کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

🔴در جلسه معارفه عرضه اولیه "فروی" چه گذشت؟ مزایای عرضه سهام ذوب روی اصفهان در فرابورس؛ تاثیر عرضه "فروی" بر باما /7بهمن98

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 6 دقيقه


🔴در جلسه معارفه عرضه اولیه "فروی" چه گذشت؟ مزایای عرضه ذوب روی اصفهان در فرابورس؛ تاثیر عرضه فروی بر باما /7بهمن98
عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  

وب سایت بورس نگار - امروز جلسه معارفه برای عرضه اولیه سهام شرکت جدید ذوب روی اصفهان برای اعلام آخرین اطلاعات مالی و عملکردی و مزایای سودآوری این شرکت 60 میلیارد تومانی زیر مجموعه شرکت بورسی باما برگزار شد تا این شرکت آماده عرضه اولیه 10 درصدی شود ۸ بهمن ماه عرضه سهام ذوب و روی اصفهان با نماد فروی در فرابورس، حداکثر سهمیه هر کد: 100 سهم، قیمت: 1400 تومان انجام خواهد شد...

 

 تامین مواد اولیه و نحوه قیمت گذاری.
امرور جلسه معارفه شرکت ذوب روی اصفهان برای اعلام آخرین اطلاعات مالی و عملکردی این شرکت 60 میلیارد تومانی با حضور عبداله تیموری نیا مدیرعامل شرکت، بهنام حسین زاده عضو هیات مدیره شرکت باما به عنوان نماینده سهامدار عمده، فرهنگ حسینی مدیرعامل گروه امیر، علیرضا تاج بر مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین و علی احمدی عضو هیات مدیره شرکت باما و ذوب روی اصفهان برگزار شد تا این شرکت آماده عرضه اولیه 10 درصدی برای فردا باشد.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
تاریخچه شرکت  "فروی"
حسین زاده عضو هیات مدیره شرکت باما درخصوص تاریخچه این شرکت گفت: ذوب روی اصفهان همزمان با بدو تولید شمش روی سال 77 در مجاورت مجموعه باما جهت تولید شمش روی "های گرید" با ظرفیت سالانه 10 هزار تن تاسیس شد. "فروی" مالک 2.13 درصد سهام شرکت باما به ارزش بالغ بر 55 میلیارد تومان است که با توجه به قانون حاکمیت شرکتی انتظار می رود تا پایان سال جاری این سهام در بورس عرضه شود. "کاما" نیز مالک 99.7 درصد سهام ذوب روی اصفهان بشمار می رود.


وی افزود:  ظرفیت ایجاد شده تولید ایران در صنعت روی 400 هزار تن در سال است که به دلیل کمبود خوراک و مواد اولیه به حدود 380 هزار تن رسیده است.موجودی های انبارهای رسمی LME طی 6 ماه گذشته در کمترین مقدار ممکن به 50 هزار تن کاهش پیدا کرده و افزایش تقاضا در چین، آینده و مصرف فلز روی را تهدید می کند. عمده مصرف روی در صنعت گالوانیزه و شرکت های فولادی بکار می رود و به دلیل توقف تولید برخی معادن در دنیا،انتظار می رود وضعیت عرضه روی نسبت به تقاضا منجر به رشد قیمت شود.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
نحوه فرایند تولید
این مقام مسئول درخصوص نحوه فرایند تولید توضیح داد: اگر خاک روی از عیار مناسبی برخوردار نباشد ابتدای خط تولید به کوره های ولز منتقل می شود که فناوری این 5 کوره انحصاراً در اختیار "فروی" قرار دارد.در کوره های ولز ماده معدنی کم عیار با زغال مخلوط شده و حرارت می بیند تا بخارات روی استحصال و تبدیل به اکسید روی شود. کوره ها توان تغلیظ عیار خاک از 5 به 35 درصد را دارا هستند و با خاک روی 10 درصد توان تولید اکسید روی بیش از 55 درصد را خواهیم داشت.


حسین زاده ادامه داد: خاکی که به قیمت لیچ انتقال داده می شود در اسید سولفوریک حل شده و بعد از آن در مرحله تصفیه با استفاده از فیلتراسیون ناخالصی های محلول جداسازی شده و مقدار گرم بندی روی در محصول افزوده شده و در نهایت به بخش الکترولیز منتقل می شود. با جریان برق و استفاده از کاتد و آند در دوره زمانی 24 ساعته فلز روی از کاتدهای آلومینیومی جدا و تبدیل به ورق روی می شود.سپس ورق روی در کوره های ریخته گری شارژ شده و شمش روی با درجه خلوص 99.95 درصد استحصال می شود.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
تولید محصولات جانبی
به گفته وی، محصولاتی جانبی از مصرف خاک و تولید شمش روی حاصل می شود که 3 درصد تبدیل به خاک سرباره شده و از ذوب ورق روی در کوره ریخته گری طی آخرین مرحله تولید استحصال می شود. عیار روی موجود در سرباره 75 تا 76 درصد است که این سرباره برای تولید اکسید روی بکار گرفته می شود. اکنون مصرف کننده سرباره  روی تولیدی، یکی از شرکت های گروه باما است. علاوه بر این در مرحله فیلتراسیون از کیک های حاصله به دلیل وجود برخی فلزات، قابلیت بازیافت و فروش وجود دارد که به عنوان محصول فرعی به فروش می رسد.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
صادرات کنسانتره سرب با عیار 70 درصد
عضو هیات مدیره شرکت باما افزود: در دوسال اخیر شرکت بر اساس توانمندی بخش مهندسی اقدام به الحاق بخش لیچ نمکی به مجموعه کرده که کیک های سرب حاصل شده از استحصال روی را به عنوان مواد اولیه وارد فرآیند لیچ نمکی کرده و از آن کنسانتره سرب با عیار 70 درصد بدست می آورد و صادرات آن به بازارهای جهانی و اغلب به کشورهای آسیای جنوب شرقی صورت می گیرد.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
نحوه قیمت گذاری شمش در داخل و بازار جهانی
حسین زاده با اشاره به مشکلات فروش طی 9 ماهه سال جاری گفت: در پایان دی ماه با حل مشکلات، موجودی انبار شمش روی به 1500 تن با نرخ هر تن 2300 دلار و 1100 تن کنسانتره سولفور سرب با فرض نرخ 2000 دلار برای هر تن و ارزش موجودی کل انبار به 4.4 میلیون دلار رسید. برای فروش شمش به قیمت جهانی (بورس فلزات لندن) نرخ تسعیر به ریال تبدیل می شود و برای فروش در داخل نیز بر اساس قیمت گذاری در بورس کالا انجام می پذیرد.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
دو محل تامین مواد اولیه
وی محل تامین مواد اولیه را سهمیه دولتی از معدن انگوران و خاک کم عیار شرکت باما اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه برای ایجاد حرارت و جداسازی روی در کوره های ولز استفاده از زغالسنگ مورد نیاز است، برای تامین این محصول مشکلی وجود ندارد و زنجیره تولید از خاک تا شمش روی تکمیل است. با لغو محدودیت های صادرات شمش روی و کاهش عوارض صادرات کنسانتره سرب از 20 به 12 درصد از اواخر ماه گذشته "فروی" قادر به صادرات 4000 تن شمش روی شد. در بخش کنسانتره هم نرخ صادراتی در ارزش گذاری از 750به 410 دلار کاهش پیدا کرد که با این حال پیگیر حذف کامل عوارض صادراتی خواهیم بود.


عرضه اولیه سهام ذوب و روی اصفهان در بورس  "فروی" وب سایت بورس نگار  
ظرفیت های "فروی"
حسین زاده با اشاره به قرارداد 10 ساله تامین مواد اولیه با مجموعه باما گفت: ذوب روی اصفهان هیچ نگرانی برای تامین مواد اولیه ندارد و با چشم انداز مثبت امکان پذیر است. راه‌اندازی واحد کنسانتره سرب به ظرفیت 2000 تن با عیار 70 درصدی از خروجی واحد لیچ، افزایش دسترسی به خاک پرعیار با توجه به راه اندازی معدن مهدی آباد از سال آتی و امکان‌سنجی و برنامه‌ریزی استحصال سایر مواد معدنی از جمله نیکل،کبالت و کادمیوم از کیک‌های لیچ را می توان از ظرفیت های دیگر این شرکت عنوان کرد.

برچسب ها: ,,,,,,,,,,,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان