدئوهای تبلیغاتی بانک ، کنفرانس ها و بیلبوردهای شان حاضر شد و هنوز هدر همه تبلیغات این سایت است. قرارداد او تقریبا برابر با قرارداد سالانه اش با فدراسیون فوتبال بود. حالا با این قیمت تمام شده، قرارداد کی روش شاید برای آنها گرانتر از قراردادشان با تیم ملی والیبال هم در آمده اما آنها این طور نشان می دهند که از ایده تبلیغاتی شان راضی هستند.

 


**** ساعت گلزار بر دستان برانکو!
وینفرد شفر آلمانی برای اینکه طعنه بزند به برانکو، می گوید او‌ در ایران اسپانسر دارد و می تواند حتی به هم بازیکنانش ساعت هدیه بدهد اما من اوضاعم این قدری خوب نیست! وینفرد شفر حدودا از دو سال قبل در ایران اسپانسر گرفته است. اسپانسری که همزمان اسپانسر مالی محمدرضا گلزار هم هست . گلزار از دو سال قبل برای بازی در تمام فیلم هایی که این ساعت را به دست می کرده، بیش از ۳ میلیارد تومان عایدی داشته است. این قرارداد برای برانکو هم گفته شده رقمش چند صد هزار دلاری است که حالا می توان گفت سر به فلک کشیده است!

 


**** علی دایی دو میلیارد تومانی!
علی دایی را این روزها در تهران روی بیلبوردهای شهر زیاد می توان دید. او همیشه یک چهره جذاب برای اسپانسرها بوده است. او در پنج ساله گذشته برندهای زیادی را روی بیلبودها برده است که این آخرینش یک شرکت و اپلیکیشن موبایلی است برای گرفتن تاکسی. قرارداد دایی با دینگ را حدود ۲ میلیارد تومان تخمین زده اند . قراردادی که رقمش برابر است با رقمی که او به ازای هر سال نشستن روی نیمکت مربیگری می گیرد.

**** علی دایی را این‌روزها روی بیلبوردهای شهر و در تبلیغات تلویزیونی می‌بینید. او بی‌شک بیزنس‌من‌ترین چهره ورزش یا حتی اصلا سلبریتی ایران است. بالاتر از همه هنرپیشه‌ها، چهره‌های اجتماعی و ورزشی‌ها. * او حالا یک بیزنس‌من موفق است. خیلی موفق‌تر از یک مربی فوتبال. علی دایی که روزگاری رفته بود به شریف که یک مهندس معمولی شریف شود، سر از فوتبال در آورد و حالا یک مولتی‌میلیاردر است.

🔸برند دایی در مسکن * حتما شده به گوشه و کنار ایران بروید و در مناطق خیلی شیک بشنوید فلان ملک برای علی دایی است. دایی اسمش برند شده بود. مثلا او از طالقان تا شمال و کیش ، املاکی دارد که همه را خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی‌شان خریده است * یکی از دوستانش می‌گوید:«علی کلی ملک دارد که آنها را خیلی پایین‌تر از قیمت واقعی و به اصرار مالکین‌شان خریده است. چون مالکان می‌دانند وقتی علی جایی ملکی داشته باشد. ارزش کل آن محل بالا می‌رود. مثلا ملک متری 10 میلیون تومانی را به علی می‌دهند 2 میلیون و نام علی باعث می‌شود باقی‌اش را متری 15 میلیون تومان بفروشند.» * ویلاهای دایی در منطقه چیلک شمال یا واحدهای تجاری و مسکونی‌اش در جزیره کیش را از این دست سرمایه‌گذاری‌ها می‌دانند. حتی مثلا او در خیلی از مجتمع‌های تجاری بزرگ و جدید در تهران، اولین فروشگاه‌ها را افتتاح می‌کند. از مدرن الهیه تا الماس ارتش یا ارگ تهران و کلی جای دیگر.

🔸مونوپل برندهای معتبر پوشاک ورزشی! * برندهای رسمی آدیداس، نایکی، ریبوک، لوتو و ... اصلا بهترین‌های پوشاک ورزشی دنیا، هرچه هستند و به ایران می‌آیند ، قبل از همه نمایندگی اول‌شان می‌‌رسد به علی دایی. * الان دایی آدیداس را از نمایندگی ادیب‌اسپورت گرفته و فروشگاه معروف منیریه‌اش شده نمایندگی آدیداس. در فروشگاه یوسف‌آباد ریبوک و لوتو دارد. در ارگ تجریش انحصارا ریبوک کار می‌کند و به تازگی در الماس بزرگراه ارتش نمایندگی نایکی راه انداخته است.  

🔸علی دایی و برند غذا! * اینکه علی دایی چقدر از غذا سر در می‌آورد را تقریبا همه موافقند می‌شود درباره‌اش گفت هیچ. او اما صاحب یک برند است. برند غذایی فرانسوی در ایران. کجا؟ یک طبقه کامل از ارگ تجاری تجریش. یکی از دوستانش برند غذایی avenue را وارد کرده و با آن تجارت می‎کند.

🔸تجارت سنگ‌های زینتی * آنهایی که علی دایی را می‌شناسند،می‌دانند علاقه‌ای ویژه به سنگ‌های قیمتی دارد. گالری جواهر همسرش در مجتمع مدرن الهیه ، اولین نمایش رسمی از حضور برند دایی در تجارت جواهرات و سنگ‌های قیمتی است. او بزودی شعبه دوم این تجارتش را در مجتمع الماس کریم‌خان هم افتتاح می‌کند. 

🔸روی بیلبوردها * علی دایی حالا به خیابان‌ها آمده. او با الماس کریم‌خان از بیزنس جدیدش رونمایی کرده. یکی از دوستان دایی این پروژه ساخته شده توسط شهرداری را که هزاران میلیارد ارزش دارد، به جای طلبش برداشته و از دایی خواسته تا شریکش باشد در راه نقد کردن این سرمایه. دایی حالا بخشی از این پروژه را در اختیار دارد. * او برای این پروژه وارد پروسه‌ای شده است که حالا برایش از نامش در تبلیغات بیلبوردی هزینه می‌کند. * دایی که حالا در پنت‌هاوس گرانقیمتش در یکی از برج های معروف تهران زندگی می‌کند، بهتر از هر فوتبالیست و سلبریتی دیگری توانسته از نامش پول بسازد. او که به درستی می‌داند، برند نام دایی ، برند تولید خیارشور نیست و می‌داند چطور نقدش کند. * چندی قبل وقتی قرار به پخش تیزرهایش از تلویزیون شد به مشاوران تبلیغاتی اش تاکید کرده بود این تصاویر بیشتر از روزی یک بار در بهترین تایم پخش تلویزیونی روی آنتن نرود و گفته بود:«این تبلیغ، تبلیغ خیارشور نیست که زیاد پخش شود!» منبع: خبر آنلاین

 


**** قرارداد درصدی کاپیتان کیا
مهدی مهدوی کیا قرارداد خاصی را با یک اسپانسر بستنی و محصولات لبنیاتی بسته است. قراردادی که بر اساس آن او درآمدی کسب می کند چند میلیاردی که تقریبا تمامش صرف آکادمی فوتبال می شود. او قرار شده روی بیلبوردها باشد، در تبلیغات ویدئویی و تلویزیونی شرکت کند و متن قرارداد هم طوری تنظیم شده که به ازای هر تعداد افزایش فروش محصولات پس از شروع کمپین کاپیتان کیا ، درصدی مجزا برای او آورده دارد. مهدی البته می گوید:«من تقریبا در این مدت هرچه در آوردم را گذاشتم در آکادمی کیا و خوشحالم و حتی شرکتی که اسپانسرم شده و قرارداد دو ساله داریم برای تعدادی از بازیکنان شهرستانی ام این امکان را فراهم کرده تا خانواده های شان بیایند و در کارخانه شان کار کنند.» کاپیتان کیا که حالا خودش یکی از مربیان زیر ۲۱ ساله های هامبورگ است، بیش از ۲۰۰ بچه با استعداد را از سراسر کشور جمع کرده و فوتبال یادشان می دهد.


**** مهدی رحمتی و دوستان
دیگر گروهی که این روزها از میان ستاره های ورزشی روی بیلبوردها هستند و قرارداد جاری دارند؛ مهدی رحمتی با کمال کامیابی نیا و کیمیا علیزاده هستند. قرارداد این سه البته خیلی رقم زیادی ندارد. آنها که این روزها روی بیلبورد هستند قراردادهایی بین ۳۰۰ تا ۵۰ میلیون تومان بسته اند که خیلی چشمگیر نیست اما آنها هم درآمد درصدی کارمزدی از این قرارداد به ازای هر تعداد افزایش تعداد بیمه شونده های شرکت بدست می آورند.

 


**** ستاره‌های روی بیلبورد این چند سال!
خیلی از بازیکنان و ورزشکارها ، این سال ها در صف ستاره های روی بیلبورد بودند. کریم باقری خمیردندان تبلیغ کرده، احمدرضا عابدزاده موتور، بهداد سلیمی و بقیه هم تقریبا تبلیغاتی از این دست داشتند و هر کدام درآمدهایی داشتند از ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان حتی قرارداد بهرام رادان با چرم نوین هم بیش از ۳۰۰ میلیون تومان نبود!  // این گزارش خواندنی از نشریه «دنیای ورزش» چاپ تورنتو به امانت گرفته‌ شده است…

برچسب ها: ,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان