کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴خبرمهم برای سهامداران هلدینگ خلیج فارس؛ درمجمع98 "فارس" 360 ریال سود تقسیم شد+جزئیات نتایج مجمع+زمان دریافت سود«فارس»// 29 مهر98

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


>>خبرمهم برای سهامداران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس؛ درمجمع سال98 "فارس" 360 ریال سود تقسیم شد+جزئیات نتایج مجمع + زمان دریافت سود هلدینگ فارس//29 مهر98

 

+ در مجمع هلدینگ خلیج فارس 1400 چه گذشت؟ جزئیات کامل مجمع #فارس را اینجا بخوانید

 وب سایت بورس نگار - امروز مجمع بزرگترین شرکت بورس تهران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد و طی آن از 99 تومان سود تقسیم 36 تومان سود به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 خردادماه 98 تصویب شد...

 

جدیدترین خبرهای بورسی - مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ خلیج فارس امروز با حضور 95.6 درصد  سهامداران برگزار شد. با تصویب مجمع عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از ۹۹ تومان سود خالص این هلدینگ  پرداخت ۳۶ تومان بصورت نقدی تصویب شد بر این اساس ۶۳ تومان سود دیگر صرف افزایش سرمایه هلدینگ از محل سود انباشته خواهد شد. افزایش سرمایه #فارس از ۹۱.۵ به ۱۵۰ هزار میلیارد از محل سود انباشه در مجمع عمومی عادی سالیانه تا ۲ ماه آینده و مرحله دوم از ۱۵۰ به ۲۰۰ و مجددا از محل سود انباشته پایان سال ۹۸ /تا پایان سال دو شرکت دیگر فارس به بورس میروند اریا ساسول پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی بوعلی دوتا از این سه شرکت به بورس میرسند

+درمجمع «شستا»چه گذشت؟ چگونه سود #شستا را بگیریم؟ زمان بازگشایی"شستا" و افزایش سرمایه ازمحل جایزه


حواشی مجمع 98 هلدینگ خلیج فارس:
ربیعی مدیرعامل «فارس»:
>>مجوز فعالیت صندوق بازارگردانی را دریافت کرده ایم.
>>صندوق بازارگردانی فارس به تمام سهام های هلدینگ اختصاص دارد و فقط مختص نماد فارس نیست.
>>سهام پتروشیمی پارس که در وثیقه pcc بود آزاد شد و متعلق به فارس شد.
>>ارتقاء سه پله ای و دستیابی به جایگاه ۳۵ ام شرکت شیمیایی دنیا  داشته ایم.
>>در حجم سرمایه گذاری انجام شده شرکت دوم دنیا شدیم.
>>اصلاح ساختار مالی  مانند افزایش سرمایه شرکت اصلی و زیر مجموعه ها انجام شده است.
>>درآمد عملیاتی نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش پیدا کرد همچنین رشد سود عملیاتی نسبت به سال گذشته ۱۱۰ درصد شده است.
>>سود حاصل از سرمایه گذاری ها نسبت به سال گذشته ۹۹ درصد افزایش داشته است.
>>فقط ارزش ۵ شرکت فارس ۴۴۰۰ میلیارد تومان است.و شرکت های درون گروهی که هنوزدر بازار عرضه نشده میتواند قیمت های فارس را خیلی بالاتر ببرد و پتانسیل رشد دارد.

 

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مجمع عمومی:
🔹 ما با تحریم‌های جدید آمریکا که به اذعان بسیاری از کارشناسان و مسئولان اصلا قابل مقایسه با تحریم قبلی نبوده و بسیار شدیدتر و گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته بوده، مواجه شده‌ایم.

🔹از سوی دیگر، در بازار داخل نیز اتفاقاتی رخ داد و در ابتدا باید از مشکلات حوزه فروش محصولات و صادرات گفت که تحریم‌ها بی‌تاثیر نبوده، اما تمامی تلاش‌ها بر آن بوده که آثار تحریم در عملکرد پتروشیمی‌ها کاسته شود.

🔹 بر مبنای تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، قرار بود که صادرات نفت ایران به صفر برسد و از سوی دیگر، عرضه محصولات پتروشیمی ایران در سطح جهانی نیز کامل حذف شود.

🔹 در حوزه محصولات پتروشیمی که مسئولیت و نماینده بخش وسیعی از صنعت پتروشیمی کشور را عهده‌دار هستیم با جرات می‌توان گفت که تحریم در این بخش کاملا شکست خورده، اما زحمت و هزینه‌هایی برای ما ایجاد کرده است.

🔹 در بخش خرید و فروش محصولات کسانی که بعد از برجام به راحتی با ما گفتگو می‌کردند و مستقیم از ما خرید می‌کردند برایشان مشکلاتی پیش آمد که به صورت مستقیم از ما خرید وفروش نمی‌کنند.
🔹در بحث حمل‌و‌نقل محصولات پتروشیمی با توجه به تحریم بنادر ایران مشکل ورود و خروج کشتی‌های خارجی وحمل محصولات مان را داریم که به آن فکر کردیم و از آن عبور کردیم.

 

>>جزئیات و نحوه پرداخت سود سهامداران هلدینگ خلیج فارس «فارس»:
بنابه اعلام شرکت، سهامداران حقیقی هلدینگ خلیج فارس می توانند برای دریافت سود سهام خود(سود نقدی هر سهم 360 ریال )  با در دست داشتن کارت ملی و کپی آن و کدسهامداری از روز 11 ابان 98 به شعب بانک تجارت مراجعه نمایند سود سهامداران حقوقی نیز از اول دی ماه پرداخت خواهد شد.//نحوه دریافت سود سهام فارس - وب سایت بورس نگار //گردآوری و تنظیم: وب سایت بورس نگار

 

+++تکمیلی 30 مهر 98 :

 رشد ۱۳۷ درصدی سود هلدینگ خلیج فارس
سود هر سهم این شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۱۳۷ درصد رشد داشته است. جعفر ربیعی گفت: بنابر صورت‌های تلفیقی فروش سال ۹۷ معادل ۵۳ درصد، سود خالص ۵۵ درصد و سود عملیاتی ۱۱۰ درصد رشد را تجربه کرده وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هلدینگ خلیج‌فارس بزرگ‌ترین شرکت بازار سرمایه با ارزش ۶۷ هزار میلیارد تومان است، اضافه کرد: درآمد عملیاتی شرکت در صورت‌های تلفیقی ۵۳ درصد رشد و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۹۹ درصد رشد را به همراه داشته


هلدینگ خلیج‌فارس سی‌وپنجمین شرکت شیمیایی دنیا
وی ادامه داد: هلدینگ خلیج‌فارس سی‌وپنجمین شرکت شیمیایی دنیا است و جایگاه سوم در منطقه را دارد. این شرکت اولین شرکت ایرانی از منظر فروش، سودآوری، صادرات و ارزش افزوده نیز محسوب می‌شود.وی تصریح کرد: شرکت در سال ۲۰۱۷ در زمینه سرمایه‌گذاری با ۵/ ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری رتبه نهم را داشته که در سال‌های ۲۰۱۸ با حدود ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به رتبه دوم دست یافته است.


تحریم‌ها در بخش پتروشیمی شکست خورده
ربیعی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در بخش پتروشیمی کاملا شکست خورده است، گفت: این تحریم‌ها مشکلاتی را در زمینه مذاکرات با طرف‌های خارجی، حمل‌ونقل محصول و نقل و انتقال ارز ایجاد کرده؛ اما در گذر زمان راه‌حل‌های مناسبی را به دست آورده‌ایم.وی با اشاره به تامین مالی بسیاری از پروژه‌ها از تسهیلات داخلی و صندوق توسعه گفت: یک‌هزار میلیارد تومان تامین مالی ما از طریق اوراق اجاره مبتنی بر سهام و ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق اوراق سلف موازی برای پتروشیمی ایلام صورت گرفت.


پتروشیمی آریا ساسول، تندگویان و بوعلی بورسی میشوند
ربیعی از ورود حداقل دو پتروشیمی به بورس تا پایان امسال خبر داد و گفت: دو پتروشیمی از میان سه پتروشیمی آریا ساسول، تندگویان و بوعلی به بورس خواهند آمد.وی همچنین ادامه داد: تا پایان امسال پتروشیمی لردگان، ایلام، فاز اول پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس، بخش اول بهسازی و احداث تاسیسات و جمع‌آوری گازهای فلر و واحد سولفات‌پتروشیمی ارومیه راه‌اندازی خواهد شد.ربیعی با اشاره به دریافت مجوز فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی خلیج‌فارس از بورس گفت: این صندوق بازارگردانی سهام هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه را به عهده دارد.

برچسب ها: ,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان