کانال تلگرام بورس نگار

جستجو در مطالب بورس نگار

مطالب برگزیده بورس نگار

رصد لحظه ای بازار حین معاملات

مطالب پيشنهادي بورس نگار

محل آگهی شما

فروشگاه مهارت نگار

محمدرضا معتمد،مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی >>> جزئیات انتشار اطلاعات مهم شرکت‌ها در کدال اعلام شد / 16 اردیبهشت 94

مدت زمان مطالعه تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: 3 دقيقه

 محمدرضا معتمد،مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی >>> جزئیات انتشار اطلاعات مهم شرکت‌ها در کدال اعلام شد / 16 اردیبهشت 94  


مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس با اعلام جزئیات تغییر انتشار اطلاعات شرکت‌ها در کدال که از اول خرداد عملی می‌شود از افزایش نقش مشاوران و تحلیلگران و کاهش زمان توقف نمادها به ۲۴ ساعت خبر داد.


به گزارش «سنا»، محمدرضا معتمد در رابطه با برنامه سازمان بورس برای تغییر در انتشار اطلاعات مهم شرکت‌ها که از اول خرداد اجرا خواهد شد، اظهار کرد: از حدود 30 نوع اطلاعاتی که در کدال منتشر می‌شود، بخشی مربوط به سازمان بورس مانند سهام شناور آزاد و رتبه‌بندی شرکت‌ها از نظر افشا و بخشی هم مربوط به اطلاعات عام شرکتی مانند آگهی مجمع و تصمیمات است که به‌طور مستقیم از سوی ناشران منتشر می‌شود. وی ادامه داد: بخش دیگری از اطلاعات شرکت‌ها که هم‌اکنون بعد از بررسی‌های کارشناسی و نظارت‌ها منتشر می‌شود شامل سه نوع اطلاعات صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 3، 6، 9 و 12 ماهه حسابرسی‌نشده، اولین درآمد هر سهم برای سال مالی آتی شرکت‌ها و EPS براساس عملکرد واقعی 3، 6 و 9 ماهه و همچنین نامه ارسالی شرکت‌ها یا نامه شفاف‌سازی است.
این مقام مسوول با بیان اینکه از اول خرداد این سه نوع اطلاعات هم با مسوولیت مدیران شرکت‌ها به‌طور مستقیم در کدال منتشر می‌شوند، خاطر‌نشان کرد: با این اوصاف، سازمان بورس بعد از انتشار اطلاعات اقدام به نظارت‌های پس از افشا می‌کند تا در صورت وجود اشتباهات یا نیاز به اصلاح موارد را اعلام کند. با این حال باتوجه به مسوولیت مستقیم مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها، هر گونه انحراف معناداری در ارائه اطلاعات با برخورد قانونی مواجه خواهد شد. معتمد تاکید کرد: بنابراین برای این موضوع کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد اما بهتر است مدیران شرکت‌ها از افراد مجرب در انتشار اطلاعات استفاده کنند تا ضریب خطا و اشتباه به حداقل ممکن برسد. وی افزود: با این اوصاف نظارت‌های سازمان بورس به‌طور سیستماتیک خواهد بود. مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در پاسخ به این سوال‌ که در این میان فرآیند توقف و بازگشایی نماد شرکت‌ها به چه شکلی خواهد بود، توضیح داد: بعد از انتشار اطلاعات با اهمیت شرکت‌ها در کدال، پیغامی به‌صورت خودکار و سیستماتیک به ناظران بورس و فرابورس ارسال می‌شود تا نسبت به توقف نماد اقدام شود. معتمد افزود: برای بازگشایی نماد هم پیش‌بینی شده تا 24 ساعت بعد از انتشار اطلاعات، نماد شرکت‌ها باز شود. به گفته وی، در توقف و بازگشایی نماد شرکت‌ها، برای مدتی هم از طریق سیستماتیک و هم از طریق ارتباط مستقیم با ناظران اقدام خواهد شد تا بعد از اطمینان 100 درصدی از کارکرد پیغام‌های خودکار، از رویه جدید استفاده شود. وی در واکنش به سوال‌ دیگر که در فرآیند انتشار اطلاعات شرکت‌ها، چه برنامه‌ای برای حضور شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و تحلیلگران و سایر مراجع ارائه تحلیل در نظر گرفته شده، توضیح داد: برای این گروه صفحه جدیدی در کدال تعبیه خواهد شد تا نظرات کارشناسی و فنی در مورد اطلاعات شرکت‌ها دریافت و منتشر شود.

 

 

برچسب ها:

جدیدترین خبرهای اقتصادی


جدیدترین مطالب بورس نگار


پربیننده ترین مطالب بورس نگار


برای عضویت کلیک کنید
کارگزاری بانک سامان