کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

معاون مالی و اقتصادی چادرملو >>> آماده پذیرش شرایط تحمیلی پرداخت حق انتفاع معادن سنگ آهن هستیم / 12 اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 1 دقيقه

 

معاون مالی و اقتصادی چادرملو >>> آماده پذیرش شرایط تحمیلی پرداخت حق انتفاع معادن سنگ آهن هستیم / 12 اردیبهشت 94


  شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به واسطه ذخیره 875 میلیارد تومان بابت حق انتفاع در سال‌های 92-91 در صورت تکلیف پرداخت از سوی دولت، مشکلی نخواهد داشت. سیدی، معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نشستی با اصحاب رسانه در مجتمع چادرملو – یزد خاطرنشان کرد: بدهی سال 92 معادل 320 میلیارد تومان و بدهی سال 93 معادل 520 میلیارد تومان بود که در مجموع اختلاف محاسباتی که با ایمیدرو در زمینه حق انتفاع خواهیم داشت در نهایت یک تا دو میلیارد تومان خواهد بود.

وی با تاکید بر این امر که در بحث حق انتفاع برای سال 93 معادل 630 میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود: از این رقم 110 میلیارد تومان پرداخت شده است. سیدی درباره نسبت هزینه حق انتفاع به هزینه تولید در شرکت چادرملو اظهار کرد: این نسبت برای این شرکت معادل 143 درصد است. همچنین هزینه حق انتفاع نسبت به کل هزینه‌ها در سال 92 معادل 60 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به این مطلب که حق انتفاع برای چادرملو در سال 94 آثار مالی کمتری را به همراه دارد، تاکید کرد: معادل 420 میلیارد تومان هزینه حق انتفاع برای این شرکت پیش‌بینی شده است، اما در واقع این هزینه‌های تحمیل شده به بخش معدن در طولانی‌مدت سبب می‌شود که این بخش قادر به کمر راست کردن نباشد.  وی افزود: تلا‌ش‌های مستمری در زمینه کاهش حق انتفاع و پرداخت منطقی آن به ایمیدرو طی سال‌های اخیر صورت گرفت اما بر این امر معتقدیم که اگر پرداخت آن الزامی شود آمادگی لازم را خواهیم داشت. وی با اشاره به انتشار اطلاعات سال مالی 93 در سایت کدال خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای سال مالی 93 معادل 750 ریال بوده که تا پایان همین سال با 103 درصد انحراف مساعد توانستیم معادل 778 ریال سود محقق کنیم./ زهرا مجتهد

 

برچسب ها: ,

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان