کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

نتایج نشست شورای پول و اعتبار >>> اعلام جزئیات مصوبات سود جدید بانکی ... / اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 

نتایج نشست شورای پول و اعتبار >>> اعلام جزئیات مصوبات سود جدید بانکی ... / اردیبهشت 94
 

شورای پول و اعتبار نرخ های جدید سود بانکی را تصویب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای پول و اعتبار با حضور اعضا از جمله رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی از ساعت ۱۶ عصر امروز تا ۲۱ در ساختمان میرداماد برگزار و در نهایت در مورد نرخ سود بانکی تصمیم گیری شد.بر اساس تفاهم بانکداران نرخ سود سپرده های بانکی ۲۰ درصد تعیین شد،

همچنین بر اساس مصوبات امروز شورای پول و اعتبار نرخ سود عقود مشارکتی ۲۴ درصد و عقود مبادله ای ۲۱ درصد شده است.محمدرضا پور ابراهیمی عضو ناظر شورای پول و اعتبار در گفتگو با مهر درباره مصوبات امروز شورای پول و اعتبار گفت: جلسه امروز شورا مصوبات متعددی داشت. بر اساس یکی از مصوبات شورا نرخ سود سپرده های بانکی با کاهش ۲ درصدی از ۲۲ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت.وی درباه تصمیمات شورا برای نرخ سود تسهیلات بانکی اظهارداشت: نرخ سود تسهیلات بانکی برای عقود مشارکتی ۲۴ درصد و نرخ سود عقود مبادله ای ۲۱ درصد تعیین شده است، بر این اساس نرخ سود عقود مشارکتی که پیش از این ۲۸ درصد بوده است با ۴ درصد کاهش همراه شد و نرخ سود عقود مبادله ای با کاهش یک درصدی از ۲۲ درصد به ۲۱ درصد رسید.

وی با اعلام اینکه این ارقام براساس نرخ تورم ۱۵ درصد تعیین شده است، افزود: همچنین کاهش نیم واحد درصدی نرخ ذخیره قانونی بانکها نزد بانک مرکزی نیز به تصویب رسید که این کار منجر به افزایش منابع بانک مرکزی خواهد شد و ظرفیت اعطای تسهیلات را هم بالا می برد.عضو ناظر شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه بر اساس ارزیابی های سه ماهه قرار است که این نرخ ها مورد بازنگری قرار گیرند، افزود: این مرحله اولین مرحله کاهش نرخ سود است و با رصد بازارها دوباره برای نرخ سود تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اجرای مصوبات جدید شورای پول و اعتبار از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری گفت: نرخ های سود ۲۲ درصد تا زمان سررسید قرارداد اعمال می شود.

به گزارش مهر، ولی الله سیف در حاشیه جلسه شورای پول و اعتبار در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در شرایط اقتصادی مطلوبی به سر می بریم و رشد اقتصادی خوبی را در سال ۹۳ تجربه کردیم و در نهایت نرخ تورم به ۱۵.۶ د رصد رسید. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش از این نرخ سود بانکی واقعی نبود و یک واگرایی بین نرخ سود بانکی و اقتصاد کشور ایجاد شده بود، افزود: از طرف دیگر وضعیت تسهیلات تکلیفی و معوقات بانکها و فعالیت های نامنضبط بانکها منجر به بررسی و تعیین نرخ سود بانکی و تعیین تکلیف آن در جلسه عصر امروز شورای پول و اعتبار و در نهایت تصویب ساختار جدیدی برای نرخ سود بانکی شد. رئیس شورای پول و اعتبار زمان اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار را ۱۵ اردیبهشت ماه جاری اعلام و تصریح کرد: بخشنامه نرخ های جدید سود بانکی توسط بانک مرکزی از فردا ابلاغ خواهد شد و از روز ۱۵ اردیبهشت لازم الاجرا است. سیف ادامه داد: کسانی که در گذشته با نرخ سود ۲۲ درصد با بانک توافق و قرارداد کرده اند تا زمان سررسید قرارداد نرخ سود ۲۲ درصد قبلی را دریافت خواهند کرد و با اتمام مهلت سررسید نرخ های سود جدید و ۲۰ درصد برای آنها اعمال خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است.

++++++++++++++++ لینکهای مرتبط

>>> در جدیدترین جلسه شورای پول و اعتبار چه گذشت؟ +مصوبات // 29 مهر-94

نتایج و مصوبات جدیدترین جلسه شورای پول و اعتبار >>> تعیین تکلیف نرخ سود بانکی بررسی نشد // 17 آذر94

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان